Temná divadelní groteska a zároveň dramatický debut spisovatelů Karla Kuny a Igora Malijevského plně navazuje na spřízněnou poetiku jejich prozaických textů. I zde využívají svých schopností přesného pozorování a groteskního humoru, za kterým se skrývají bolestně aktuální otázky.
Sbírka Poprvé v nějakém baru vznikala postupně a samovolně v průběhu řady let, a to na základě krátkých črt, zachycených okamžiků a situací, které autor někdy zachycuje fotoaparátem, v případě této knihy slovem. Básně se často řadí ke konkrétní situaci nebo příběhu, na které autor náhodně narazil během každodenních cest. Takto vzniklé básně procházejí na konci každého roku první redakcí, a zde se objevuje něco, co během jejich psaní není vidět - vyvstává určité téma. V případě této knížky je to téma času, konkrétně času ženského, který navzdory postupu na poli rovnoprávnosti a emancipace zůstává stále stejně krutý, protože není lidským dílem, ale přírodním zákonem, který nelze obejít, přehlasovat ani zrušit.
Otevřený prostor je temnou groteskou a zároveň autentickou sondou do podivuhodného korporátního světa. Na pozadí krátkých čtivých kapitol se postupně vrství zásadní faustovský příběh dnešní doby. Proč se hezkému počasí říká bombardování? Co je to francouzská ruleta? A kdy je deadline? Pro nezasvěcené čtenáře je kniha opatřena výkladovým slovníčkem korporátního jazyka.
Galerie Vltavín představuje průřez fotografickou tvorbou Igora Malijevského. Dvacet let mezi vývojkou a ustalovačem, dvacet let mezi poezií a fotografií. K výstavě vychází reprezentativní česko-anglická monografie s texty Václava Kahudy a Jaroslava Rudiše.
Literární kabaret EKG oslavil desáté narozeniny. K nim si jeho otcové – spisovatelé Igor Malijevský a Jaroslav Rudiš – nadělili knižní sborník O lásce a EKG, kam přispěli autoři, kteří v jejich pořadu během těch deseti let vystoupili.
Originální autorská publikace nazvaná Znamení Lvova přináší nevšední propojení fotografií a psaného slova. Básník, prozaik a umělecký fotograf Igor Malijevský vykresluje prostřednictvím působivých černobílých fotografií současný ukrajinský Lvov jako město plné odlesků své bývalé slávy, překvapivých kontrastů i žité spirituality. Poetika Malijevského fotografií přitom často překračuje příběh konkrétního místa a směřuje k obecnému existenciálnímu přesahu. Osobité doprovodné texty autor koncipuje jednou jako útržky rozhovorů se svéráznými obyvateli města, jindy jako ironické básnické glosy či v bravurní zkratce vyprávěné příběhy náhodných setkání. Kniha Znamení Lvova vychází trojjazyčně v českém, ukrajinském a anglickém jazyce.
Sbírka intimních textů, které neměly být publikovány. Kniha obsahuje 20 barevných fotoilustrací z invalidovny hraček v ukrajinském Lvově. Kniha vyšla v omezeném bibliofilském nákladu.
Cyklus povídek českých spisovatelů spojuje téma cest, které jsme zvolili, protože humanitární pracovníci cestují po světě, aby pomáhali a budovali spojení mezi lidmi. Cílem projektu bylo zviditelnit činnost organizace ADRA prostřednictvím celostátního deníku, a zároveň vytvořit reprezentativní čítanku soudobé české prózy. Zúčastnilo se dvacet jedna autorů, od mladých debutantů po klasiky, bestselleristy i méně známé tvůrce. Honoráře pro autory byly hrazeny deníkem Právo. Na závěr projektu jsme se rozhodli vydat soubor povídek knižně, abychom rozšířili povědomí o ADRA, přispěli na její provoz z výtěžku a informovali o současné české literatuře. ADRA je mezinárodní humanitární organizace, která byla založena před více než padesáti lety v USA a dnes působí ve 125 zemích. V České republice začala ADRA fungovat v roce 1992 a stala se jednou z největších humanitárních organizací v zemi. Pomáhá jak při mimořádných událostech, tak při dlouhodobých rozvojových projektech, s cílem pomoci lidem převzít kontrolu nad svými životy. Za dobu své existence působila ADRA ČR téměř ve třiceti zemích.
Po devíti letech se Malijevský vrací souborem krátkých próz Měsíc nad řekou Tejo. Jednotlivé texty vznikaly pro potřeby literární show EKG, kterou spolu s Jaroslavem Rudišem léta organizuje, vymýšlí a moderuje v divadle Archa. Tato okolnost dává naplno vyznít typickým atributům Malijevského tvorby – sofistikovanému vtipu, mistrovskému využití zkratky, inteligentnímu nadhledu a nadstandardně pestrému jazykovému rejstříku. Tematicky stojí Malijevský oběma nohama v přítomnosti a ve svých textech spojuje intelektuální výbavu získanou studiem teoretické fyziky (na MFF UK) se zkušeností civilkáře, hlídače, správce počítačové sítě, učitele, redaktora, muzikanta, fotografa a v neposlední řadě „náplavového“ obyvatele domku v Čelechovicích za Kladnem, kde se odehrává řada jeho zemitě realistických povídek.
Jedinečná kuchařka jako příručka k přežití obsahuje stovku nejlevnějších receptů od tradičních českých levných jídel z brambor, zelí či květáku až po novinky jako knedloust nebo chlebaná. Poskytuje také cenné rady, jak se nejlépe najíst mimo vlastní kuchyni: na vernisáži, u známých nebo na firemním rautu, včetně návodů, jak se při takových příležitostech chovat. Popisuje i nezdařené pokusy (žížaly, kaše z rákosu aj.) a upozorňuje na některé záludnosti levné gastronomie. Žádný z receptů nepřesahuje náklady 10 Kč (v cenách roku 2013) na porci. Ilustrace Mariana Pally a fotografie Martina Špeldy.