Pro psychickou a emoční pohodu dětí a také pro jejich psychickou odolnost je velmi důležité, aby se naučily zdravému zvládání stresu. Aktivity v této knize vycházejí z autorčiny mnohaleté zkušenosti s prací s dětmi. Deborah Plummer nabízí řadu pestrých a dobře proveditelných námětů, které budou užitečné pro všechny, kdo pracují s dětmi, a také pro rodiče dětí, jež mají obtíže se zvládáním náročných situací. Děti se díky propracovaným činnostem naučí identifikovat svůj stres a obavy, a také si osvojí dovednosti a strategie, které jim v budoucnu pomohou se zvládáním náročných situací. Zjistí také, že stres nemusí být vždy na škodu, že existuje pozitivní stres, který může být jejich pomyslným motorem ve chvíli, kdy řeší něco složitějšího. Taktéž se naučí pojmenovat své emoce a pocity a zvládat je. Knihu v závěru doplňuje několik pracovních listů.
Deborah Plummer Pořadí knih







- 2024
- 2022
Hry pro rozvoj komunikačních schopností u dětí 4-11 let
- 175 stránek
- 7 hodin čtení
Umět se správně vyjádřit, dát najevo, co chci, najít ta správná slova… To vše někdy představuje zejména pro děti velkou výzvu. Tato kniha je plná zábavných a kreativních nápadů, které pomáhají k rozvíjení vyjadřovacích schopností. Najdeme v ní hry, jež rozvíjejí slovní zásobu, dechová cvičení, aktivity pro zdokonalení neverbální komunikace a artikulace. Hry jsou určeny pro skupinovou i individuální práci s dětmi a využijí ji nejen učitelé a vychovatelé, ale zajímavé podněty v ní najdou i rodiče.
- 2021
Každý chceme mít kamarády. K tomu, abychom si je dokázali najít a udržet, potřebujeme umět spoustu důležitých věcí – naslouchat, dělit se, pomáhat, soucítit, nesoutěžit, ale spolupracovat… Hry, které v této knize najdete, rozvíjejí právě tyhle dovednosti, a navíc jsou zábavné a nejsou k nim potřeba žádné složité pomůcky. Kniha je uvedena dvěma kapitolami, které objasňují důležité pojmy a vysvětlují, jak s hrami zacházet a jak je co nejlépe využívat. Hry je možné využít ve škole, v terapeutických a podpůrných skupinách, na dětských táborech nebo při setkávání různých dětských oddílů.
- 2019
Hry pro zvládání hněvu
- 141 stránek
- 5 hodin čtení
Cvičení a hry pro děti 5-12 let. Praktická příručka pro učitele, vychovatele a rodiče, kteří chtějí porozumět dětskému hněvu, zvládat ho a konstruktivně s ním pracovat. Obsahuje 72 her zaměřených na úspěšné strategie zvládání hněvu ve skupině dětí ve školce a škole, v zájmových kroužcích a na dětských táborech, ale i v rodině. Děti se učí vnímat hněv a emoce jako pomocníky v osobnostním růstu a při rozvíjení zdravých vztahů.
- 2018
Hry pro rozvoj všímavosti u dětí
- 168 stránek
- 6 hodin čtení
Schopnosti zaměření, uvolnění a soustředění jsou klíčové pro emoční pohodu a rozvoj dovedností u dětí a mladých lidí. Tato kniha se zaměřuje na model všímavé hry, který pomáhá dětem uvědomovat si svůj vnitřní a vnější svět. První část se věnuje teoretickým a praktickým základům, popisuje zásady užití modelu s ohledem na emoční prostředí. Vychází z přirozené potřeby soustředění, přičemž všímavá hra podporuje živé interakce a učení prostřednictvím hry. Strukturování prostředí zahrnuje jasné definování rolí, pravidel a hranic, což zajišťuje bezpečí pro děti. Podpůrné prostředí, které uznává všechny emoce, motivuje k soustředění a sebezklidnění. K tomu je třeba pět základních dovedností: sebekontrola, přizpůsobivost, účinné naslouchání, účinné pozorování a představivost. Druhá část obsahuje různé hry a aktivity, jako „Zaměření na tělo“ nebo „Hudební kresby“, vhodné pro skupiny dětí ve věku 5-12 let i pro jednotlivce, včetně dětí se speciálními potřebami a potížemi se soustředěním. Každá hra je doplněna úvodní tabulkou s informacemi o věkové hranici, délce cvičení a základních prvcích, schopnostech či dovednostech, které se při hře rozvíjejí. Kromě pravidel jsou uvedeny možné úpravy a nápady na další rozvoj aktivit.
- 2013
Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty dětí ve věku 5-11 let
- 136 stránek
- 5 hodin čtení
Tato praktická příručka plná her je zaměřena na rozvoj sebeúcty dětí předškolního a mladšího školního věku. Hry pomáhají rozvíjet jejich sebepoznání, sebedůvěru, sebevyjádření, sebepřijetí, sebejistotu aj. Čtenář zde nalezne hry vyžadující fyzickou činnost i nečinnost, verbální i nonverbální vyjádření. Kniha je proto vhodná i jako zásobník her pro děti s tělesným postižením a s poruchou v komunikaci. U každé hry jsou pomocí ikon zobrazeny základní údaje o její délce, velikosti skupiny, věku dětí, zaměření (poslech, spolupráce, rozhodování, empatie, kreativita). Následuje popis hry, její varianty, a otázky vhodné pro reflexi.
- 2013
Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres
- 136 stránek
- 5 hodin čtení
Cvičení pro mladší školní věk / Kniha přináší pedagogům základní informace, metodické postupy a jednotlivé listy cvičení, které mohou využít při výuce. Cílem je naučit dítě uvědomovat si a pojmenovat vlastní pocity i myšlenky a jejich spojitost s určitým jednáním u sebe i u druhých. Rozvíjí schopnost dítěte zvládnout změny, které s sebou nese život, stresující situace i reakce s tím spojené, tj. úzkost, strach, obavy, apod. Při individuálních i skupinových cvičeních děti pracují s představami a pocity, využívají reminiscenční techniky, učí se jak přijímat nové a neznámé. Slovní cvičení jsou kombinována s výtvarným vyjádřením.
- 2010
Budování sebeúcty
- 248 stránek
- 9 hodin čtení
Autorka knihy vysvětluje, co všechno pojem sebeúcty obnáší a nabízí řadu postupů, na jejichž základě mohou odborníci pomoci svým klientům s budováním sebeúcty. Důležitou součástí knihy jsou pracovní listy, které lze využít jako jeden komplexní kurz, nebo jako zdroj zajímavých aktivit. Autorka klade důraz na skupinová sezení, ale většina informačních a pracovních listů je vhodná pro širokou škálu vzdělávacích a terapeutických aktivit.

