Tony Attwood je uznávaný autor, který se hluboce věnuje tématu Aspergerova syndromu. Jeho práce se zaměřuje na poskytování komplexních informací o diagnóze, sociálních výzvách a senzorických aspektech, které ovlivňují jedince s tímto syndromem. Attwoodův přístup je založen na hlubokých psychologických znalostech a klinické praxi. Jeho cílem je nabídnout podporu jak lidem s Aspergerovým syndromem, tak jejich rodinám a odborníkům.
Jak to vidím já patří k nejzásadnějším knihám Temple Grandin, PhD., nejznámější autistické osobnosti, na téma autismu a k nejlepším knihám na téma autismu vůbec. Na základě celoživotní osobní zkušenosti, vědecké práce a spolupráce s předními světovými odborníky a rodiči nabízí Temple Grandin svůj pohled na to, jak pracovat s dětmi s autismem a jejich motivací a využít ji pro jejich vzdělávání, k integraci a k samostatnosti.
Aspergerův syndrom patří do skupiny poruch autistického spektra. Je charakteristický disharmonickým vývojem osobnosti s převažující poruchou v oblasti sociální interakce a komunikace. Na rozdíl od dětského autismu není narušen vývoj řeči ani inteligence. Kniha je psaná čtivým a zajímavým způsobem s množstvím příkladů a s hlubokým pochopením odlišného prožívání lidí s Aspergerovým syndromem.
„Malé děti s autismem mívají velké problémy s popisováním svých myšlenek, pocitů a zážitků. Vnímají, přemýšlí, učí se a komunikují jiným způsobem a členové rodiny i učitelé musí zjistit, jak s rozdíly nakládat. Časem si dítě může osvojit, jak vyjádřit věci, které by ostatní měli vědět. Mnoho už ale známe díky dospělým lidem s autismem, jako je Maja Toudalová.“ (z předmluvy Tonyho Attwooda) Maja Toudalová na základě vlastních zkušeností, rozhovorů s dalšími lidmi s autismem i s předními odborníky na poruchy autistického spektra pojmenovává a jasně vysvětluje mnoho aspektů autismu. Zkoumá řadu běžných problémů, kterým může dítě nebo dospívající s autismem čelit v různých (společenských) situacích. Ať se jedná o společné stolování v rodině, kamarádské vztahy, zvládání šikany a tlaku vrstevníků ve škole i na sociálních sítích, předcházení a zvládání záchvatů (meltdown) nebo obyčejné situace, jako je třeba nakupování bot a oblečení. Maja předkládá řadu zajímavých a poutavých rad o tom, co dítě nebo dospívající s autismem potřebuje a proč. Kniha se tak může stát pro rodiče a učitele neocenitelným pomocníkem a základním průvodcem rodičovstvím a světem dětí s PAS.
Tento praktický manuál pro učitele a rodiče dětí s autismem nabízí jednoduché strategie pro děti s vysokofunkčním autismem nebo Aspergerovým syndromem, které pomáhají zvládat jejich nálady a zmírňují negativní pocity. Autoři se opírají o kognitivně behaviorální terapii a program je určen zejména dětem předškolního a mladšího školního věku. Obsahuje emoční vzdělávání, kognitivní restrukturalizaci, nácvik sociálních strategií a nástroje pro zvládání reálných situací. Kniha je určena pro skupinovou práci s dětmi s vysokofunkčním autismem a Aspergerovým syndromem, ale také pro děti s ADHD, ADD a poruchami chování. I rodiče mohou jednotlivé aktivity provádět individuálně. Publikace je určena pedagogům a profesionálům pracujícím s těmito dětmi, stejně jako jejich rodičům. Tony Attwood, Ph.D., klinický psycholog s více než třicetiletou praxí, je profesorem na Griffith University v Queenslandu a autorem knih o autismu. Angela Scarpa, Ph.D., profesorka na Virginia Tech, založila kliniku pro autismus a má dlouholeté zkušenosti s osobami s poruchou autistického spektra. Anthony Wells, Ph.D., profesor na Virginia Western Community College, se zaměřuje na roli sociální podpory v regulaci emocí.
This activity book is designed to be used by children on the autism spectrum
aged 4-8. The workbook introduces them to 6 'feelings' characters who help
them to recognise and express different emotions to reduce anxiety. It is
intended to be used with the accompanying guidebook, 10 Steps to Reducing Your
Child's Anxiety on the Autism Spectrum.
This manual is designed to help parents of children on the autism spectrum
aged 4-8 support their children with emotional regulation to decrease anxiety.
This CBT-based programme is structured around 10 stages and is intended to be
used with the activity book Having Fun with Feelings on the Autism Spectrum.
Asperger-Kinder stark machen fürs Leben So erkennen Sie das Asperger Syndrom: Ihr Kind entfaltet seine geistigen Fähigkeiten ganz normal, ist aber sehr zurückgezogen und gehemmt? Weder die Diagnose Hyperaktivität noch Autismus treffen auf es zu? Dann verschaffen Sie sich Klarheit. Durch zahlreiche Tests und Check-Listen erhalten Sie ein genaues Bild und endlich eine sichere Diagnose. Endlich verstehen, was in Ihrem Kind vor sich geht Erscheint Ihnen Ihr Kind manchmal schrullig und wenig einfühlsam? Sind seine Bewegungen unbeholfen und schließt es keine Freundschaften? Eindrucksvoll schildern hier Kinder und Erwachsene mit Asperger-Syndrom, nach welchen Gesetzen sie denken und fühlen – und warum sie immer wieder missverstanden werden. Das Buch öffnet die Tür zu ihrem Innern. Wirksame Übungen für zu Hause: So helfen Sie Ihrem Kind: Eltern, Therapeuten und Lehrer erhalten hier viele Anregungen, wie sie betroffene Kinder besser erreichen und fördern. Mit den bewährten Spielen und Übungen lernt Ihr Kind ein neues Verhalten – und so mit sich selbst und anderen besser zurechtzukommen. Dieses einzigartige Programm hilft ihm auch, eigene und Gefühle anderer genauer und stärker wahrzunehmen.
Autism Working will equip young autistic people with the skills to manage
workplace difficulties and help them thrive. It gives them tools to deal with
anxiety, sensory overload, unhelpful thinking patterns and issues with social
communication. The workbook and accompanying videos have everything needed to
set and achieve your employment goals.