Knihobot

Brandon Sanderson

    19. prosinec 1975

    Brandon Sanderson mistrovsky splétá epické ságy s komplexními světy a strhujícími charaktery. Jeho psaní se vyznačuje pečlivě propracovanými magických systémy a hlubokým zkoumáním morálních dilemat a lidské povahy. Sanderson je známý svou schopností vytvářet rozsáhlé, vzájemně propojené vesmíry, které čtenáře vtahují do dobrodružství plných zvratů a nezapomenutelných hrdinů. Jeho díla jsou oslavována pro svou originalitu, epický rozsah a promyšlené zobrazení světa.

    Brandon Sanderson
    Kolo času 14. Vzpomínka na Světlo
    Nebeská letka
    Meč Přísahy
    Rytmus války
    Cesta králů
    Slova paprsků
    • Slova paprsků

      • 984 stránek
      • 35 hodin čtení
      4,8(320301)Ohodnotit

      Slova Paprsku jsou druhým svazkem Archivu Bouřné záře, ambiciózního eposu v duchu klasických fantasy cyklů. Dveře Archivu otevřel první díl, Cesta králů. Přečtěte si ji a po ní svazek, který právě berete do rukou, a krok za krokem budete s mrazením procházet úchvatným dobrodružstvím!

      Slova paprsků
    • Cesta králů

      • 912 stránek
      • 32 hodin čtení
      4,7(460552)Ohodnotit

      První kniha plánovaného desetidílného cyklu je vstupní bránou do světa Rošáru. Rošár je kamenná země zmítaná bouřemi, jimž se přizpůsobila příroda (rostliny rostou z kamene a v bouřích se zatahují do země, zvířata se ukrývají do ulit a tvrdých schránek) i lidé (města se staví podle přesných schémat v místech mezi skalami). Při bouřích se uvolňuje zvláštní energie, bouřná záře, kterou je možné nabít polodrahokamy a ty potom využít třeba k pohonu fabriálů (důmyslných zařízení, která lidem zjednodušují život). Předurčení jedinci dokáží pomocí bouřné záře znásobit své síly a získat mimořádné schopnosti. Tento svět čelí dvěma hrozbám: periodickým obdobím katastrofálních spouští, z nichž ta nejhorší a poslední má teprve přijít, a odvěkému nepříteli, pustonošům, proti němuž lidstvo v dávné minulosti bránily rytířské řády paprsku, než záhadně zmizely ze země. Lidem po nich zůstaly jenom střepkordy a střepláty, mystické zbraně, které mění obyčejné lidi v neporazitelné válečníky. Není jich mnoho a platí se za ně královstvími. V tomto světě se odvíjejí na pozadí poněkud absurdní války aletů proti paršendům osudy tří hlavních hrdinů, zprvu samostatně, postupně se v náznacích začínají prolínat.

      Cesta králů
    • Rytmus války

      • 1120 stránek
      • 40 hodin čtení
      4,6(137619)Ohodnotit

      Po spojení lidských království proti hrozbě invaze se Dalinar Kholin a jeho rytíři Paprsku ocitají v krvavé válce, která trvá už rok a stále nenachází vítěze. Strategické kroky spojenců neustále komplikuje hrozba zrady ze strany Taravangiana. Mezitím tým Navani Kholinové objevuje nové technologie, které mohou změnit průběh války, zatímco nepřátelé plánují nebezpečný útok. Eskalace závodů ve zbrojení ovlivňuje nejen ideály Paprsku, ale také odkrývá tajemství prastaré věže, kdysi zdroje jejich síly. Kaladin Bouří požehnaný se potýká s proměnami své role v rámci Paprsku, zatímco větroborci čelí novému problému: noví Žhnoucí vstupují do konfliktu, avšak spreni odmítají spojení s lidmi, což oslabuje sílu rytířů. Adolin a Šalán se vydávají do Stínomaru, kde jako vyslanci Paprsku usilují o diplomatickou dohodu s ctispreny, na níž závisí budoucnost lidstva.

