Knihobot

Daniel Pink

    23. červenec 1964

    Daniel H. Pink (* 1964) je americký novinář a autor knih zaměřených na management, prodej nebo pracovní výkon. Zabývá se popularizací poznatků psychologie, kognitivních a behaviorálních věd a jejich aplikací v managementu a proměnu manažerských přístupů. Je zastáncem vedení lidí založeného na vnitřní motivaci a autonomii pracovníků. Jeho knihy byly přeloženy do 33 jazyků, včetně češtiny. Píše články pro The New York Times, Harvard Business Review, Fast Company nebo Wired. V roce 2011 byl v žebříčku Thinkers50 zařazen mezi 50 nejvlivnějších management myslitelů světa. Za svou práci obdržel několik cen a čtyři z jeho knih byly zařazeny mezi bestsellery The New York Times.

    Daniel Pink
    To sell is human : the surprising truth abou moving others
    Kdy: Věda a umění dokonalého načasování
    Síla lítosti
    Úplně nová mysl. Proč budoucnost patří pravým hemisférám
    Prodávat je lidské
    Pohon. Drive. Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje!
    • Většina z nás věří, že nejlepším způsobem, jak motivovat sebe i ostatní kolem, je použití externích odměn, např. peněz – tedy metody cukru a biče. To je však chyba – tvrdí Daniel H. Pink ve své provokativní a přesvědčivé knize DRIVE: Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje Tajemstvím vysokého výkonu a uspokojení – v práci, ve škole i doma – je hluboká lidská potřeba řídit si své životy, učit se, vytvářet nové věci a činit dobro sobě i celému světu. Autor knihy Drive odkazuje na čtyři desetiletí trvající výzkum lidské motivace a upozorňuje na rozpor mezi vědeckými poznatky a praxí, a jak tento nesoulad ovlivňuje všechny stránky našeho života. V textu této knihy názorně ukazuje, že i když metoda cukru a biče úspěšně fungovala ve 20. století, v dnešní době je to přesně ten způsob, jak lidi demotivovat. Daniel H. Pink ve své knize zkoumá tři prvky skutečné motivace – autonomii, mistrovství a smysl – a nabízí chytré a překvapivé techniky, jak je uvést do praxe. Svou teorii demonstruje na příkladech firem, které používají nové přístupy k motivaci, a rovněž nám představuje vědce a podnikatele směle mířící kupředu. Kniha Drive překypuje velkými myšlenkami – je to ojedinělá kniha, která změní váš způsob myšlení i života.

      Pohon. Drive. Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje!
    • Prodávat je lidské

      Překvapivá pravda o tom, jak ovlivňujeme ostatní

      • 256 stránek
      • 9 hodin čtení
      3,9(148)Ohodnotit

      Tradiční způsoby prodeje a obchodničení jsou nenávratně minulostí, pro úspěšou prezentaci produktu či služby jsou nezbytné nové schopnosti a dovednosti. Dostupnost informací bere prodejcům náskok, kupující je častokrát stejně dobře nebo i lépe připraven. Již nelze pracovat podle prodejních scénářů, manipulovat nebo cokoliv zatajovat. Z prodeje se stal proces spolupráce partnerů, v kterém je výhodou umění improvizace a jedinou funkční zbraní je pokora. Daniel Pink umně kombinuje poznatky z psychologie a sociologie se zkušenostmi, příběhy a pozorováním těch, kteří umějí prodat, aniž by mnohdy tušili, že to dělají. Vítejte ve světě obchodu, který už nikdy nebude jako dřív; éra nových obchodníků právě začala!

      Prodávat je lidské
    • Právníky. Účetní. Programátory. To z nás tatínek s maminkou chtěli mít. Ale mýlili se. Pryč je doba nadvlády levé hemisféry. Budoucnost patří jinému druhu lidí s jiným druhem mysli: designérům, vynálezcům, učitelům, vypravěčům, zkrátka kreativním, empatickým, pravohemisféricky myslícím osobám, které disponují právě těmi vlastnostmi, jež oddělí ty, kdo se proderou do čela, od těch, kdo zůstanou pozadu. Daniel Pink na základě výzkumů z celého světa předkládá čtenáři šest bytostně lidských schopností, které jsou nezbytné pro profesní úspěch i osobní naplnění a prozrazuje, jak se jim naučit. Úplně nová mysl seznamuje čtenáře s množstvím smělých počinů – od klubu smíchu v Bombaji přes designérskou školu v chudinské čtvrti až po návod, jak rozpoznat neupřímný úsměv – a nabízí nový, provokativnípohled na budoucnost, která už se stala přítomností.

      Úplně nová mysl. Proč budoucnost patří pravým hemisférám
    • Síla lítosti

      • 254 stránek
      • 9 hodin čtení
      3,8(11250)Ohodnotit

      Non, rien de rien. Non, je ne regrette rien. Ne, ničeho. Ne, nelituji vůbec ničeho. zpívá ve svém slavném šansonu Edith Piaf. Je ale vůbec možné ničeho nelitovat? Každý cítí lítost, vysvětluje Daniel H. Pink. Procesy lítosti jsou univerzální a zdravou součástí lidského bytí. A pochopení toho, jak lítost funguje, nám může pomoci k rozumnějším rozhodnutím, podávat lepší výkony v práci či při studiu a vnést do našich životů větší smysl. Na základě výzkumu v oblasti sociální psychologie, neurovědy a biologie autor boří mýtus o životní filozofii „Ničeho nelituji“. S využitím největšího vzorku amerických postojů k lítosti, který kdy byl proveden, a svého vlastního výzkumu World Regret Survey – který shromáždil výčitky od více než 15 000 lidí ve 105 zemích – uvádí čtyři základní druhy lítosti, které jsou vlastní každému z nás. Stejně jako ve svých bestsellerech (Drive, When a A Whole New Mind) nabízí Pink nový dynamický způsob uvažování o lítosti a své myšlenky koncipuje srozumitelně a pragmaticky. Síla lítosti je plná skutečných příběhů lidí, kteří litují něčeho ve svém životě, i praktických tipů, jak přehodnotit lítost na pozitivní sílu, a ukazuje, jak můžeme díky této nepopulární emoci žít bohatší a odvážnější život. V knize se dozvíte: – že litovat je lidské – že za litování se nemusíme stydět – 4 nejčastější druhy lítosti – proč díky litování rosteme – jaké jsou tři hlavní výhody litování – jak si z litování udělat dobrého přítele – že i negativní emoce mohou mít pozitivní moc Času stráveného s touto knihou však rozhodně litovat nebudete.

