Rick Joyner je zakladatelem a výkonným ředitelem MorningStar Ministries a Heritage International Ministries a je vedoucím pastorem MorningStar Fellowship Church. Je autorem více než čtyřiceti knih, včetně The Final Quest, A Prophetic History a Church History. Je také prezidentem The Oak Initiative, mezidenominačního hnutí, které mobilizuje tisíce křesťanů k zapojení do velkých problémů naší doby, aby byli solí a světlem, ke kterému jsou povoláni. Rick a jeho žena Julie mají pět dětí: Annu, Aaryn, Amber, Ben a Sama.
Kniha je pozváním k největšímu dobrodružství, které zde na zemi můžeme zažít. Tato prorocká alegorie napsaná ve stylu trilogie Poslední bitva odkrývá cestu těch, kteří usilují o „nejvyšší Boží povolání“, a také konečnou bitvu mezi světlem a tmou.
Ježíš řekl, že důležitým znamením poslední doby a předzvěstí jeho návratu budou etnické konflikty. Nyní se to naplňuje – etnické konflikty jsou jedním z největších problémů, s nimiž se musí vyrovnávat jak dnešní svět, tak církev. Svět rasové problémy nezvládá. Příčinou je duchovní mocnost, kterou nelze zastavit vhodnou legislativou či lidským úsilím. Pokud se církev s tímto problémem nevyrovná a my se nevypořádáme s rasismem v našich vlastních řadách a nepřemůžeme ho, padne svět brzy do propasti chaosu, zkázy a nezměrného utrpení. Příčinou toho všeho bude rasový konflikt.
Rasismus je založen na dvou základních kamenech. Prvním je pýcha těla – posuzování druhých podle jejich zevnějšku. Druhým kamenem je strach z lidí, kteří jsou odlišní. Rasismus je pevně propojená kombinace pýchy a strachu. Důvěra je mostem, který umožňuje vztahy. Můžete milovat, můžete odpouštět, ale pokud nemáte důvěru, je vztah nemožný. Strach a pýcha ničí důvěru, která umožňuje vztahy, a proto vytvářejí rozdělení. Kristův kříž jedná jak s lidskou pýchou, tak s lidskou nejistotou. Čím hlouběji v nás kříž působí, tím budeme díky jeho lásce pokornější a jistější. Ti, kdo se stávají duchovními lidmi, začínají vše posuzovat z duchovního hlediska a nesoudí tělesně.
Tato knížka nám má pomoci, abychom se dobře připravili na největší a nejmocnější Boží jednání v dějinách, které zasáhne celý svět. Potřebujeme rozumět časům – tomu, co se bude dít, a potřebujeme vidět přicházející Království, abychom mohli připravit cestu přicházejícímu Králi.
Jedním z nejvýznamnějších rysů služby našeho Pána bylo, že byl přítelem hříšníků. Cítil se v jejich přítomnosti uvolněně a oni se cítili uvolněně v jeho. Ježíš je neodsuzoval, ale měnil je láskou. Nevyhýbal se diskusi o jejich hříších, ale činil tak s opravdovou láskou, což mu umožnilo mluvit o pravdě, která osvobozuje, místo aby jim přidával další břemena. Musíme se naučit přistupovat k hříšníkům s otevřenou náručí a touhou pomoci, nikoli je odcizovat. Odpověď na problémy společnosti je duchovní záležitostí, a proto musíme kázat pravdu, která osvobozuje, místo odsuzování.
Církev nepotřebuje přízeň veřejného mínění, její síla nespočívá v počtu nebo financích. Nepotřebujeme politickou moc, ale Boží milost, která je dána pokorným. Musíme se naučit využít každou příležitost k pokoře. Klíčovým způsobem, jak může církev jednat, je uznání svých historických chyb a žádost o odpuštění těch, které zranila. Taková pokora má moc strhávat bariéry a zdi, které rozdělují národy a kultury, a umožňuje službu smíření. Písmo jasně říká, že v posledních dnech církev získá duchovní autoritu, jakou dosud nezažila. Tato autorita je nezbytná pro splnění jejího poslání a cesta k ní vede skrze pokoru.
V těchto letech se čarodějnictví značně rozšířilo, a to po celém světě. Jedním z jeho cílů je naředit, podrobit si a nakonec zničit biblické křesťanství. Mnozí křesťané jsou vystaveni v současné době různým útokům od těch, kdo praktikují čarodějnictví. Pro všechny věřící je klíčové, aby rozpoznali povahu těchto útoků a věděli, jak je překonat. Satan nás může porazit pouze, pokud jsme neteční a pokud nám chybí poznání. Zůstáváme-li ale v Kristu, bereme-li na sebe plnou Boží zbroj a zůstáváme-li bdělí, pak nejen že nepadneme, ale dokonce zvítězíme nad branami pekla.
Čarodějnictví vychází z tělesné přirozenosti, ale zpravidla se rychle zvrhává do démonické moci. Základní formou čarodějnictví jsou snahy manipulovat druhými. Vše, čeho dosáhneme manipulací, přeháněním nebo duševními schopnostmi, nakonec neuspěje – přestože to zdánlivě slouží šlechetným cílům. Základní obrana proti falešné duchovní autoritě spočívá v tom, že chodíme v pravé duchovní autoritě. Pokud svůj život postavíme na pravdě a důvěřujeme Bohu, že dokoná vše, co se nás týká, odoláme tlaku čarodějnictví a veškerému jeho vlivu. To, co buduje Bůh, nebuduje silou a mocí, ale svým Duchem.
