Management svlečený donaha: Co vás v žádné škole nenaučí
- 215 stránek
- 8 hodin čtení
Kniha nás seznamuje s tím co nás v žádné škole nenaučí...
Jo je uznávaný odborník na vedení a globální týmy, který se zaměřuje na propojení tradičních společenských moudrostí s moderními obchodními strategiemi. Jeho rozsáhlý výzkum, který zahrnuje práci se špičkovými organizacemi a rozhovory s rozmanitými osobnostmi, odhaluje základní principy efektivního vedení. Zabývá se také praktickými aspekty globalizace a fungováním mezinárodních týmů. Jeho přístup je založen na bohatých zkušenostech z podnikání a z vedení neziskových organizací.






Kniha nás seznamuje s tím co nás v žádné škole nenaučí...
1.inteligenční kvocient-jak zacházet s problémy,úkoly a penězi 2.emoční kvocient-jak zacházet s lidmi a sebou samým 3.politický kvocient-jak získávat moc k uskutečňování věcí
50 klíčových dovedností, zkušenosti 1000 vůdčích osobností.
Vůdčí schopnosti jsou silnou konkurenční výhodou každého manažera. Nová knížka o leadershipu jasně a konkrétně ukazuje manažerům, jak se stát úspěšnými lídry a dostat se na vrchol. Kniha, která je bestsellerem v západní Evropě, je skvělou kombinací ověřených rad a jasných návodů, jak můžete rozvinout své schopnosti a své chování, abyste uspěli jako lídr na jakékoliv úrovni firmy. Seznámíte se s 36 klíčovými dovednostmi a schopnostmi, které jsou důležité pro váš úspěch, a zjistíte, jak můžete tyto dovednosti a schopnosti získat a posilovat. Autor nezaručuje, že se díky knize stanete charismatickým superhrdinou. Je ale jisté, že budete vědět, jak se stát skutečně efektivním lídrem. A to nejen pokud jste top manažerem. Lídrem se může stát téměř každý – ať stojíte na začátku, či na konci své kariéry.
Unlock your true potential and accelerate your career by acquiring the seven key mindsets that lead to leadership success.
We all have to sell - every day we sell ideas, agendas, priorities. Our ability to do this is crucial to our success in and out of work. How to Sellis the definitive book on selling. High on practice, low on theory, it demystifies the sales process. Keeping things simple, it distils selling into four core parts: You - your image, your approach. The conversation - the art of persuasion. The relationship - how to nurture professional relationships. Your network - how to grow from one relationship to the next. How to Sellwill teach readers the art of persuasion, relationship management, networking and personal impact - skills nobody can do without.
Wherever they are in their career, this guide will give professionals a comprehensive understanding of the basic building blocks of effective leadership and management.For all professionals, knowledge of the key elements of high-quality leadership is vital, whether they are existing managers, taking on additional managerial responsibilities, or looking ahead to their career goals. This base of knowledge stretches from the individual - leading yourself - to the group, leading teams and even entire organizations.In tackling all these key aspects, the book equips individuals to progress in any area of leadership and management, from team-building to strategic planning. It also addresses the unique challenges of remote leadership that have arisen as a result of the COVID-19 pandemic. It is an essential guide for anyone looking to thrive in a new era of modern leadership.
This book is your essential guide to the theory and practice of leadership. Whatever your level in an organisation, this is your practical handbook for getting to the top and staying there. Anyone can learn to be a great leader. And everyone can learn to lead better. This book will show you how. Its clear focus on practical, straightforward advice and guidance, delivered with refreshing honesty and humour, and with a relentless focus on the practical skills of leadership, will make sure you quickly understand and master all the core skills you'll need to succeed. Based on original research into some of the world's best organisations across the public, private and voluntary sectors, How to Lead cuts right through all the myths and mysteries to get straight to the heart of what you need to do and how you need to do it in order to succeed.
Let's face it, if you want to get ahead in business you cannot avoid people management – but we're often promoted because we're good at what we do, not because we display great management skills. We owe it to the people we manage to read up on the subject and get skilled! Luckily Jo Owen has laid out 50 essential lessons we need to learn to become the best manager we can be. Jo has studied what makes a good manager everywhere from British soap powder companies, to inner city schools and Japanese banks. So whether becoming a manager has brought out the inner dictator in you or left you feeling painfully awkward, Management Rules will have you relaxed, confident and effective in no time.