Během let se Legenda o Drizztovi rozrostla o spoustu krátkých příběhů publikovaných v antologiích Forgotten Realms a v časopise Dragon. Nyní jsou poprvé všechny tyto klasické příběhy – a jeden úplně nový – od R. A. Salvatoreho, autora, jehož knihy patří mezi bestsellery The New York Times, shrnuty do jednoho svazku. Od překvapivého původu Drizztovy panteří společnice po Jarlaxlovo a Entreriho první setkání s dračími sestrami, povídky z této knihy obohacují Salvatoreho epickou ságu a mnohé jsou zde k dispozici poprvé po dlouhých letech.
Robert Anthony Salvatore Knihy
- R.A. Salvatore
Robert Anthony Salvatore (* 20. ledna 1959) je spisovatel sci-fi a fantasy literatury. Je známý svými romány Forgotten Realms a Star Wars.







Stříbrné prameny. Legenda o Drizztovi V
- 272 stránek
- 10 hodin čtení
2. kniha série Forgotten Realms - Planina ledového větru. Trpaslík Bruenor, barbar Wulfgar, pulčík Regis a tmavý elf Drizzt na své cestě do Síně mitrilu bojují s monstry a kouzly, pátrajíce po prastarém místě Bruenorova zrození, království jeho trpasličích předků. Drizzt, čelící rasismu, přemýšlí o návratu do temného podzemního města a k vražednému způsobu života, který opustil. Wulfgar začíná překonávat kmenové předsudky vůči kouzlům. A Regis prchá před smrtonosným zabijákem, který ve spolku s ďábelským čarodějem usiluje o jejich zkázu. Všechny Bruenorovy sny i přežití jeho přátel závisí na činech jediné odvážné mladé ženy.
Planina ledového větru. II, Stříbrné prameny
- 264 stránek
- 10 hodin čtení
Trpaslík Bruenor, barbar Wulfgar, pulčík Regis a tmavý elf Drizzt na své cestě do Síně mitrilu bojují s monstry a kouzly, pátrajíce po prastarém místě Bruenorova zrození, království jeho trpasličích předků. Drizzt, čelící rasismu, přemýšlí o návratu do temného podzemního města a k vražednému způsobu života, který opustil. Wulfgar začíná překonávat kmenové předsudky vůči kouzlům. A Regis prchá před smrtonosným zabijákem, který ve spolku s ďábelským čarodějem usiluje o jejich zkázu. Všechny Bruenorovy sny i přežití jeho přátel závisí na činech jediné odvážné mladé ženy.
Legenda o Drizztovi 7 - Drowův odkaz 1. Drizzt našel mezi trpaslíky v znovuzískané Mitrilové síni klid a mír a snad poprvé ve svém bouřlivém životě je spokojený. Ale pro temného elfa, pro odpadlíka z města, kterému vládnou kněžky démonské bohyně, nemůže žádný mír trvat věčně. Samotná Lloth, obávána Královna Démonských pavučin, vybídne své stoupence, aby opustili černé hlubiny Temných říší a získali zpět jedinou duši, která jí unikla: duši Drizzta Do’Urdena.
Rozervání. Společníci
- 384 stránek
- 14 hodin čtení
Drowský odpadlík Drizzt Do’Urden touží po svých starých přátelích, bývalých Společnících síně. Píseň bohyně Mielikki přináší zázračnou šanci na znovuzrození pro Catti, Bruenora, Regise a Wulfgara, avšak s podmínkou, že se musí znovu vyrovnat s výzvami, které jim život přináší. Každý z nich čelí obtížným situacím, od soubojů s nemrtvými po magická klání, a jejich životy visí na vlásku. Zároveň se blíží konec Moru kouzel, což může přinést nečekané výhody či nevýhody jak pro ně, tak pro jejich nepřátele. Jak se blíží setkání s Drizztem, otázka zní, zda tuto jedinečnou příležitost využijí, nebo ji promarní. R. A. Salvatore opět ukazuje svou kreativitu, když nás vrací do říše Forgotten Realms, kde pokračuje v dobrodružstvích oblíbených postav. Nový román přináší akci s orky, Stíny a nemrtvými, a to přesně tak, jak to čtenáři mají rádi. Tento díl fantasy ságy posouvá Drizzta do nové éry, zatímco se objevují první známky Rozervání, a jeho život visí na vlásku, zatímco vzpomíná na své věrné spojence, kteří mu stáli po boku od jeho prvních let na povrchu.
