Knihobot

Peter Pomerancev

    1. leden 1977

    Peter Pomerantsev je autorem, jehož díla jsou hluboce zakořeněna v politickém a společenském klimatu postsovětského světa. Jeho práce se zaměřuje na zkoumání složitých vztahů mezi realitou, propagandou a informacemi v moderní době. Prostřednictvím ostrého postřehu a analytického přístupu odhaluje, jak se naše vnímání světa formuje a manipuluje. Pomerantsevův styl je charakteristický svou schopností přivést komplexní témata k životu a vybídnout čtenáře k zamyšlení nad povahou pravdy a moci.

    Peter Pomerancev
    Jądro dziwności. Nowa Rosja w.2
    This Is Not Propaganda
    How to Win an Information War
    How to Win an Information War: The Propagandist Who Outwitted Hitler
    Nic není pravda a všechno je možné
    Tohle není propaganda : válka proti realitě
    • Žijeme ve zrychlené době plné nejrůznějších vlivů. Cílené reklamy, hackeři, internetoví boti, ISIS, Putin, trollové, Trump - ti všichni se snaží otřást naším vnímáním reality. V této surreálné atmosféře, jejímž cílem je nás dezorientovat a podkopat náš smysl pro pravdu, jsme ztratili nejen víru v mír a demokracii, ale i představu o tom, co tato slova znamenají. Peter Pomerantsev nás zavede do předních linií dezinformační války, kde se setkáváme s twitterovými revolucionáři, populisty, identitáři, džihádisty, hlídači pravdy a mnoha dalšími. Čtyřicet let poté, co byli jeho rodiče jakožto disidenti pronásledováni KGB, Pomerantsev dokládá, že se Moskva opět stala propagandistickou velmocí. Jeho výzkum ho proto zavedl zpět do Ruska - ale odpovědi, kterých se dopídil, nebyly takové, jaké očekával. Kniha Tohle není propaganda je zčásti reportáž, zčásti intelektuální dobrodružství- zkoumá, jaká je role politiky i nás samých v době, kdy je pravda často obracena vzhůru nohama.

      Tohle není propaganda : válka proti realitě
    • Peter Pomerantsev strávil počátkem jednadvacátého století několik let v Rusku. Jeho britsko-ruský původ mu otevřel dveře do tamní komerční televize. Tam získal přístup do soukromí Rusů z nejrůznějších prostředí a koutů země – od sibiřského gangstera-filmaře přes topmodelku v zajetí kultu až po uvězněné podnikatele. Na všech těchto lidech ukazuje současnou ruskou mentalitu a její proměny. Pomerantsev byl fascinován zemí, která přišla o vládnoucí ideologii a nyní ji soustavně nahrazuje něčím jiným stejně rychle, jako mrakodrapy mění panorama moskvy. Měl možnost zblízka sledovat, jak se v ruských médiích vyrábějí informace, jež vytvářejí úplnou alternativní realitu. V knize Nic není pravda a všechno je možné ukazuje současné Rusko s pochopením a zároveň se strachem, jaký vzbuzuje zcela nová civilizační mutace.

      Nic není pravda a všechno je možné
    • FROM THE AUTHOR OF NOTHING IS TRUE AND EVERYTHING IS POSSIBLE'Elegant, effortlessly readable . . . essential reading for the new dark age of disinformation.' JONATHAN FREEDLAND'Original . . . Pomerantsev digs deep into the past history of information warfare, in order to help us understand how to fight charlatans and fear mongers in the present.' ANNE APPLEBAUM'Excellent, carefully researched and beautifully written . . . To be read by everyone seeking perspective on all the lies of war and all the wars of lies.' TIMOTHY SNYDERFrom one of our leading experts on disinformation, the incredible true story of the complex and largely forgotten WWII propagandist Sefton Delmer - and what we can learn from him today. In the summer of 1941, Hitler and his allies ruled Europe from the Atlantic to the Black Sea. Britain was struggling to combat the powerful Nazi propaganda machine, which crowed victory and smeared its enemies.However, inside Germany, there was one notable voice of dissent from the very heart of the military machine - Der Chef, a German whose radio broadcasts skilfully questioned Nazi doctrine. He had access to high- ranking military secrets and spoke of internal rebellion. His listeners included German soldiers and citizens. But what these audiences didn't know was that Der Chef was a fiction, a character created by the British propagandist Sefton Delmer, just one player in his vast counter-propaganda cabaret, a unique weapon in the war.As author Peter Pomerantsev uncovers Delmer's story, he is called into a wartime propaganda effort of his own: the global response to Putin's invasion of Ukraine. This book is the story of Delmer and his modern-day investigator, as they each embark on their own quest to seduce and inspire the passions of supporters and enemies, and to turn the tide of information wars.

      How to Win an Information War: The Propagandist Who Outwitted Hitler
    • How to Win an Information War

      The Propagandist Who Outwitted Hitler: BBC R4 Book of the Week

      • 304 stránek
      • 11 hodin čtení

      Summer 1941, Hitler and his allies rule Europe from the Atlantic to the Black Sea. But inside Germany, there is a notable voice of dissent, Der Chef, whose radio broadcasts skilfully question Nazi doctrine. What listeners don't know is that Der Chef is a fiction, a character created by the British propagandist Sefton Delmer. As Peter Pomerantsev uncovers Delmer's fascinating lost story, he is called into a wartime propaganda effort of his own: the global response to Putin's invasion of Ukraine.[Bokinfo].

      How to Win an Information War
    • As Peter Pomerantsev seeks to make sense of the disinformation age, he meets Twitter revolutionaries, 'behavioural change' salesmen, truth cops, and much more. Forty years after his dissident parents were pursued by the KGB, he finds the Kremlin re-emerging as a great propaganda power.

      This Is Not Propaganda
    • Bandyta z duszą artysty, zawodowe podrywaczki, opasane dynamitem czarne wdowy, Nocne Wilki obrońcy świętej Rusi na motorach, oligarchowie rewolucjoniści, modelki o skłonnościach samobójczych, niedoszły reżyser, który z wyżyn Kremla pociąga za sznurki w politycznym teatrze lalek: witajcie w surrealistycznym sercu Rosji w XXI wieku, w jądrze dziwności. W kraju, który obejmuje dziewięć stref czasowych i zajmuje jedną szóstą powierzchni lądów, gdzie odcięte od świata wioski, w których ludzie wciąż czerpią wodę z drewnianych studni, współistnieją z mieniącymi się błękitnym szkłem i stalą wieżowcami nowej Moskwy, jedyną spajającą siłę stanowi telewizja. To ona jest najważniejszym narzędziem nowego typu autorytaryzmu, dużo subtelniejszego niż jego dwudziestowieczne odmiany. Bo w nowej Rosji nawet dyktatura to reality show

      Jądro dziwności. Nowa Rosja w.2