Knihobot

Vladislav Borek

    Parní lokomotivy řady 556.0
    Parní lokomotivy 475.0, 476.1 a 477.0. (1)
    Parní lokomotivy 475.0, 476.1 a 477.0. (2)
    Železnice objektivem A. Lufta a H. Navého (2)
    Motorové lokomotivy T 658.0, T 698.0, T 678.0, T 679.0
    Parní lokomotivy řad 476.1 a 477.0
    • Parní lokomotivy byly po desítky let vyráběny a provozovány po celém světě a po více jak jedno století představovaly symbol železnice. Díky nim se život lidí změnil, došlo k rozmachu průmyslu i cestování. Od začátku 20. sotletí byly vyráběny parní lokomotivy ve větším počtu také v Libni, která stavěla nejprve lokomotivy rakouské konstrukce, ale brzy po vzniku ČSR zde začali konstruovat a připravovat výrobu první původní lokomotivy. Její následovnice se zde pak vyráběly několik dalších desetiletí.

      Parní lokomotivy řad 476.1 a 477.0
    • Publikácia pojednáva o vývoji a vzniku legendárnych strojov prezývaných "pomaranč" či "cé-nula". Zaoberá sa počiatkami - ich priamymi predchodcami, rušňami radov T 698.0 a T 658.0, no ťažiskom publikácie je popis radov T 678.0 a T 679.0. Kniha vcelku podrobne mapuje ich nasadenie a osudy. Text je sprevádzaný množstvom cenných dobových fotografií.

      Motorové lokomotivy T 658.0, T 698.0, T 678.0, T 679.0
    • Parní lokomotivy řad 475.0, 476.1 a 477.0 ( 2) Vladislav Borek Druhý díl monografie seznamuje čtenáře s životopisy lokomotiv řady 477.039 až 60. Téměř celá druhá polovina knihy je věnována " papouškům" v jednotlivých služebnách. Závěrečné statě obsahují zajímavou reportáž z reálného provozu mezi Nymburkem a Rumburkem a zmínky o železničním opravárenství, nehodách, ale i zachovalých strojích a malých modelech.

      Parní lokomotivy 475.0, 476.1 a 477.0. (2)
    • Poznatky z konstrukce a výroby lokomotiv konstrukční řady 475.0 byly využity při přípravě nových řad 476.1 a 477.0, lidově nazývané " Papoušci". Tyto lokomotivy se na rozdíl od své předchůdkyně objevily v provozu až v 50. letech minulého století. Šťastně zvolené technické parametry pomohly k mnohem širšímu využití strojů, než bylo původně plánováno. Jejich využití pro těžké osobní vlaky v okolí velkých aglomerací se během krátké doby změnilo. Postupně byly lokomotivy nasazovány do rychlíkových souprav i nákladních vlaků. Svou spolehlivostí a výkonem si získaly oprávněně uznání již ve své době. První díl monografie je věnován zejména řadě 475.001 a její provozní i dílenské historii. Zajímavé je i porovnání našich velkých tendrových lokomotiv s podobnými řadami v Evropě. Poslední část knihy přináší životopisy lokomotiv 475.101 až 38.

      Parní lokomotivy 475.0, 476.1 a 477.0. (1)
    • Parní lokomotivy řady 556.0

      • 256 stránek
      • 9 hodin čtení

      První obrazová publikace představuje parní lokomotivy "Štokry" na dobových snímcích z 50. - 70. let 20. století, kdy na nákladních vlacích křižovaly Československo. Obrázky doplňují popisky a krátké texty o historii výroby lokomotivní řady.

      Parní lokomotivy řady 556.0
    • Parní lokomotivy řady 476.0

      • 224 stránek
      • 8 hodin čtení

      Monografie parních lokomotiv 476.0 obsahuje kromě popisu vzniku a provozu této řady i pojednání o lokomotivě „Drug“ věnované v 50. letech J. V. Stalinovi.

      Parní lokomotivy řady 476.0
    • Parní lokomotivy řady 498.0

      • 256 stránek
      • 9 hodin čtení

      Kniha o našich nejvýznamnějších parních lokomotivách, které vyjely z bran plzeňské lokomotivky Škoda, přináší zajímavé fotografie od jejich vzniku v roce 1946 až do ukončení jejich pravidelného provozu v 70. letech. Na dobových fotografiích různých fotografů je možné najít již záběry nejen zrodu rychlíkové lokomotivy, ale i výroby její předchůdkyně (486.0) nebo "Pařížák, Albatrosy a lidé okolo nich, až po snímky z jejich pomalého a nenávratného ústupu ze slávy.

      Parní lokomotivy řady 498.0
    • Elektrické vozy EMU 89.0

      • 248 stránek
      • 9 hodin čtení

      Druhý díl volně navazuje na předchozí monografii. Zabývá se důkladně vznikem, konstrukcí, výrobou a provozem této řady , ale i ukončením provozu v barvách ČSD. 1. vydání, 248 stran, 48 výkresů, diagramů a schémat, 56 tabulek, 181 barevných a 159 černobílých fotografií, 1 vložený výkres. ISBN souboru obou dílů: 978-80-86116-37-2.

      Elektrické vozy EMU 89.0
    • Monografie (1. díl) popisuje historii vzniku, vývoje a technickou stránku provozu tatranských železnic, životopisy jednotlivých vozů této řady a postupný vývoj depa Poprad. 62 barevných, 213 černobílých fotografií a reprodukcí, 9 výkresů, 5 map, 13 tabulek, 2 vložené přílohy. 1. vydání. ISBN obou dílů: 978-80-86116-37-2.

      Elektrické vozy EMU 49.0