Duch chudoby představuje jednu z nejmocnějších a nejvražednějších pevností, s jejichž pomocí udržuje satan svět v otroctví. Každý křesťan a každý sbor musí bojovat s tímto nepřítelem a přemoci ho. Jen tak budeme moci naplnit své poslání. Tato pevnost je jednou z nejúčinnějších zbraní, kterou proti nám nepřítel nasadil. Pokud ji překonáme, dosáhneme značné duchovní autority, s jejíž pomocí budeme schopni naplnit některé z nejpalčivějších potřeb světa. Kdekoli byla tato mocnost přemožena, jakoby tam skončila ta nejhorší duchovní zima a svět začal opět rozkvétat jarními květy.
Mluví-li se o chudobě, zpravidla nám vytanou na mysli finance nebo ekonomika. Duch chudoby s nimi souvisí, ale zdaleka ne vždy. Duch chudoby je mocnost, která nám má znemožnit, abychom chodili v plnosti onoho vítězství, které nám Kristus vydobyl na kříži, a abychom zakoušeli požehnání plynoucí z Kristova dědictví. Může se týkat nejrůznějších oblastí – kvality našeho manželství, pomazání ke službě, stejně jako dalších zdrojů, které potřebujeme, abychom mohli naplnit své poslání.
Základní strategií nepřítele je přimět nás soustředit se na zlo a odvrátit se od Pánovy slávy a kříže. Jeho taktika se projevuje jako náboženský duch, padělek skutečné lásky k Bohu a uctívání, který církev poškodil více než New Age a další kulty. Tento duch se snaží nahradit Boží moc náboženskou aktivitou, což vede k tomu, že křesťané mají „vnější formu zbožnosti, ale její moc jim je cizí“. Funguje jako kvas v těstu, které nafukuje, ale nepřidává mu hodnotu. Náboženský duch neprodukuje život církve, pouze sytí lidskou pýchu, která způsobila pád.
Tento duch nám brání slyšet Boží hlas a klame nás přesvědčením, že víme, co Bůh říká a co mu dělá radost. Každý z nás se s tímto nepřítelem potýká, a je klíčové osvobodit se od jeho klamu, jinak nebudeme schopni uctívat Hospodina v Duchu a pravdě. Pouze osvobozeni z tohoto klamu budeme moci kázat pravé evangelium v moci. Střetnutí církve s náboženským duchem bude jednou z významných bitev posledních dnů.
V textu nalezneme varovná znamení přítomnosti náboženského ducha a kroky, jak se těchto postojů zbavit. Klíčem i cílem je důvěrný vztah s Bohem, projevující se láskou k němu i k bližním.
Zmatek je jedním z nejhorších nepřátel pravdy a lidského úsilí, schopný ochromit i ty nejbystřejší. Vysvobození od něj představuje zásadní životní změnu, kdy člověk přechází z existence plné porážky a deprese do života radosti a pokoje. Klíčové je rozpoznání ducha zmatku a vítězství nad ním pro každého, kdo chce naplnit své určení.
Život ve zmatku připomíná každodenní pobyt v husté mlze. Mnozí se na tuto mlhu natolik zvyknou, že si neuvědomují, v jakém zmatku žijí. Jakmile se z tohoto útlaku vymaní, cítí se jako děti, které si poprvé nasadí brýle a objevují krásu světa kolem sebe. Přísloví 4,18 říká, že stezka spravedlivých je jako záře úsvitu, která stále jasní. Pokud to o vás neplatí, možná jste se odchýlili od své cesty a otevřeli dveře zmatku.
Dobrým povzbuzením je, že tento stav lze napravit téměř okamžitě. Jakmile zlomíte moc zmatku, začnete vidět svět jasněji. Získáte rozhodnost, sebedůvěru a klid, což může působit jako zázrak. Jako křesťané nejsme povoláni k životu ve zmatku, ale k chůzi ve světle, které osvětluje naši cestu a ukazuje ji i těm, kteří stále žijí ve tmě. S ničím menším se nespokojte.
V posledních dnech nabývá bitva o lidskou duši dramaticky na intenzitě. Tato bitva probíhá v každém jednotlivci, v každém sboru, v každém městě i v každém národě. Pokud tento konflikt nepochopíme, čeká nás porážka. Tato knížka má osvětlit a zničit jednu z nejmocnějších zbraní, s jejíž pomocí nepřítel našich duší drží lidi v zajetí svých zlých způsobů. Tou zbraní je STRACH! Ďábel používá strach, aby udržel svou moc nad světem, zatímco Pán používá víru, aby lidi z této moci vysvobodil. Víra nás uvádí pod Pánovu vládu – do jeho Království. V něm nacházíme svobodu, abychom mohli naplnit určení, k němuž jsme byli stvořeni. Tato bitva mezi vírou a strachem zuří v každé duši. Rozhoduje o tom, zda budeme či nebudeme v životě úspěšní. Běh našeho života určí buď víra – nebo strach. Rozhodnutí je na každém z nás. To budeme muset vybojovat. Tato knížka vás má pro tento boj posílit; volá vás k tomu, abyste překonali veškerý strach, jenž vás chce ovládnout, a nahradili ho vírou, která nezadržitelně stoupá výš – k naplnění vašeho osobního určení.
Tato kniha je napsána ve stylu trilogie Poslední bitva. Je to prorocká alegorie, která jde dále, výše a hlouběji a osvětluje jedny z nejdůležitějších pravd naší doby.