Knihobot

Thomas Armstrong

    Tento autor zkoumá hluboké aspekty lidského rozvoje a vzdělávání a píše pronikavá díla, která zpochybňují konvenční moudrost. Jeho spisy se ponořily do témat, jako je neurodiverzita, síla adolescentního mozku a celoživotní cesta, a nabízejí jedinečný pohled na to, jak se jednotlivci učí a rostou. Z jeho rozsáhlé kariéry je zřejmé odhodlání reformovat vzdělávání a podporovat přirozenou genialitu u dětí i dospělých. Jeho práce, která byla přeložena do mnoha jazyků, rezonuje s čtenáři, kteří hledají osvícenější přístup k chápání lidského potenciálu.

    The Best Schools
    In Their Own Way
    The Human Odyssey
    You're Smarter Than You Think
    If Einstein Ran the Schools
    Každý je na něco chytrý
    • Průvodce teorií mnohočetné inteligence pro děti, jejich rodiče a vychovatele Být inteligentní znamená víc než jenom dostávat ve škole dobré známky, řešit rychle matematické úlohy a naučit se nazpaměť co nejvíc faktů. Znamená to víc než mít jen vysoké IQ. Kniha pomáhá dětem ve stáří kolem osmého až dvanáctého roku pochopit, „na co jsou chytré“ a jak mohou své přednosti využít k tomu, aby se rozvíjely i v jiných oblastech. Pracuje s osmi druhy inteligence, jak je formulovala teorie mnohočetné inteligence Howarda Gardnera. Děti mohou zjišťovat, jestli jsou „chytré na slova“, „chytré na hudbu“, „chytré na logiku“, „chytré na obrázky“, „chytré na tělo“, „chytré na lidi“, „chytré na sebe“ či „chytré na přírodu“. Dobře strukturovanou knihu mohou využít nejen děti samy, ale i rodiče, pedagogové a vychovatelé, kteří se v individuálních i skupinových programech zaměřují na všestranný rozvoj dětí a chtějí je podpořit v tom, že každé z nich má nějaké přednosti a svůj způsob, jak se rozvíjet v oblastech, v nichž se mu zatím moc nedaří. Thomas Armstrong žije v americké Kalifornii. Má za sebou třicetiletou kariéru pedagoga a řadu knih a článků, v nichž se zaměřil především na rozvoj dětí a teorii mnohočetné inteligence.

      Každý je na něco chytrý
    • If Einstein Ran the Schools

      Revitalizing U.S. Education

      • 200 stránek
      • 7 hodin čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Exploring the insights of renowned thinkers and creators, this book delves into the current state of education in the United States. It emphasizes the importance of understanding how children learn and offers guidance for teachers on unlocking students' hidden potential. Through various perspectives, it aims to inspire a reevaluation of educational practices to better nurture children's abilities.

      If Einstein Ran the Schools
    • You're Smarter Than You Think

      • 199 stránek
      • 7 hodin čtení
      4,4(8)Ohodnotit

      Describes nine different forms of intelligence, from verbal ability to a concern for nature, and suggests ways to benefit from the stronger intelligences and to develop the weaker ones.

      You're Smarter Than You Think
    • The Human Odyssey

      • 368 stránek
      • 13 hodin čtení
      4,0(3)Ohodnotit

      A cross-cultural view of life's entire journey, citing both research and anecdotal evidence in a comprehensive view of the challenges we face at every stage of our development

      The Human Odyssey
    • In Their Own Way

      Discovering and Encouraging Your Child's Multiple Intelligences

      • 304 stránek
      • 11 hodin čtení
      4,2(146)Ohodnotit

      Focusing on individual interests, this book guides parents and educators in identifying and nurturing children's unique learning styles and passions. Through insights from educator Thomas Armstrong, it emphasizes the importance of recognizing subjects, activities, or hobbies that inspire creativity and engagement. The approach aims to foster an environment where children can thrive academically and creatively by tapping into their natural strengths.

      In Their Own Way
    • The Best Schools

      • 182 stránek
      • 7 hodin čtení
      4,1(58)Ohodnotit

      Armstrong describes the best practices in education based on what we currently know about human development.

      The Best Schools
    • Focusing on the unique strengths of adolescents, this book reframes common negative traits into positive qualities such as insight, passion, and creativity. Grounded in neuroscience, it outlines eight instructional elements to help educators support students in developing critical thinking, emotional regulation, and social skills. With practical strategies, real-life school examples, and additional resources, it addresses the disconnect between adolescent brain development and current educational practices, advocating for a more engaging and supportive learning environment.

      The Power of the Adolescent Brain: Strategies for Teaching Middle and High School Students
    • Seven Kinds of Smart

      • 320 stránek
      • 12 hodin čtení
      4,0(363)Ohodnotit

      Based on psychologist Howard Gardner's pioneering theory of "multiple intelligences," the original edition of 7 Kinds of Smart identified seven distinct ways of being smart, including "word smart," "music smart," "logic smart," and "people smart." Now, with the addition of two new kinds of smart--"naturalist" and "existential"--7 Kinds of Smart offers even more interesting information about how the human psyche functions. Complete with checklists for determining one's strongest and weakest intelligences, exercises, practical tips for developing each type of smart, a revised bibliography for further reading, and a guide to related Internet sites, this book continues to be an essential resource, offering cutting-edge research for general consumption.

      Seven Kinds of Smart
    • The Myth of the A.D.D. Child

      50 Ways Improve your Child's Behavior attn Span w/o Drugs Labels or Coercion

      • 336 stránek
      • 12 hodin čtení
      3,9(73)Ohodnotit

      Dr. Thomas Armstrong challenges the prevailing notion of Attention Deficit Disorder, arguing that it may not be a true medical condition. He suggests that behaviors often classified as ADD stem from a child's response to various social, emotional, and educational factors. Instead of relying on medication and behavior-modification, he advocates for addressing the underlying issues to foster genuine improvement in children's lives. His provocative stance aims to shift the conversation around ADD and promote a more holistic understanding of children's behavior.

      The Myth of the A.D.D. Child
    • The Power of Neurodiversity

      • 288 stránek
      • 11 hodin čtení
      3,9(261)Ohodnotit

      Parents, teachers, and policymakers should all read this thought-provoking book. I loved it.-Temple Grandin, author of Thinking in Pictures

      The Power of Neurodiversity