Na počátku osmdesátých let uchvátil televizní diváky americký seriál Dallas, jehož osudy rodiny Ewingů se staly nedílnou součástí kulturního diskurzu. Miliony diváků sledovaly dramatické vztahy texaských ropných magnátů a rančerů, přičemž postavy jako J. R. a jeho nešťastná žena Sue Ellen se staly ikonickými. Fascinace tímto seriálem vyvolala otázky o jeho popularitě a přitažlivosti, zejména v Evropě. Nizozemská badatelka Ien Angová, autorka knihy, se na začátku svého výzkumu zaměřila na divácké reakce, přičemž analyzovala dopisy od diváků, převážně žen, které vyjadřovaly své pocity a názory na seriál. I když většina diváků Dallas obdivovala, našli se i ti, kteří ho kritizovali. Angová se snažila pochopit, jak vzniká a funguje divácký zážitek, jak melodramatické zápletky rezonují s každodenním životem a jak se ženské postavy vztahují k životním zkušenostem současných žen. Její práce se vyhýbá tradičnímu odmítavému pohledu na populární kulturu a místo toho se soustředí na upřímný zájem o divácké prožitky. Výsledkem je čtivá kniha, která oslovuje nové generace čtenářů a stala se základem studií populární kultury a mediálních studií. České vydání obsahuje metodologickou kapitolu z nizozemského originálu a doslov Ireny Reifové, přičemž předmluvu napsala sama Ien Angová.
Ien Ang Pořadí knih
May Ien Ang je přední odbornicí na kulturní studia, jejíž práce se zabývá komplexními vztahy mezi médii, kulturou a identitou v globalizovaném světě. Zkoumá, jak se formují a vyjednávají kulturní spotřeba, nacionalismus a etnicita v kontextu migrace a mezinárodních vztahů. Její analýzy se soustředí na současnou Asii, proměnlivý světový řád a vztahy mezi Austrálií a Asií. Angin přístup kombinuje teoretickou hloubku s důrazem na praktické otázky reprezentace v kulturních institucích.





- 2018
- 2016
Desperately Seeking the Audience
- 216 stránek
- 8 hodin čtení
Exploring the television audience through an ethnographic lens, this work presents a fresh perspective on television culture. It challenges the notion of viewers as passive consumers, instead portraying them as active social subjects who engage with and shape their media experiences. This approach offers valuable insights into the dynamics of audience interaction and the cultural implications of television in society.
- 2001
Ien Ang delves into the complexities of identity amid globalization and diaspora, examining the cultural tensions between Asia and the West. She explores the evolving concept of Chineseness and Australia's paradoxical identity as a Western nation within an Asian context. Ang reflects on Australia's historical and current interactions with its Asian neighbors, moving from the White Australia policy to a multicultural society. Ultimately, she advocates for a perspective that emphasizes togetherness rather than difference in understanding contemporary social dynamics.