      Síla lítosti
    • 3,8(26789)Ohodnotit

      Také každé ráno plánujete, kdy co uděláte? A stejně jako všichni se zatím rozhodujete spíše náhodně? A víte, že s chytrým přístupem dostanete z každého dne mnohem víc? Daniel Pink přichází v nejlepší chvíli s manuálem krotilele času, to abyste se i vy stali mistry správných startů a uměli plně využít své energetické vrcholy i propady. Vždyť víte, čas není to hlavní, čas je to jediné. Správné načasování. Bez něj nemůže žádné obchodní rozhodnutí, školní test, lékařský zákrok, důležitý rodinný rozhovor ani změna zaměstnání dopadnout ideálně. Doposud jsme vhodné načasování považovali za intuitivní umění nebo dílo šťastné náhody. Ve skutečnosti jde však o vědu založenou na poznatcích z psychologie, sociologie a chronobiologie – a ovládnout ji může každý z nás. Dělejte ve správný čas ty správné věci Pink vydestiloval z přelomových výzkumů a pozoruhodných příběhů knihu plnou praktických rad. Ukazuje, proč byste měli plánovat práci a odpočinek na základě svého chronotypu: takzvaní skřivani, sovy a „třetí ptáci“ totiž v různých fázích dne vynikají v různých typech činností. Porozumíte také psychologickým principům vnímání času a událostí, nebo také proč často prokrastinujeme až do půlky projektu, kdy se konečně dostaví spásný „efekt ajaj“. Účinnost Pinkových rad potom rychle poznáte v práci, při studiu i v osobním životě.

      Kdy: Věda a umění dokonalého načasování
    • Everyone knows that timing is everything. But we don't know much about timing itself. Our lives are a never-ending stream of when decisions: when to start a business, schedule a class, get serious about a person. Yet we make those decisions based on intuition and guesswork. Timing, it's often assumed, is an art. In When: The Scientific Secrets of Perfect Timing, Pink shows that timing is really a science. Drawing on a rich trove of research from psychology, biology, neuroscience and economics, Pink reveals how best to live, work, and succeed. How can we use the hidden patterns of the day to build the ideal schedule? Why do certain breaks dramatically improve student test scores? How can we turn a stumbling beginning into a fresh start? Why should we avoid going to the hospital in the afternoon? Why is singing in time with other people as good for you as exercise? And what is the ideal time to quit a job, switch careers, or get married? In When, Pink distills cutting-edge research and data on timing and synthesizes them into a fascinating, readable narrative packed with irresistible stories and practical takeaways that give readers compelling insights into how we can live richer, more engaged lives.

      When
    • Drive

      • 288 stránek
      • 11 hodin čtení
      4,0(110333)Ohodnotit

      The New York Times bestseller that gives readers a paradigm-shattering new way to think about motivation from the author of When: The Scientific Secrets of Perfect Timing Most people believe that the best way to motivate is with rewards like money—the carrot-and-stick approach. That's a mistake, says Daniel H. Pink (author of To Sell Is Human: The Surprising Truth About Motivating Others). In this provocative and persuasive new book, he asserts that the secret to high performance and satisfaction-at work, at school, and at home—is the deeply human need to direct our own lives, to learn and create new things, and to do better by ourselves and our world. Drawing on four decades of scientific research on human motivation, Pink exposes the mismatch between what science knows and what business does—and how that affects every aspect of life. He examines the three elements of true motivation—autonomy, mastery, and purpose-and offers smart and surprising techniques for putting these into action in a unique book that will change how we think and transform how we live.

      Drive
    • "From the bestselling author of Drive and A Whole New Mind comes an exploration of the power of selling, which each of us does every day--whether we know it or not. According to the U.S. Bureau of Labor Statistics, one in nine Americans works in sales. More than fifteen million people earn their keep by convincing someone else to make a purchase. But dig deeper and a startling truth emerges: Yes, one in nine Americans works in sales--but so do the other eight out of nine. Whether we're entrepreneurs persuading funders, employees pitching colleagues, or parents and teachers cajoling kids, we spend our days trying to move others. Today, like it or not, we're all in sales. Or as Daniel H. Pink puts it, everyone is in the "moving business." In this provocative book, Pink offers a fresh look at the art and science of selling. He shows that sales, whether pushing a product or peddling an idea, isn't what it used to be. Because of powerful economic changes, the glad-handing, truth-bending form of sales is a relic. In its place is a new approach to moving people that involves three very human qualities and four surprising skills. As he did in Drive and A Whole New Mind, Pink lays out the science for his counterintuitive insights, offers vivid examples and stories, and provides readers with tools to put the ideas into action. Smart yet accessible, bold yet well argued, this is the first book on sales for people who've never read a book about sales. It will change how you see your world and transform what you do at work, at school, and at home"-- Provided by publisher

      To Sell Is Human The Surprising Truth About Moving Others