Knihobot

Roman Musil

    11. leden 1964

    Roman Musil se zaměřuje na pedagogiku osobnostně sociálního rozvoje a aplikuje ji ve své výuce na středních a vysokých školách. Jeho kurzy pro učitele a lektory se soustředí na rozvoj klíčových komunikačních dovedností, jako je rétorika, nonverbální komunikace a sociální percepce. Musil rovněž vyučuje pedagogickou komunikaci, využití her ve výuce a dramatickou výchovu, přičemž propojuje teorii s praktickou aplikací uměleckých technik. Jeho práce zahrnuje také režii divadelních inscenací a tvorbu multimediálních projektů se studenty.

    Rodinné rituály aneb 159 maličkostí, které mohou zničit vztah
    Gottfried Lindauer 1839–1926. Plzeňský malíř novozélandských Maorů
    Improvizace ve škole
    Pedagogika pro střední pedagogické školy
    Joža Uprka - Evropan slováckého venkova 1861-1940
    Zajatci hvězd a snů
    • Zajatci hvězd a snů

      • 458 stránek
      • 17 hodin čtení
      5,0(2)Ohodnotit

      Rozsáhlá publikace, která vychází jako katalog výstavy české Katolické moderny v Moravské galerii v Brně, je výsledkem několikaleté badatelské práce autorského kolektivu odborníků z různých uměnovědných oborů. Hlavním tématem knihy je prezentace české Katolické moderny, důležitého kulturního ohniska přelomu 19. a 20. století, které tvořila skupina významných umělců a intelektuálů soustředěná kolem časopisu Nový život. Jejím hlavním cílem bylo sblížení tradičních duchovních hodnot s moderním způsobem života. Zakladateli Katolické moderny i jejího časopisu byli katoličtí kněží Karel Dostál-Lutinov a Sigismund Bouška, mezi její hlavní autority pak patřili Julius Zeyer, František Bílek, Otokar Březina, Felix Jenewein, Zdenka Braunerová, Alois Kalvoda, Jindřich Šimon Baar i někteří další umělci, kteří byli respektováni také představiteli jiných názorových platforem.

      Zajatci hvězd a snů
    • Velká monografie Joži Uprky vznikla za příležitosti stejnojmenné výstavy v Praze, kde se poprvé ve velkém rozsahu prezentovalo Uprkovo dílo. V knize naleznete jak dobové fotografie samotného umělce, jeho rodiny, přátel a významných malířských kolegů, tak převážnou část Uprkových děl. Na knize se podílela celá řada našich významných uměleckých teoretiků a autorit. Krásným způsobem dává kniha nahlédnout do zamilované Uprkovy oblasti a to Moravského Slovácka, které nebylo nikdy tak věrně a s láskou zachycené.

      Joža Uprka - Evropan slováckého venkova 1861-1940
    • Učivo obsahuje všechna učební témata RVP pro obor vzdělání Předškolní a mimoškolní pedagogika: úvod do pedagogiky, pedagogika volného času, předškolní pedagogika, speciální pedagogika, vybrané kapitoly z dějin pedagogiky. Text je heslovitý, strukturovaný tak, aby připomínal sešit, ze kterého se student učí při opakování. Každý učební celek je doplněný myšlenkovou mapou, ve které jsou shrnuty základní pojmy o látce a vztahy mezi nimi.

      Pedagogika pro střední pedagogické školy
    • Improvizace ve škole

      • 148 stránek
      • 6 hodin čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Publikace je určena učitelům a žákům středních škol, základních uměleckých škol, dramatickým kroužkům a jednotlivcům, kteří se zajímají o improvizaci. Je napsána pro praktické použití. Nad nepatrným teoretickým výkladem dominují hry a cvičení, které jsou doplněny zkušenostmi autorů.

