Eine unterhaltsame und umfassende Geschichte der Oper, die ihre Entwicklung und bedeutende Werke von Komponisten wie Monteverdi, Händel und Wagner beleuchtet. Das Buch bietet Einblicke in soziale, politische und wirtschaftliche Kontexte und zeigt, dass die Oper auch heute noch lebendig und faszinierend ist. Ideal für Opernliebhaber und Interessierte.
Carolyn Abbate Pořadí knih







- 2022
- 2017
Dějiny opery zasvěceně rozebírají mnohá díla největších skladatelů, od Monteverdiho a Händela přes Mozarta a Verdiho až po Wagnera, Strausse, Pucciniho, Berga či Brittena. Autoři čtivě líčí i společenské, politické a literární pozadí opery, ekonomické souvislosti a neustávající polemiky, které vývoj opery po staletí doprovázejí. Ústředním tématem knihy je zkoumání napětí – mezi hudbou a slovy, mezi postavami a pěvci – které operu oživuje a sytí. V polemické závěrečné kapitole autoři zkoumají problém, kterému opera čelí v posledním půlstoletí, kdy prakticky nevznikají žádná nová oper- ní díla, a pokud ano, obvykle nenaleznou na repertoáru trvalé místo. Přesto je po- selství této knihy oslavné. Většina dnes živých a oblíbených operních děl sice vznikla v Evropě hluboké minulosti, opera jako umělecká forma je však i nadále neobyčejně životaschopná a podnětná. I nadále lidi fyzicky, psychicky, emocionálně i intelek- tuálně proměňuje a vyjadřuje lidskou zkušenost způsobem, kterého žádná jiná for- ma umění nemůže dosáhnout.
- 2014
Phake: The Deadly World of Falsified and Substandard Medicines is both a fascinating firsthand account of the counterfeit drug trade and an incisive policy analysis with important ramifications for decision makers in the U.S. Food and Drug Administration and the international World Health Organization.
- 2012
Dějiny opery: Posledních 400 let
- 664 stránek
- 24 hodin čtení
Dějiny opery zasvěceně rozebírají mnohá díla největších skladatelů, od Monteverdiho a Händela přes Mozarta a Verdiho až po Wagnera, Strausse, Pucciniho, Berga či Brittena. Autoři čtivě líčí i společenské, politické a literární pozadí opery, ekonomické souvislosti a bezmála neustávající polemiky, které vývoj opery po staletí doprovázejí. Ústředním tématem knihy je zkoumání napětí – mezi hudbou a slovy, mezi postavami a pěvci –, které operu oživuje a sytí. V polemické závěrečné kapitole autoři zkoumají problém, kterému opera čelí v posledním půlstoletí, kdy bezmála nevznikají nová operní díla, a pokud ano, obvykle nenaleznou trvalé místo na repertoáru. Přesto je poselství této knihy oslavné. Většina dnes živých a oblíbených operních děl sice vznikla v Evropě hluboké minulosti, opera jako umělecká forma je však i nadále neobyčejně životaschopná a podnětná. I nadále lidi fyzicky, psychicky, emocionálně i intelektuálně proměňuje a vyjadřuje lidskou zkušenost způsobem, kterého žádná jiná forma umění nemůže dosáhnout.
- 2003
In Search of Opera
- 310 stránek
- 11 hodin čtení
Exploring the essence of operatic performance, Carolyn Abbate examines acoustic images from Monteverdi to Ravel, emphasizing the vital role of live musicians and singers. She argues that operas are intrinsically linked to the spontaneity of their performance, advocating for a balance between viewing operas as abstract works and recognizing the dynamic nature of live staging and interpretation.
- 1996
Exploring the voices within nineteenth-century operas and symphonic works, Carolyn Abbate reinterprets the metaphor of music that "sings." She introduces innovative interpretive strategies that challenge traditional music criticism by focusing on the polyphony and dialogism present in musical compositions. Abbate highlights often-overlooked musical gestures, encouraging a deeper understanding of how music communicates and resonates beyond conventional analysis.
- 1989
Analyzing opera
- 250 stránek
- 9 hodin čtení
This collection offers significant new material and fresh interpretations of previously discussed topics. The editors highlight that opera analysis has gained traction only in recent years, and the scholars featured are leaders in this emerging critical movement. Their work may be controversial at times, yet it remains crucial. The introduction advocates for a richer, more diverse approach to opera analysis, showcasing contributors who are esteemed scholars in nineteenth-century music studies. The depth and breadth of scholarship presented aim to transform the historical and analytical perspectives on Verdi and Wagner's operas. By moving beyond past partisan disputes and applying rigorous standards to both composers' works, this volume aspires to influence scholarly and analytical methods regarding their music significantly.
