Knihobot

Irena Trojanová

    14. březen 1964
    Irena Trojanová
    Příběh změny
    Personalistika v řízení školy
    Efektivní porady
    Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství
    Vedení lidí ve školách a školských zařízeních
    Zástupce ředitele aneb Život mezi mlýnskými kameny
    • 2021

      Krize jako příležitost

      • 107 stránek
      • 4 hodiny čtení

      Autorky předkládají publikaci rozdělenou do tří částí: Před (co můžeme udělat pro předcházení krizi), Při (Jak vzniklou krizi řešit) a Po (Jak se z krize poučit).

      Krize jako příležitost
    • 2020
    • 2017

      Hodnocení učitelů

      • 132 stránek
      • 5 hodin čtení

      Hodnocení pracovníků je nedílnou součástí práce každého vedoucího pracovníka. I ředitel školy musí hodnotit své pedagogy, jen v porovnání s jinými vedoucími pracovníky má mnohem složitější pozici: činnost učitele je různorodá a její výsledky bývají obtížně uchopitelné. Co všechno lze na práci učitele objektivně hodnotit? Jaké nástroje využít? A může někdo řediteli školy s hodnocením učitelů pomoci? To vše a ještě mnohé další obsahuje naše knižní novinka. Text navíc doprovázejí nejen příklady z praxe a otázky k zamyšlení, ale také praktické materiály, okamžitě využitelné v praxi. I díky nim se kniha stává neocenitelným pomocníkem každého ředitele školy.

      Hodnocení učitelů
    • 2016

      Personalistika v řízení školy

      • 200 stránek
      • 7 hodin čtení

      Publikace Personalistika v řízení školy představuje zajímavé a užitečné obohacení současné odborné literatury věnované personální práci (řízení lidských zdrojů), když v souladu s platnými právními předpisy (zejména zákoníkem práce nebo zákonem o zaměstnanosti, podobně jako školským zákonem nebo zákonem o pedagogických pracovnících), aplikuje moderní zásady a postupy řízení a vedení lidí v organizaci na řízení a vedení zaměstnanců (pedagogických i nepedagogických pracovníků) ve školách. Publikaci je možné doporučit nejen vedoucím pracovníkům ve veřejném školství, ale všem, kteří mají zájem o pochopení širších souvislostí problematiky personalistiky v řízení školy, neboť se jedná o první ucelený pohled na tuto problematiku v současném českém prostředí, jehož předností je srozumitelný a poučný výklad doplněný výstižnými a názornými příklady.

      Personalistika v řízení školy
    • 2016
    • 2016
    • 2015

      Je to zástupce ředitele, na kom často spočívá chod školy, jeho tíha a úkol každodenně jej ovlivňovat. Právě o této skutečnosti vypovídá již druhé vydání publikace Zástupce ředitele aneb Život mezi mlýnskými kameny. Stejně jako první vydání chce poučit i podněcovat k zamyšlení. Zástupce stojí v pozadí pouze zdánlivě, jde o krásnou, avšak poměrně nevděčnou a komplikovanou funkci. Čtenáři v knize najdou vyváženou směsici „3P“ – právních, pedagogických i personálních teoretických poznatků – společně s ukázkami jejich praktické aplikace v různých typech škol, stejně jako vymezení zástupce na těchto školách, kompetenční modely a různé inspirativní příklady. Na publikaci spolupracovali autoři dlouhodobě se věnující školské problematice.

      Zástupce ředitele aneb Život mezi mlýnskými kameny
    • 2014

      První česká kniha o středním školském managementu – vedoucích metodických sdružení, předmětových či ročníkových týmů apod. – představuje jeho nezanedbatelnou úlohu na úrovni mezi ředitelem a řadovými pedagogy. Autorka vymezuje termín střední management školy v českém prostředí a jeho začlenění do organizační struktury školy. Představuje kompetenční model středního managementu a rozpracovává jednotlivé kompetence. Ředitelům nabízí cesty k využití potenciálu středního managementu delegováním úkolů a činností. Teorie je doplněna o praktické ukázky a přílohy.

      Ředitel a střední management školy
    • 2014

      „Lidé jsou největším bohatstvím každé organizace“ je známým výrok, který platil, platí a bude platit i nadále. Jak ale reflektovat změny ve způsobu vedení lidí ve školách a školských zařízeních? Připravili jsme pro vás již 2. vydání knihy Vedení lidí ve školách a školských zařízeních (1. vydání bylo zcela vyprodáno). Jejím cílem je vymezení činností vedoucích pracovníků a jejich aplikace na školy a školská zařízení. Autorka klade také velký důraz na současnou potřebu vnímat ředitele školy jako podporovatele rozvoje učitelů. Vychází přitom z vlastní ředitelské zkušenosti i ze zkušeností kolegyň a kolegů. Kniha je určena všem vedoucím pracovníkům bez ohledu na funkční zařazení i druh školy či školského zařízení. Inspiraci v ní naleznou také pedagogičtí pracovníci, kteří o vstupu do funkce teprve uvažují, a bez významu není kniha ani pro studenty fakult s pedagogickým zaměřením – příprava na realitu života školy je potřebná.

      Vedení lidí ve školách a školských zařízeních
    • 2013

      Za dobu, kterou strávili ve vedoucí funkci, mnozí ředitelé přehodnotili své silné a slabé stránky, změnili své cíle a řada z nich jistě čelí syndromu vyhoření. Jak tedy dál? Základem jakékoli manažerské či lídrovské činnosti – tedy i vedení školy – je podle autorek knihy sebeřízení. Publikace proto přináší nástroje, které mohou vedoucí pracovníci použít při volbě své nové pracovní cesty. Text, který se skládá ze tří kapitol, přibližuje tři podstatné oblasti sebeřízení – sebepoznání, práci s časem a problematiku stresu spolu se syndromem vyhoření. Teorii autorky doplňují poznatky ze současné praxe a četnými příklady a tématy k zamyšlení.

      Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství