Knihobot

Wolfgang Röd

    13. květen 1926 – 17. srpen 2014
    Der Weg der Philosophie von den Anfängen bis ins 20. Jahrhundert
    Filosofie 19. a 20. století II
    Německá klasická filosofie I
    Novověká filosofie I
    Filosofie 19. a 20. století III
    Novověká filosofie II
    • Novověká filosofie II

      • 579 stránek
      • 21 hodin čtení
      4,7(14)Ohodnotit

      Tento svazek zahrnuje filosofy od Newtona po Rousseaua (Locke, Leibniz, Berkeley, Wolff, Lessing, Hume a další).

      Novověká filosofie II
    • Svazek se věnuje filosofii na přelomu 19. a 20. století a obsahuje detailní výklad hlavních myšlenkových proudů té doby soustředěných kolem filosofie života a existence. Zahrnuje širokou škálu myslitelů od S. Kierkegaarda a F. Nietzscheho, přes H. Bergsona a O. y Gasseta až k francouzským existencialistům (J.-P. Sartre a A. Camus) a německým myslitelům existence (K. Jaspers, M. Heidegger).

      Filosofie 19. a 20. století III
    • První svazek nesoucí podnázev od Kanta k Schopenhauerovi, představuje Kantovo přelomové dílo ve všech jeho aspektech. Další část knihy je věnována bohatému působení Kantovy filosofie. Nejvýznamnější z myslitelů, které se kriticky vyrovnávají s Kantem, je Schopenhauer, jehož dílo Svět jako vůle a představa bezprostředně vyrůstá z kritického zhodnocení Kantovy filosofie.

      Německá klasická filosofie I
    • Filosofie 19. a 20. století II

      • 516 stránek
      • 19 hodin čtení
      4,4(3)Ohodnotit

      Tento svazek se zabývá počátky současného filosofického myšlení a jeho hlavními představiteli na přelomu 19. a počátku 20. století, obsahuje také výklad hlavních myšlenkových proudů té doby soustředěných kolem novokantismu, idealismu, realismu a fenomenologie. Zahrnuje celou škálu myslitelů od H. Cohena a E. Cassirera, přes E. Husserla, M. Schellera a J.-J. Merleau-Pontyho na jedné straně a H. Plessenra, A. Gehlena a B. Croceho na straně druhé, až k M. Weberovi či G. Lukácsovi.

      Filosofie 19. a 20. století II
    • Der ontologische Gottesbeweis - der Versuch, die Existenz Gottes 'aus reiner Vernunft', vor aller Erfahrung, zu beweisen - bildet gleichsam den Schlußstein im Kuppelbau der rationalistischen Metaphysik. Wird der Schlußstein herausgebrochen, stürzt das Gewölbe ein. Aufgrund dieser seiner Unentbehrlichkeit spielte der erstmals von Anselm von Canterbury um das Jahr 1100 formulierte ontologische Gottesbeweis noch in der Philosophie des 17. und 18., zum Teil auch in der des 19. Jahrhunderts eine entscheidende Rolle. Wolfgang Röd zeigt, daß sich die philosophischen Systeme eines Descartes, Spinoza, Leibniz, aber auch dasjenige Hegels nur verstehen lassen, wenn man auf die zentrale Stellung achtet, die der Gottesbeweis aus reiner Vernunft in ihnen einnimmt.

      Der Gott der reinen Vernunft
    • Der Weg der Philosophie II

      17. bis 20. Jahrhundert

      »Wolfgang Röd ist es gelungen, ein Sachbuch vorzulegen,das man, anders als ein Lehrbuch oder als ein Nachschlagewerk,als Ganzes im Zusammenhang lesen kann«, hieß esin der Frankfurter Allgemeinen Zeitung nach Erscheinendes ersten Bandes von "Der Weg der Philosophie". Andiese Darstellungskraft des ersten Bandes anknüpfend, gehtes im zweiten und letzten Band dieser Philosophiegeschichte darum,die Entwicklung des philosophischen Denkens vom 17. bis zur Mittedes 20. Jahrhunderts so zu rekonstruieren, daß die wesentlichenSchritte, die das philosophische Denken auf seinem Weg durch dieJahrhunderte vollzogen hat, klar hervortreten.

      Der Weg der Philosophie II