      Rytmus války
    • Meč Přísahy

      • 1152 stránek
      • 41 hodin čtení
      4,6(13622)Ohodnotit

      Lidstvo se ocitlo ve smrtelném nebezpečí před novou Spouští spojenou s návratem Pustonošů. Urithiru, město ve věži uprostřed skal, které poskytlo lidem útočiště před nevyzpytatelnou věčnou bouří, která se teď kříží s již dříve ničivými velebouřemi a narušila veškeré zákonitosti klimatu, v sobě samo skrývá spoustu tajemství a nástrah. Aby Urithiru umožnilo lidem víc než jen holé přežití, Šalán, Navani a jejich badatelé usilovně pracují na odhalení fabriálů, bez nichž město nemůže fungovat. Brzy ale začínají tušit, že ani odvěké útočiště Rytířského Paprsku jim nezajistí bezpečí, protože v jeho hlubinách číhá neznámá temná síla. Proti Dalinarovi a jeho snaze zachránit Rošár stojí široká fronta soupeřů: nové bouře, Pustonoši se svou elitou Žhnoucích, nevyzpytatelné vrtochy nepřátelských sprenů odvěkého boha zla, ale i rošárští panovníci a Dalinarova vlastní minulost.

      Meč Přísahy
    • Nebeská letka

      • 560 stránek
      • 20 hodin čtení
      4,6(48)Ohodnotit

      SLUNEČNÍ VÝSPA Zatímco se Spensa přesunula na svou výpravu do území nikoho, její přátelé z Nebeské letky brání Detritus z plošiny Rozkvět proti přesile útočníků, kterou vyslala Nejvyšší instance. Jejich jediná šance na záchranu je získat hyperpohon, a aby uspěli, musí využít jediného cytonika, který zde zůstal, Jorgena. A získat si důvěru slimáků, což je úkol pro empatickou FM. NOVÝ ÚSVIT Nebeská letka se vydává na pomoc Alanik na Nový úsvit, kterým zmítá spor mezi dvěma politickými frakcemi. Nejvyšší instance chce vytvořit z planety UrDailů závislou kolonii, ale díky nově objeveným schopnostem taynixů, Jorgenovým cytonickým dovednostem i Šmodrchově důmyslu se však lidé v čele s Alanik Stanou pro Nejvyšší instanci rovnocenným soupeřem. NEKONEČNÝ BŘEH Obranné síly Vzdorovitých zachytí signál z planety kitsenů. Výprava přivádí Nebeskou letku nejen na stopu zmizelého Cobba, ale i k záhadnému portálu do území nikoho. Vyslanci Detritu mají šanci na uzavření další galaktické aliance pro boj s Nejvyšší instancí. Proti technicky zdatnému nepříteli je však možné uspět jen se špičkovými cytonickými schopnostmi.

      Nebeská letka
    • Na Merrilorském poli se shromažďují vládcové všech zemí, aby se přidali k Randu al’Thorovi, nebo zabránili jeho plánu rozbít zámky na věznici Temného – což může být projev jeho šílenství, nebo poslední naděje lidstva. Egwain, amyrlinin stolec, se přiklání k první možnosti. V Andoru se trolloci zmocní Caemlynu. Ve vlčím snu Perrin Aybara bojuje se Zabíječem. Mat Cauthon přijíždí do Ebú Daru, kde má v úmyslu navštívit svou manželku Tuon, nyní Fortuonu, seančanskou císařovnu. Celé lidstvo se nachází ve smrtelném nebezpečí – a o výsledku se rozhodne v samotném Šajol Ghúlu. Kolo se otáčí a věk se blíží ke konci. Poslední bitva určí osud světa.

      Kolo času 14. Vzpomínka na Světlo
    • U Pramene Povýšení Vin nechtěně osvobodila neznámou negativní sílu, která v něm byla uvězněná tisíc let. Podobně jako se Kelsier kdysi postavil neporazitelnému nepříteli v podobě Pána Vládce, učí se teď Vin s Elendem bojovat proti abstraktní všudypřítomné ničivé moci Zmaru. Teď už bojují ne za sebe a za své vlastní přežití, ale za osud celého života na zemi. Mlhy setrvávají dlouho za dne a zabíjejí lidi. Popelečné hory chrlí kvanta popela, který dusí oblohu a hubí úrodu, na níž závisí přežití lidí. Zmar hodlá Zemi postupně zničit a Vin s Elendem a s přáteli bojují s časem, aby našli prostředek, jak ho porazit. Všechno, co zůstalo v předchozích dílech nevysvětlené, najednou začíná zapadat do souvislostí a dostává smysl...

