Knihobot

Jiří Machalický

    16. květen 1952
    Adéla Matasová
    Jaroslav Malina
    Česká grafika šedesátých let
    Černé jablko. Yoko Ono jede po Vltavě
    František Hudeček
    Eduard Ovčáček
    • Eduard Ovčáček

      • 664 stránek
      • 24 hodin čtení
      5,0(2)Ohodnotit

      Eduard Ovčáček je velká monografie všestranného umělce (malíře, grafika, kolážisty, lettristy, autora vizuální a konkrétní poezie, tvůrce instalací a akcí), též výtvarného pedagoga (léta působícího na Ostravské univerzitě, předtím na Palackého univerzitě v Olomouci), v neposlední řadě organizátora uměleckého života po celénaší zemi (iniciátorem vzniku bratislavské skupiny Konfrontace, později pak Klubu Konkretistů, pořadatelem a účastníkem řady workshopů a sympozií). Je nositelem řady ocenění, zejména za svou grafickou tvorbu. --------------------------------------------------------------------------------

      Eduard Ovčáček
    • František Hudeček

      • 284 stránek
      • 10 hodin čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Rozsáhlá monografie výtvarníka Františka Hudečka /1909-1990/, jednoho z nejvýznamnějších představitelů Skupiny 42, i celé generace, nastupující koncem třicátých let a počátkem čtyřicátých let obsahuje téměř 250 reprodukcí z let 1930-1980 s textem PhDr. Jiřího Machalického.

      František Hudeček
    • Černé jablko. Yoko Ono jede po Vltavě

      • 136 stránek
      • 5 hodin čtení
      4,0(1)Ohodnotit

      V této sbírce fejetonů a vzpomínek se vám otevře jedna velká epocha české grafické a umělecké scény druhé poloviny dvacátého století až doposud. Slavný kurátor Jiří Machalický zde odhaluje i svůj výjimečný vypravěčský talent založený na skvělé paměti, schopnosti nadhledu, ironiea především citu vystihnout na ploše krátkého textu to podstatné o mnoha zajímavých osobnostech.

      Černé jablko. Yoko Ono jede po Vltavě
    • Adéla Matasová

      • 84 stránek
      • 3 hodiny čtení
      4,0(1)Ohodnotit

      Obrazová publikace s barevnými reprodukcemi děl současné přední české výtvarnice a umělecké pedagožky Adély Matasové, známé především svými interaktivními instalacemi - projekty s vazbou na prostorové vztahy a jejich proměnlivost v čase; vychází při příležitosti její výstavy v Museu Kampa, Nadace Jana a Medy Mládkových.

      Adéla Matasová
    • Depozitář

      • 136 stránek
      • 5 hodin čtení
      3,5(5)Ohodnotit

      „Je až neuvěřitelné, kolik může žít v malém městečku bizarních postaviček...“ podivuje se v úvodu jedné ze svých mikropovídek kunsthistorik a kurátor Jiří Machalický. Pochopení pro lidskou výstřednost a podivínství se promítá do souboru krátkých próz, které ve svém celku tvoří osobitý depozitář kuriózních zážitků a vzpomínek. Úsporně načrtnuté obrázky lidí a situací, které autorovi od mládí utkvěly v paměti, výtečně doplňují ilustrace Jakuba Janovského.

      Depozitář