Knihobot

Petr Matějů

    22. červenec 1950 – 16. červen 2017
    Petr Matějů
    Přecházíme na Windows 95 : vstupní uživatelská příručka
    Microsoft Office Outlook 2003 Business Contact Manager
    Proč tak těžko ...?
    (Ne)rovné šance na vzdělání : vzdělanostní nerovnosti v České republice
    Nerovné šance na vzdělání
    Moc krásy - Pomáhá krása a atraktivita k životnímu úspěchu?
    • 2017

      Může být atraktivita chápána jako investiční strategie? Zvyšuje krása šance na vzestupnou sociální mobilitu a má větší vliv na úspěch než klíčové kompetence? Autoři publikace odpovídají na řadu otázek, jimž se zatím naše sociologie a ekonomie vyhýbaly, ačkoli světová ekonomie i sociologie roli krásy a atraktivity v úspěchu, práci i životě věnují čím dál větší pozornost. Publikace vychází z rozsáhlého výzkumu a věnuje se souvislostem mezi atraktivitou, vzděláním, profilem osobnosti, sebevědomím, povoláním a příjmy.

      Moc krásy - Pomáhá krása a atraktivita k životnímu úspěchu?
    • 2011

      Nerovné šance na vzdělání

      • 414 stránek
      • 15 hodin čtení

      Monografie se zabývá problematikou nerovností v šancích na dosažení vyššího vzdělání. Dětem vzdělanějších a sociálně lépe situovaných rodičů se systematicky dostává lepšího a vyššího vzdělání než dětem méně vzdělaných a chudších rodičů, přesto se mnohdy jedná o děti stejně nadané. Kniha nabízí analyticky pronikavý pohled na příčiny těchto nerovností, a to jak na straně dětí a jejich rodičů, tak na straně školského systému. Publikace je určena nejen odborníkům na vzdělávací politiku, ale také studentům, novinářům a všem, kteří, které tato problematika zajímá.

      Nerovné šance na vzdělání
    • 2010

      Kniha aktualizuje empirické poznatky z předchozí publikace autorského týmu a doplňuje důležitá témata, která v ní chyběla. Současná publikace přináší další statě zaměřené na vývoj nerovností v povinném vzdělávání, problematiku víceletých gymnázií, nerovnosti při vstupu do terciárního vzdělávání a dopad struktury středního školství na vzdělanostní aspirace žáků. Nově se objevují analýzy zaměřené na nerovnosti v dalším vzdělávání, vzdělávání romských žáků a předčasné odchody ze vzdělávání. Hlavním cílem je reflektovat současnou situaci v České republice z pohledu vzdělávací politiky a předložit alternativy řešení identifikovaných problémů. Publikace se ptá, co jsou vzdělanostní nerovnosti a jak je empiricky zjišťovat, zda český vzdělávací systém slouží stejně všem dětem, a zda víceletá gymnázia efektivně identifikují talenty. Dále zkoumá, kdo je ohrožen předčasnými odchody ze vzdělávání, zda další vzdělávání kompenzuje nerovnosti v počátečním vzdělávání, a jaký vliv má bezplatné vysoké školství na otevřenost vzdělávacího systému. Konečně se zabývá snižováním nerovností v přístupu ke vzdělávání v zahraničí.

      Nerovnosti ve vzdělávání
    • 2007
    • 2006

      Monografie se zabývá problematikou nerovností v šancích na dosažení vyššího vzdělání. Dětem vzdělanějších a sociálně lépe situovaných rodičů se systematicky dostává lepšího a vyššího vzdělání než dětem méně vzdělaných a chudších rodičů, přesto se mnohdy jedná o děti stejně nadané. Kniha nabízí analytický pohled na příčiny těchto nerovností, jak ze strany rodičů, tak ze strany školského systému.

      (Ne)rovné šance na vzdělání : vzdělanostní nerovnosti v České republice
    • 2006
    • 2005