Drizzt s Catti opustili Mitrilovou síň před dlouhými šesti lety, ale bolest ze ztráty přítele je stále nesmírně tíží. Hon na piráty na Mořském skřítkovi, na lodi kapitána Deudermonta, však představuje dostatečné rozptýlení. Pak ale na ostrově, který není ani zakreslen v mapě, narazí na tajemnou věštkyni, která je vrátí zpět ke zdroji jejich bolesti a uvrhne je do spárů pomstychtivého démona. Ale Errtu není jediný, kdo se chce pomstít. Drizzt touží po spravedlnosti, ale možná získá víc, než tuší. Napřed se však bude muset postavit Errtuovi a jeho démonským hordám, pohlédnout do hořících hlubin nekonečné Propasti a udělat vše, co je v jeho silách, aby nevyměnil život jednoho přítele za duši druhého.
Planina ledového větru. III, Rubínový klenot
- 266 stránek
- 10 hodin čtení
Legenda o Drizztovi 6 – Planina ledového větru 3 Regis padl do rukou zabijáka Artemise Entreriho, který ho odváží z Mitrilové síně na jih do Kalimportu, aby ho předal do spárů odporného paši Pooka. Ale Drizzt s Wulfgarem jsou jim v patách, odhodlaní zachránit Regise před jeho vlastní pošetilostí i před mocnými nepřáteli. Zdravý rozum Entreriho nabádá, aby uprchl, on se však nemůže dočkat, až je Drizzt konečně dostihne. Zabiják hoří touhou dokázat mu, že nejstrašnější z šermířů si nesmí v srdci ponechat místo pro lásku a přátelství. Aby Drizzt přítele zachránil, bude muset dokázat, že opak je pravdou.
Bezhvězdná noc. Legenda o Drizztovi VIII
- 255 stránek
- 9 hodin čtení
Žádný národ v Říších nerozumí pomstě lépe než drowové. Pomsta je jejich každodenním pokrmem, sladkou příchutí na zlomyslně zkroucených rtech. Zdá se, jako by byla jejich jediným, pravým potěšením. Drowové po ní tak hladověli, že si přišli pro mě...
Říšemi kráčí bohové v převlecích docela obyčejných i budících obdiv. Blíží se Čas svárů. Z katastrofy povstane královna Démonských pavučin a volně se prochází ulicemi Menzoberranzanu. Vládnoucí rody se před ní krčí strachy, jen jedna rodina vidí příležitost získat větší moc a obrátit ji proti světu na Povrchu. Drowové vystoupí z černých hlubin Temných říší, aby se znovu postavili trpaslíkům z Mitrilové síně.
Gauntlgrym
- 288 stránek
- 11 hodin čtení
Drizzt se připojí k Bruenorovi na výpravě za legendárním trpasličím královstvím Gauntlgrym: za ruinami, které mají být plné starých pokladů a mystického vědění. Jenže než se k němu vůbec přiblíží, jiný drow a jiný trpaslík o něj zakopnou jako první: Jarlaxl a Atrogat. Při pátrání po pokladech a magii spustí Jarlaxl a Atrogat neúmyslně katastrofu, jež by mohla znamenat zkázu nic netušících obyvatel města Letohrad – katastrofu tak velkou, že dokonce i žoldák Jarlaxl se rozhodne riskovat peníze a kůži, jen aby jí zabránil. Bohužel čím víc se dozvídají o tajemstvích Gauntlgrymu, tím víc to vypadá, že sami nic nezmůžou. Budou potřebovat pomoc, a to od osob, o nichž si mysleli, že už po jejich boku nikdy bojovat nebudou: od Drizzta a Bruenora.