      Improvizace ve škole
    • První monografická publikace o životě a díle Gottfrieda Lindauera (1839-1926), malíře spojujícího střední Evropu a Oceánii. Plzeňský rodák studoval ve Vídni u Josefa Führicha a Carla Hemerleina. Zprvu se zaměřil na malbu náboženských témat, pracoval pro Římskokatolickou farnost Valašské Klobouky, a na portréty převážně plzeňských měšťanů. V roce 1874, ve svých 35 letech, přesídlil na Nový Zéland, kde se etabloval jako portrétista. Vynikl zejména portréty Maorů, v nichž věrně, až fotorealistickým způsobem, zachytil podobu mužů a žen z kmenů původních obyvatel Nového Zélandu, včetně jejich tradičních oděvů, zbraní, amuletů a tetování na obličeji. Nejen díky brilantnímu ovládnutí valérové malby se světleným účinkem dokázal svým portrétům propůjčit efekt živosti a přesvědčivosti, ale zároveň jim vtisknout heroický ráz, důstojnost i posvátnost. To odpovídalo myšlení a cítění Maorů, kteří v Lindauerovi našli duchovně spřízněnou bytost, která spolu s nezpochybnitelným malířským mistrovstvím byla předurčena k tomu zobrazovat jejich význačné představitele. Monografie je dílem česko-novozélandského autorského týmu, vedeného editory Alešem Filipem a Romanem Musilem, nezastupitelné jsou studie Leonarda Bella z University of Auckland a Ngahiraky Masonové z Auckland Art Gallery, která schraňuje větší část pozůstalosti Gottfrieda Lindauera.

      Gottfried Lindauer 1839–1926. Plzeňský malíř novozélandských Maorů
    • Publikace stručně, ale zároveň velmi výstižně, popisuje základní princip fungování rodinných rituálů a jejich vliv na nás samotné od dětství do dospělosti. Je určena každému, koho zajímají vztahy mezi lidmi, i těm, kdo řeší téma partnerských vztahů či se potýkají s rodinnými tématy. V knize je také partnerský dotazník.

      Rodinné rituály aneb 159 maličkostí, které mohou zničit vztah
    • Publikace vydaná k 70. výročí Západočeské galerie v Plzni. Kniha, kterou Západočeská galerie v Plzni svým příznivcům u příležitosti svých 70. narozenin předkládá, si neklade za cíl být reprezentativní publikací. Je spíše stručným shrnutím toho, co dnes mohou návštěvníci galerie v rámci jejích aktivit vidět, poznat a zažít, a připomenutím cesty, kterou ke své současné podobě během uplynulých sedmdesáti let dospěla. Přirozený akcent je přitom kladen na období posledních patnácti let (přesněji šestnácti, počítáme-li i rok 2024), tedy počínající rokem 2009, který byl pro Západočeskou galerii v Plzni rokem do jisté míry přelomovým, a končící rokem 2024, který je právě rokem 70. výročí faktického počátku její činnosti.

      70 - Západočeská galerie v Plzni 1954-2024
    • Katalog ke stejnojmenné výstavě obsahuje texty Romana Musila, Vojtěcha Lahody a Petra Jindry. Ve stati Operace „Kubišta“. Ke genezi sbírky českého kubismu v Západočeské galerii v Plzni rekonstruuje Roman Musil na pozadí politické a kulturní úlohy krajských galerií v 50. až 70. letech vznik mimořádně…

      Kubismus 1910-1925. Kubismus ve sbírkách Západočeské galerie v Plzni
    • Epochou salonů označujeme období mezi lety 1870 a 1914, kdy bylo tzv. salonní umění na vrcholu popularity, a nakonec také ve své pozdní, závěrečné fázi. Salony umění, pořádané podle pařížského vzoru, měly divákům poskytnout přehled o celé šíři spektra dobové výtvarné tvorby, jak domácí, tak zahraniční. Nechyběla na nich ani vyhraněná díla progresivních směrů (realismu, naturalismu, symbolismu, secese atd.), i když převažovala tvorba středního proudu, pro niž je symptomatická zvláště žánrová malba s anekdotickou i moralizující pointou. Právě pro tuto tvorbu se vžilo označení salonní umění. To bylo dlouho opomíjeno jako konvenční a převážně komerčně orientovaná produkce. K novému zhodnocení začalo docházet až koncem šedesátých let dvacátého století. V českém prostředí sehrál iniciační roli profesor Roman Prahl, který do této publikace přispěl úvodním textem. Umělci pocházející ze zemí Koruny české studovali, žili a vystavovali jak v hlavním centru dění, Paříži, tak ve středoevropských centrech Mnichově, Vídni, Praze a jinde. Tomu také odpovídá složení mezinárodního autorského týmu a koncepce této unikátní obsáhlé publikace, která reflektuje působení několika stovek umělců (malířů, sochařů i grafiků), přičemž devadesáti pěti z nich jsou věnovány strukturované medailony.

      Epocha salonů : české salonní umění a mezinárodní výtvarná scéna 1870-1914