Publikace se zabývá problematikou mentoringu a budování mentorských kapacit a má ambici být příručkou pro implementaci mentoringu a budování mentorských kapacit, včetně zvládání edukačních změn, jakými jsou posilování významu aktivizačních metod a ICT ve výukovém procesu. Nejdůležitější a nejužitečnější část publikace tvoří kapitoly týkající se praktického uplatnění technik mentoringu v praxi a kapitoly zabývající se trendy v oblasti moderních přístupů zatraktivnění výuky s využitím ICT a aktivizačních metod výuky. Záměrem autorů bylo vytvořit „praktickou příručku“ obsahující rady, doporučení a návody, které se osvědčily v praxi. Konečným cílem je podpora praktického zavádění mentoringu jako profesní podpory jednotlivců a pracovních týmů. Mentoring jako nástroj kolegiální podpory je užitečným způsobem sdílení zkušeností a rozvíjení nových trendů, které moderní přístup ve vzdělávání podporují.
Jitka Kominácká Pořadí knih





- 2016
- 2015
IS/IT strategie krok za krokem
- 208 stránek
- 8 hodin čtení
IS/IT jsou z pohledu současné praxe managementu rozporuplný fenomén. Pro každou organizaci mohou být příležitostí – strategickou zbraní, prostředkem pro získávání strategických informací z oblasti vývoje nových výrobků a služeb, nových trhů, způsobů organizace a řízení, komunikace a vytvářená distribučních kanálů se zákazníky a dodavateli, prostředkem zvyšování produktivity, efektivnosti, kvality, flexibility výroby a služeb. IS/IT jsou nezbytné vzhledem ke globalizaci a zvyšující se dynamice trhů, zkracování inovačních cyklů a zvyšování intenzity konkurenčního boje. Stále více rozhodují o podnikatelském úspěchu či neúspěchu. Zasahují do všech oblastí managementu a týkají se stále většího okruhu zainteresovaných osob (stakeholders). Na druhé straně, i přes trendy zvyšování výkonů a snižování jednotkových nákladů na IS/IT, zejména hardware, jsou IS/IT velmi nákladné a manažeři mívají problém se zdůvodňováním návratnosti příslušných investic. Je důležité, aby oblast IS/IT byla efektivně řízena, a to na všech úrovních – strategické, taktické a operativní. Nejdůležitější je přitom strategický úroveň, protože rozhodování uskutečňována na strategické úrovni řízení ovlivňují úspěšnost podnikání nejvíce. Publikace přináší konkrétní návod, jak při formulaci IS/IT strategie v praxi postupovat a jak ji správně implementovat. Je určena zejména manažerům podniků a studentům MBA.
- 2014
Moderní ICT pro podporu rozhodování
- 136 stránek
- 5 hodin čtení
Cílem knihy je s využitím odkazů na literaturu systematicky a všestranně přiblížit informační a komunikační technologie jako významný nástroj pro podporu rozhodování managementu. Pro manažery představuje užitečný návod, jak získat pouze a právě ty uložené informace, které aktuálně potřebují.
- 2009
Informační a komunikační technologie. Úvod do problematiky
- 93 stránek
- 4 hodiny čtení