Knihobot

Klára Daďová

    Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v tělesné výchově
    Klasifikace pro výkonnostní sport zdravotně postižených
    Subjektivní vnímání tělesné zátěže
    • Monografie se zabývá subjektivně vnímanou námahou při pohybové aktivitě, shrnuje současnou úroveň poznání v této oblasti a uvádí výsledky původního výzkumu. Ve výzkumné části autorka využila Borgovu RPE (Rating of Perceived Exertion) škálu u kardiologických pacientů. Pomocí Borgovy škály se v laboratorních podmínkách jedinci učí vnímat vztah mezi subjektivně vnímanými pocity námahy a objektivními ukazateli kardiovaskulární zátěže. To jim z dlouhodobého hlediska napomáhá lépe odhadovat a řídit intenzitu zatížení v průběhu pohybové terapie.

      Subjektivní vnímání tělesné zátěže
    • Učební text podává ucelený přehled o problematice klasifikací ve sportu zdravotně postižených jedinců. Věnuje se hlavním principům klasifikace, vyšetřovacím metodám i způsobu rozdělení sportovců dle typu a velikosti zdravotního postižení. Zároveň popisuje současné rozdělení sportovců s postižením v paralympijských sportech. Text je určen zejména pro studenty oboru Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených, ale i dalších specializací zaměřených na jedince se zdravotním postižením. V neposlední řadě je publikace vhodná i pro zájemce z širší veřejnosti, kterým je problematika sportu zdravotně postižených blízká.

      Klasifikace pro výkonnostní sport zdravotně postižených
    • Kniha je určena studentům i profesionálům v oblasti tělesné výchovy a sportu, tedy zejména učitelům, ale také vychovatelům, asistentům pedagoga, trenérům a lektorům ve školách, sportovních a volnočasových organizacích. První část je teoretická. Je přiblížen obor aplikované pohybové aktivity, uvedeny principy a příklady podpůrných opatření a popsána práce asistenta pedagoga v tělesné výchově. Druhá část publikace nabízí praktické návody a tipy pro tělovýchovnou praxi u konkrétních typů poruch, onemocnění a postižení.

      Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v tělesné výchově