Matematika pro 4. ročník základní školy. Pracovní sešit 2
- 48 stránek
- 2 hodiny čtení
Pracovní sešit k učebnice Matematiky pro 4. ročník ZŠ (2. díl).






Pracovní sešit k učebnice Matematiky pro 4. ročník ZŠ (2. díl).
Metodická příručka pro učitele k učebnici Matematika pro 4. ročník ZŠ.
Metodická příručka je určena učitelům, kteří v 3. ročníku pracují s učebnicí a pracovními sešity autorky M. Čížkové (vydáno v loňském roce - obchod. číslo 58771). Obsahuje návrh rozpisu učiva, učební plán celého školního roku, formuluje klíčové kompetence a výstupy, didakticky dovádí práci s učivem až do fáze příprav na jednotlivé vyučovací hodiny.
Nová pracovní učebnice Matematika pro 2. ročník ZŠ je součástí ucelené řady nových učebnic matematiky zpracovaných v souladu s požadavky RVP pro základní vzdělávání. Odpovídá ale především zkušenostem autorky, která je aktivní a úspěšnou učitelkou. Učebnice navazuje na obdobnou dvoudílnou učebnici pro 1. ročník (s volitelným dílem třetím). Během školního roku 07/08 budou vydány také nové učebnice pro 3. - 5. ročník. Oba díly učebnice pro 2. ročník mají schvalovací doložku MŠMT. Druhá část učebnice určená pro výuku v 2. pololetí roku vyjde na začátku měsíce října.
Metodická příručka je určena učitelům, kteří ve výuce užívají nově vydanou dvoudílnou pracovní učebnici.matematiky pro 2. ročník ZŠ, zpracovanou v souladu s RVP pro základní vzdělávání autorky Miroslavy Čížkové. Obsahuje rozpis učiva 2. ročníku, uvádí podrobný učební plán celého školního roku, formuluje vztah k RVP, navrhuje inovace ŠVP, uvádí klíčové kompetence, k jejichž utváření učebnice směřuje, a výstupy z práce s ní. Usiluje o jejich formulaci cestou alespoň částečně přístupnou žákovi 2. ročníku. Didaktický rozbor učiva je zpracován až do fáze příprav na jednotlivé vyučovací hodiny. Autorka jako praktická učitelka nabízí množství rozšiřujících úloh, námětů na osvědčené výukové postupy, učební pomůcky atd.
Tato pracovní učebnice je první částí ucelené řady učebnic matematiky pro výuku na 1. stupni základní školy. Je zpracována v souladu se závěry a doporučeními RVP pro základní vzdělávání. Odpovídá požadavkům a názorům učitelů, neboť především z jejich praxe vznikla. Pro výuku v 1. ročníku je určena dvoudílná učebnice, oba díly mají schvalovací doložku MŠMT.
Učitelé zde najdou vysvětlení použité metody čtení, tedy analyticko-syntetické metody bez tvorby slabik, a také správné postupy výuky čtení touto metodou. Kromě toho se mohou inspirovat konkrétními nápaditě rozpracovanými návody pro práci s určitými částmi celého souboru.