Kniha je inspirativním pomocníkem při každodenní tvořivé práci učitelů MŠ i při uplatňování individualizované výuky v rámci společného vzdělávání v mateřských školách.
Cílem knihy je nabídnout inspiraci a metodickou oporu pro individualizované strategie preprimárního vzdělávání. Tvorba této nové metodické opory vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV).
Kniha je výstupem z mezinárodní konference konané 20.-21. října 2016 v Písku, zaměřující se na terapie pro odstranění či snížení handicapu u dětí. Obsahuje různé příspěvky, které se dotýkají aspektů vzdělávání a terapie pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Příspěvky zahrnují témata jako psychologické aspekty vzdělávání handicapovaných dětí v Norsku, vliv médií na znevýhodněné děti, a volnočasové aktivity pro adolescenty s Downovým syndromem. Dále se zabývá významem informačních a komunikačních technologií (IKT) v edukaci, psychologickými specifiky terapie Vojtovou metodikou, a využíváním ICT v jazykové výuce.
Kniha také zkoumá vizuální učení a interaktivní 3D modely ve vzdělávání, přístupy k první pomoci pro děti s handicapy v Norsku, a efektivitu začlenění znevýhodněných osob do pracovního kolektivu. Důraz je kladen na expresivní terapie, terapeutické přístupy v edukačním systému, a význam terapií pro děti s lehkým mentálním postižením a poruchami chování. Mezi další témata patří arteterapie a role tabletů v rukou speciálních pedagogů.
Netradiční činnosti pro předškolní a školní věk
Kniha nabízí vhled do problematiky výtvarné dramatiky, seznamuje s významem výtvarně-dramatických činností a metod práce. Představuje tvořivé výtvarně-dramatické činnosti, jež byly ověřeny v praxi mateřských, základních i speciálních škol a odpovídají požadavkům Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i pro základní vzdělávání. Autorka vysvětluje pojem „výtvarná dramatika“, možnosti a přednosti spojování dramatiky a výtvarných činností. Popisuje také některé alternativní výtvarné přístupy, které čerpají z uměleckých směrů 20. a 21. stol., staví na výtvarném experimentu a zážitku, pomáhají sebepoznání a poznání druhých i k naplňování cílů dramatické a výtvarné výchovy.
Publikace je zpracována v rámci projektu "Udržitelný rozvoj a environmentální výchova ve vzdělávání pedagogických pracovníků", registrační číslo projektu CZ.1.07/1.3.00/14.0075.
V této humorné knize najdou poučení ti, kteří strádají nadbytečnými kilogramy a také kuřáci, marně zápasící se svým návykem. Vděčně ji přijmou i pijáci, kteří tuší, že jejich sblížení s alkoholem je až příliš důvěrné, ale bojí se to přiznat svým nejbližším i sobě. A rovněž lidé, kterým se stal život nepřetržitým soubojem se zbytečným stresem a úzkostí.
Životní filozofie trojice autorů činí z této publikace učebnici dobré nálady.