Knihobot

Jana Horáková

    Nikdo neví všechno. Ověřte své všeobecné znalosti
    Jak se hledají druhoválečné hroby aneb Archeologický průzkum a mapování lokalit II. světové války v Českém Slezsku
    Humain: Design + humanitní vědy + umění a umělá inteligence
    Robot jako robot
    Josef Stehlík. Lovec s přesnou muškou
    Jaroslav Chmelík - Z africké pouště nad Německo
    • Josef Stehlík. Lovec s přesnou muškou

      • 96 stránek
      • 4 hodiny čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Publikace zachycuje životní příběh jedné z nejvýraznějších postav čs. zahraničního leteckého odboje plk.v.v. Josefa Stehlíka, který se účastnil vzdušných bojů na třech frontách II. světové války. Publikace formátu A5 má 96 černobílých stran a barevnou obálku. Text doprovází 88 kvalitních černobílých fotografií, 2 barevné snímky a 4 ilustrace letounů, na kterých J. Stehlík létal v období II. světové války.

      Josef Stehlík. Lovec s přesnou muškou
    • Práce Robot jako robot je výsledkem zkoumání tematického podhoubí robotického umění na příkladu Čapkovy hry R.U.R. a v ní účinkujících postav robotů. Zápletku hry a postavy robotů interpretuje v polemice s vžitou představou, že roboti jsou nelidská monstra snažící se zničit naši civilizaci: hru R.U.R. vykládá jako komedii záměny, ve které vzniká řada komických situací toho, že není jasné, kdo je člověk a kdo stroj (robot). Problematizování opozice člověk vs. stroj (robot) a pohyb přes hranice těchto kategorií patří k východiskům tvorby označované od poloviny 20. století jako robotické umění. Tato kniha,k věnovaná robotům na začátku jejich historie, kterou počítáme od momentu, kdy získali své jméno v Čapkově hře, chce přispět ke zmapování konceptuálního teritoria robotického umění, a lze ji proto chápat jako původní český příspěvek k archeologii robotického umění.

      Robot jako robot
    • HUMAIN je projekt, konference a platforma otevírající, sdružující, propojující témata a odborníky z oblasti umělé inteligence, umění, designu a humanitních věd. Umělá inteligence je fenomén, který už nemůže být prezentován pouze jako spektákl a exhibice robotických rukou nebo jako užitečná technologická kuriozita. Je nám totiž blíže, než se může na první pohled zdát. Cílem projektu HUMAIN je představit umělou inteligenci v širších interdisciplinárních kontextech a rámcích (humanitní vědy, umění a design), které doposud v České republice nebyly zcela artikulovány. Je třeba upozornit na množství perspektiv a tematických aspektů, které se dotýkají a v budoucnu dotknou každého z nás. Umělá inteligence už tedy není pouze záležitostí technologických laboratoří, aplikací v průmyslu a IT. Propojenost lidského a strojového zde nabírá intenzivní podobu vzájemně závislých a neoddělitelných sfér, tak jak naznačuje název projektu.

      Humain: Design + humanitní vědy + umění a umělá inteligence
    • Velká kniha testů a kvizových otázek, která Vám umožní vyzkoušet úroveň znalostí z nejrůznějších oborů: techniky, přírodních věd, historie, zeměpisu i kultury. Kniha obsahuje 900 otázek rozdělených do 30 testových oddílů obsahujících otázky z různých oborů a s různým stupněm obtížnosti. Nejlepší zábavu přinese pokud ji použijete jako vědomostní hru s příteli, ale i Vy sami si můžete osvěžit svoje vědomosti.

      Nikdo neví všechno. Ověřte své všeobecné znalosti
    • Jak chytří jste doopravdy ? 900 otázek a 900 odpovědí. Testománie Vám umožní vyzkoušet úroveň Vašich znalostí z nejrůznějších oborů: techniky, přírodních věd, historie, zeměpisu i kultury. Nikdo by tedy neměl být zvýhodněn svým vzdělaním nebo zájmy.

      Testománie
    • Róza, Fína & delfíně

      • 31 stránek
      • 2 hodiny čtení
      3,0(1)Ohodnotit

      Laura je adoptovaná, vychovávají ji dvě maminky. Kamarád Ben si proto z Laury utahuje. Knížka dětem přibližuje různorodost rodin. Pro děti od 5 let.

      Róza, Fína & delfíně
    • V uplynulých patnácti letech vzrůstal zájem teoretiků nových médií o to, jakým způsobem materialita softwaru ovlivňuje a formuje naši společnost a spoluutváří náš svět. Můžeme proto hovořit o ´obratu k softwaru´ v diskurzu studií nových médií. Výrazem této tendence je vznik softwarových studií, která můžeme popsat jako volný soubor výzkumných postupů transformující studia novým médií přibližně od začátku 21. století. Předkládaná publikace popisuje ustavení softwarových studií jako vyústění určitých myšlenkových tendencí v rámci disciplíny studia nových médií (Kittler, Flusser, Manovich, Cramer, Fuller), vymezuje orientační body jejich institucionalizace a představuje základní metodologické přístupy, které jsou definovány ve vztahu k dalším novým subdisciplínám oboru, kritickým studiím kódu (Critical code studies), studiím platforem (Platform studies) a zlým mediálním studiím (Evil media studies).

      Softwarová studia: K proměnám studií nových médií