      Mistborn. Hrdina věků
    • Už přes tisíc let padá z oblohy popel a nekvetou květiny. Už přes tisíc let žijí Skaové v nelidských podmínkách a v trvalém strachu pod krutou absolutní vládou nesmrtelného Lorda Vládce. Nadějí na únik z tohoto pekla se stává až Kelsier, který v sobě objeví schopnost allomancie, příslušející pouze mistbornům, schopnost „spalovat" kovy a získávat tím krátkodobě mimořádné schopnosti - sílu, předvídavost, možnost ovlivňovat druhé. Obklopen elitou podsvětí chystá útok proti Lordu Vládci. Ten by však nebyl uskutečnitelný, kdyby se Kelsier náhodou nesetkal s dívkou jménem Vin, sirotkem z ulice, zvyklým nečekat od lidí nic než zradu. Odhalí u ní také mimořádné schopnosti mistbornů a naučí ji využívat je. Prostřednictvím Vin infiltruje okolí Lorda Vládce. Kelsierův plán se ovšem začíná vyvíjet nečekaným směrem a míří k tragickému vyústění... Příběh je plný napětí, intrik, překážek, nečekaných zvratů i vtipu.

      Mistborn. Finální říše
    • Yumi a malíř nočních můr

      • 479 stránek
      • 17 hodin čtení
      4,5(21)Ohodnotit

      Poutavá fantasy, v níž se protnou osudy dvou mladých lidí ze zcela odlišných světů. Yumi pochází ze země zahrad, meditace a duchů, Nikaro žije ve světě temnoty, technologie a nočních můr. Teď musí spolupracovat, aby zachránili své světy před zkázou. Devatenáctiletá Yumi byla vybrána už při svém narození jako dívka, která dokáže přivolávat duchy. Dělá to tak, že do vysokých sloupců staví kameny. To duchové obdivují a na oplátku pak pomáhají jejímu lidu. Stejně starý Nikaro je malíř a žije v úplně jiném světě. Po nocích obchází periferii svého města, a když narazí na noční můru, nakreslí na plátno černým inkoustem objekt, který mu nedorostlá noční můra nejvíc připomíná. Tedy bambus. Chrání tím sice lid svého města, ale on sám chce víc. Být členem elitní Snové hlídky. Jednoho dne se světy obou mladých lidí prolnou. Yumi bude Nikara muset naučit stavět kameny a on ji zase kreslit. Protože žádný z jejich světů není, jak se jeví, z temného rubáše obklopujícího Nikarovo město se řítí na lidstvo smrtelné nebezpečí. Záchrana je v rukou zodpovědné a pracovité Yumi a Nikara, který je jejím pravým opakem. Nakladatelská anotace. Kráceno.

      Yumi a malíř nočních můr
    • Trilogie Mistborn

      Mistborn. Pramen povýšení. Hrdina věků

      • 3 svazky
      4,5(528)Ohodnotit

      Už přes tisíc let padá z oblohy popel a nekvetou květiny. Už přes tisíc let žijí skaatové v nelidských podmínkách a v trvalém strachu pod krutou absolutní vládou nesmrtelného Pána Vládce. Nadějí na únik z tohoto pekla se stává až Kelsier, který v sobě objeví schopnost allomancie, příslušející pouze mistbornům, schopnost „spalovat“ kovy a získávat tím krátkodobě mimořádné schopnosti – sílu, předvídavost, možnost ovlivňovat druhé. Obklopen elitou podsvětí chystá útok proti Pánu Vládci. Ten by však nebyl uskutečnitelný, kdyby se Kelsier náhodou nesetkal s dívkou jménem Vin, sirotkem z ulice, zvyklým nečekat od lidí nic než zradu. Odhalí u ní také mimořádné schopnosti mistbornů a naučí ji využívat je. Prostřednictvím Vin infiltruje okolí Pána Vládce. Kelsierův plán se ovšem začíná vyvíjet nečekaným směrem a míří k tragickému vyústění… Příběh je plný napětí, intrik, překážek, nečekaných zvratů i vtipu. Samostatně neprodejné - vydáno společně s 2. a 3. dílem v krabicové vydání jako Trilogie Mistborn.

      Trilogie Mistborn