Deset tajemství jednoho z největších králů světového obratu. Tato kniha se snaží podávat objektivní pohled na obchodní praxi a myšlení některých podnikových velikánů. Co je odlišuje? V čem jsou dobří? Jak uvidíte, tyto lekce nejsou žádnou nedostupnou vědou. Manažerství je spíše věda do kapsy. Teorie je pro ty, kteří na ni mají čas. Nejlepší nápady si přisvojujte, protože jediná, všezahrnující idea neexistuje.
Kniha nepřináší žádná "rychlá" řešení, žádné "osvědčené" recepty a "zázračné" léky na všechny neduhy manažerské praxe. Jsou-li ovšem klíčové koncepce, o nichž hovoří, správně pochopeny a ve správný čas a ve vhodném prostředí dovedně aplikovány, mohou překlenout onu příslovečnou propast mezi teorií a praxí.
Tyto zásadní myšlenkové koncepce jsou v knize přehledně uspořádány do devíti základních tematických okruhů:
* Nový svět managementu
* Nový svět organizací
* Tvorba a realizace strategie
* Nové způsoby řízení lidí
* Revoluce jakosti
* Nové pojetí marketingu
* Vedení lidí a vůdčí schopnosti
* Učení a další vzdělávání
* Globální management
Savvy advice to make every business trip hassle-free and productive. Business travel can be one of the most stressful or stimulating aspects of executive life; it all depends on how well prepared you are. It's about knowing the smartest route to your destination; knowing the quickest route into town; knowing how to get an upgrade; knowing what to do if you feel ill in a foreign country; finding the best hotel; and avoiding those frustrating experiences with laptops and modems. This is far more than a guide to logistics or travel directory. It is a forward thinking handbook of business travel management, containing hundreds of ideas for making your time away productive and effective - from 10 things to work on if you are delayed in the airport with just pen and paper, through the best material to take on a journey, to ideas on how to effectively manage your team back home while you are away. From planning a stress-free business trip to making best use of all your time away, the FT Guide to Business Travel is the definitive travel companion for the global executive. Don't travel without it. "The secret to life on the road isn't knowing how to make plans. It's knowing how to change plans." FAST COMPANY
This book aims to make leading edge ideas more accessible. For quick reference, the Glossary includes an A-Z of key management thinkers with details of their main ideas and publications.
Summaries of fifty influential business books include contributions from Peter Drucker, Dale Carnegie, Rosabeth Moss Kanter, W. Edwards Deming, and Tom Peters
This is one of a series that shows how the "big shots" of the business world have attained their positions in which they control huge empires and command vast personal fortunes. The book reveals the secrets, deals, schemes and dreams of these, the world's fiercest business competitors.
Drawn from around the world and throughout the ages, this volume is a thoroughly entertaining collection of management decisions that changed the world. It ranges from the establishment of the hierarchy of the Catholic Church, to Walt Disney's decision to call his mouse Micky instead of Mortimer, to the creation of Amazon.com.