Inkluzivní speciální pedagogika
- 240 stránek
- 9 hodin čtení
Inkluze je tématem, které rezonuje mezi pedagogickými odborníky i širokou veřejností, ačkoliv v českých publikacích není dostatečně srozumitelně a komplexně zpracováno. Odborníci často tápou v porozumění a aplikaci inkluzivního přístupu ve vzdělávání, a to jak ve školní, tak mimoškolní edukaci. Zůstává nejasný vztah mezi inkluzivní pedagogikou, která se teprve formuje, a etablovanou speciální pedagogikou, jež má dlouhou tradici v českém školství a v péči o osoby se zdravotním postižením či znevýhodněním. Kniha se zaměřuje na vymezení a zpřehlednění oblastí inkluzivní a speciální pedagogiky, kterým se autor věnuje teoreticky, výzkumně a prakticky. Nabízí propojení těchto oblastí v rámci inkluzivní speciální pedagogiky. Může být přínosná pro odborníky v pedagogice, sociální práci a dalších pomáhajících profesích, a zároveň sloužit jako učebnice pro studenty souvisejících oborů, zejména na úrovni terciárního a celoživotního vzdělávání. Obsah knihy je unikátní a dosud nebyl v české literatuře zpracován tímto způsobem.









