Knihobot

Benedict Carey

    3. březen 1960

    Benedict Carey je známý svou novinářskou prací v oblasti vědy a medicíny. Píše o složitých tématech s jasností a poutavostí, čímž zpřístupňuje odborné poznatky širokému publiku. Jeho práce se vyznačuje hlubokým porozuměním vědeckému výzkumu a jeho dopadu na lidské životy. Carey se zaměřuje na to, jak věda formuje naše chápání světa a sebe sama.

    Benedict Carey
    Neues Lernen
    Ako sa učíme
    How We Learn
    Jak se učíme. Překvapivá pravda o tom, kdy, kde a jak se učíme
    • Kniha pro všechny, kdo se chtějí rychleji, lépe a radostněji učit. Poskytuje klíč, jak v životě plně využít vlastní potenciál. Ať už jste o správném učení slyšeli v životě cokoli, zapomeňte na to! Benedict Carey, oceňovaný vědecký reportér z New York Times, shrnul dosavadní poznatky z oblasti výzkumu lidské paměti a servíruje je čtenáři zároveň s praktickými a použitelnými radami. Vše je prý jinak, než jsme si mysleli. Učení můžeme praktikovat mnohem jednodušeji a příjemněji a výsledků dosáhnout s menším úsilím, než jsme zvyklí. Ticho, klid, soustředění se jen na jednu věc a biflování? Kdeže! Klidně si můžeme pustit muziku a dělat pět věcí najednou. Náš mozek si s tím hravě poradí a ještě nás odmění tím, že si budeme pamatovat víc. Jen musíme vědět, jak na něj! V knize najdete konkrétní odpovědi na tyto a další praktické otázky: Je lepší trénovat jednu dovednost, dokud ji automaticky nezvládnete, nebo se učit víc věcí najednou? Co je nejčastějším důvodem „vybouchnutí“ u zkoušky, když jste si mysleli, že jste pečlivě připraveni? Jsou vůbec k něčemu zápisky a poznámky, které si na přednáškách či kdekoliv, kde nasáváte nové informace, děláte? Vadí vyrušování od učení? K čemu je a není dobré tzv. biflování? Jaký vliv má na učení spánek?

      Jak se učíme. Překvapivá pravda o tom, kdy, kde a jak se učíme
    • How We Learn

      The Surprising Truth about When, Where, and Why It Happens

      • 272 stránek
      • 10 hodin čtení
      3,9(5561)Ohodnotit

      Exploring the latest insights into learning and memory, this guide offers practical applications for enhancing personal growth. Blending playful elements with serious research, it reveals how understanding cognitive processes can transform everyday experiences. Readers will discover effective strategies to improve retention and learning, making it a valuable resource for anyone looking to harness their mental capabilities.

      How We Learn
    • Neues Lernen

      Warum Faulheit und Ablenkung dabei helfen

      3,8(10)Ohodnotit

      «Lernen», das klingt nach freudloser Plackerei. Und immer bekommen wir dafür dieselben Empfehlungen: ein ruhiges Plätzchen suchen, sich auf eine Sache konzentrieren, Lernrituale pflegen. Aber was, wenn das alles gar nicht stimmt? Wenn wir mit weniger Aufwand sogar mehr erreichen können? Die Forschung der letzten Jahrzehnte hat vieles über den Haufen geworfen, was wir darüber zu wissen glaubten, wie das Gehirn Informationen aufnimmt und verarbeitet. Benedict Carey sichtet ihre überraschenden Ergebnisse. Welche Rezepte lassen sich daraus konkret ableiten? Wie bleibt das Erlernte länger hängen? Gibt es eine einzige richtige Strategie – oder je nach Stoff verschiedene? Fest steht: Wir lernen von Geburt an schnell, effizient und automatisch. Aber weil wir diesen Vorgang unbedingt systematisieren wollen, haben wir wertvolle Hilfsmittel wie Vergessen, Schlafen und Tagträumen beiseitegeschoben. Wenn das Gehirn eine Lernmaschine ist, so Carey, dann eine reichlich exzentrische. Es lässt sich ungern etwas befehlen, ist empfänglich für Stimmungen, die innere Uhr und die räumliche Umgebung. Wie wir seine Macken zu unserem Vorteil nutzen können, zeigt dieses Buch. Und es plädiert dafür, Lernen nicht länger als isolierte Tätigkeit zu betrachten, sondern in unseren Alltag zu integrieren.

      Neues Lernen