Knihobot

Veronika Poláková

    Phraseologismen in den Schlagzeilen der Zeitungen
    Pohon. Drive. Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje!
    • 2017

      Většina z nás věří, že nejlepším způsobem, jak motivovat sebe i ostatní kolem, je použití externích odměn, např. peněz – tedy metody cukru a biče. To je však chyba – tvrdí Daniel H. Pink ve své provokativní a přesvědčivé knize DRIVE: Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje Tajemstvím vysokého výkonu a uspokojení – v práci, ve škole i doma – je hluboká lidská potřeba řídit si své životy, učit se, vytvářet nové věci a činit dobro sobě i celému světu. Autor knihy Drive odkazuje na čtyři desetiletí trvající výzkum lidské motivace a upozorňuje na rozpor mezi vědeckými poznatky a praxí, a jak tento nesoulad ovlivňuje všechny stránky našeho života. V textu této knihy názorně ukazuje, že i když metoda cukru a biče úspěšně fungovala ve 20. století, v dnešní době je to přesně ten způsob, jak lidi demotivovat. Daniel H. Pink ve své knize zkoumá tři prvky skutečné motivace – autonomii, mistrovství a smysl – a nabízí chytré a překvapivé techniky, jak je uvést do praxe. Svou teorii demonstruje na příkladech firem, které používají nové přístupy k motivaci, a rovněž nám představuje vědce a podnikatele směle mířící kupředu. Kniha Drive překypuje velkými myšlenkami – je to ojedinělá kniha, která změní váš způsob myšlení i života.

      Pohon. Drive. Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje!
    • 2016

      Phraseologismen in den Schlagzeilen der Zeitungen

      am Beispiel die Zeitungen "Die Presse" und "Die Welt"

      • 88 stránek
      • 4 hodiny čtení

      Die Phraseologismen werden sowohl schriftlich als auch mündlich verwendet. Sie bilden einen bedeutenden Bestandteil des Wortschatzes und stellen einen interessanten Aspekt der Sprache dar. Die Unkenntnis der Redensarten kann viele Missverständnisse verursachen. Es geht um Missverständnisse nicht nur bei einem Gespräch mit Muttersprachlern, sondern auch beispielsweise beim Zeitungslesen. Wenn eine Schlagzeile unsere Aufmerksamkeit auf sich ziehen könnte, sollte auch die Attraktivität des Artikels für uns ganz natürlich anwachsen. Wenn man Deutsch perfekt sprechen und verstehen will, sollte man nicht solche Einzelheiten wie Phraseologismen vernachlässigen. Meiner Meinung nach werden die Phraseologismen häufiger in der gesprochenen Sprache als in der offiziellen Presse verwendet.

      Phraseologismen in den Schlagzeilen der Zeitungen