Knihobot

Bohumil Skála

    Malý atlas lokomotiv 2009
    Měření na elektrických strojích
    Dvě století českého železničního průmyslu
    Malý atlas lokomotiv 2013
    Malý atlas lokomotiv 2023
    Pod značkou ČKD. Devadesát let výroby lokomotiv
    • Malý atlas lokomotiv 2023

      • 472 stránek
      • 17 hodin čtení
      5,0(2)Ohodnotit

      Malý atlas lokomotiv 2023 navazuje na předchozí vydání z let 2000 až 2019, v knize jsou shrnuty základní charakteristiky a parametry kolejových vozidel, která jsou v pravidelném nebo muzejním provozu v České republice a na Slovensku. V aktuálním vydání jsou doplněny nové vozidlové řady, vozidla již pravidelně neprovozovaná jsou vynechána nebo přesunuta mezi vozidla muzejní.Nově doplněnými vozidlovými řadami jsou nově dodaná, modernizovaná či "second-handová" vozidla, u nichž je provoz povolen či se jejich provoz brzy očekává. Jde o elektrické jednotky řad 495.95, 530/550, 561, 640.2, 650.2, 654, 690, lokomotivy řad 388, 485.95, 719.4, 742.71, 744.1 či motorové vozy 832, 841.2, 846 až 848, MD2 a OCPD. Řady muzejních vozidel rozšířily stroje řad B600/70, 414.0 a Las.

      Malý atlas lokomotiv 2023
    • Malý atlas lokomotiv 2013

      • 400 stránek
      • 14 hodin čtení
      5,0(2)Ohodnotit

      Nové vydání "atlasu" navazuje na předchozí vydání z roku 2011 Nové vydání registruje všechny změny. Byly vynechány nebo se přesunuly do části historických lokomotiv, vozy, které ukončily svou aktivní službu. Naopak jsou v "atlasu" zařazeny nové vozidlové řady, které jsou zařazeny do aktivní služby českých nebo slovenských dopravců. Na konci knihy se objevují informace o : -přidělení hnacích vozidel do SOKV a PJ u ČD Cargo, DKV a DHV, SŽDC, dislokace ZSSK, ZSSK Cargo, ŽSR, -přehled hnacích vozidel u soukromých přepravců, vlečkařů a v průmyslu. -přehled identifikačních vlastníků vozidel registrovaných v ČR -převodní tabulka označební u vozidel ŠKODA -mapky železniční sítě -přehled železničních muzeí a zajímavostí v ČR -přehled existujících parních lokomotiv na území Československa

      Malý atlas lokomotiv 2013
    • Jedinečná publikace kolektivu autorů přibližuje historii i současnost železničního průmyslu v Česku. Současným úspěšným rozvojem železniční dopravy stojí téměř dvouset letá tradice českého železničního průmyslu. Éra železničního strojírenství se začala psát již na počátku 19. století a to v podobě dodávek pro koněspřežku. Fenoménem je určitě stavba parních lokomotiv a 19. století - století páry. Křižíkova lokomotiva z roku 1906 však předurčila směr nový, směr elektrifikovaný. Někdejší Ringhofferova vagonka v Praze, Vagonka v Kopřivnici, První Českomoravská strojírna v Praze – pozdější ČKD, Škodovy závody v Plzni společně s dlouhou řadou dalších výrobců byly vždy špičkou ve svých oborech. O kvalitě jejich výrobků svědčí i rozsáhlý export čítající všechny světadíly, s jedinou výjimkou – a tou je Austrálie. Zejména Ringhofferovy salónní, lůžkové a jídelní vozy a parní lokomotivy z ČKD a Plzeňské Škodovky jsou světově uznávanými pojmy. V době mezi světovými válkami patřilo Československo mezi deset nejvýznamnějších strojírenských zemí světa. Prudký rozvoj po druhé světové válce byl ovlivněn jak mezinárodní, tak vnitrostátní situací. Strojírenství se stalo nosným odvětvím ke zprůmyslnění méně rozvinutých oblastí. Na tuto mnohaletou tradici úspěšně navazují současní představitelé českého železničního průmyslu, kteří nespoléhají jen na tradici, ale významně investují do vývoje nových produktů, nákupu nových technologií a obnovy výrobních areálů. Tato technologická inovace v železniční dopravě je nutnou podmínkou k zajištění konkurenceschopnosti tohoto dynamicky se rozvíjejícího průmyslového odvětví.

      Dvě století českého železničního průmyslu
    • Malý atlas lokomotiv 2017

      • 432 stránek
      • 16 hodin čtení

      Malý atlas lokomotiv 2017 navazuje na předchozí vydání z let 2000 až 2013. Jsou zde shrnuty základní charakteristiky a parametry kolejových vozidel, která jsou v pravidelném nebo muzejním provozu v České republice a na Slovensku. I letos jsou doplněny nové vozidlové řady (365, 383, 386, 390, 660/661, 723.8, 774.7, 783, 794, 845/945) a několik řad vozidel registrovaných v zahraničí. Řady muzejních vozidel jsou rozšířeny o stroje řad M 260.0, TIVc, Krutwig, Prinz Erich, „Replika“ a další, nově je zařazena kapitola „Řídicí vozy“ popisující „univerzální“ řídicí vozy používané v soupravách s více typy hnacích vozidel i vozy pevně zařazené ve vozových jednotkách. Rozšířena je i kapitola o zahraničních vozidlech na našich kolejích.

      Malý atlas lokomotiv 2017