Podtitul: Hravé rodičovství Lawrence J. Cohen, Ph.D. je dětský psycholog, terapeut a lektor přednášející o rodičovství na státních i soukromých školách. Klade důraz na hravý přístup ve výchově i na samotné hry, o čemž svědčí už jeho předchozí kniha Playful Parenting (Hravé rodičovství) z roku 2001, která byla přeložena do čtrnácti jazyků. Kromě dalších titulů pravidelně přispívá do odborných i populárních časopisů. Dr. Cohen žije v Bostonu ve státě Massachusetts se ženou a dvěma dětmi. Ve své knize nabízí autor rodičům řadu praktických postupů a cvičení, které vedou k uvolnění vnitřního napětí dítěte, k rozvoji jeho sebedůvěry, k prohloubení vztahu mezi dětmi a rodiči, ke zlepšení jejich vzájemné komunikace a v důsledku toho ke snížení hladiny úzkosti. Sází při tom na empatii, hravost a fantazii dětí.
Lawrence J. Cohen Pořadí knih
Lawrence J. Cohen je licencovaný psycholog, který se specializuje na dětskou hru a herní terapii. Ve své práci se zaměřuje na lidské vztahy a propojení napříč různými skupinami, od dětí a rodičů po páry a přeživší zneužití. Cohenovy inovativní přístupy v terapii, stejně jako jeho publikované články a přednášky, poukazují na jeho hluboký zájem o pochopení a zlepšení lidských spojení. Prostřednictvím svých knih a mediálních vystoupení sdílí své poznatky o vývoji dětí a sociálních problémech, čímž nabízí čtenářům praktické rady a hlubší vhled.







- 2015
- 2012
Hry pro milovníky polštářových bitev
- 190 stránek
- 7 hodin čtení
Polštářové bitvy a jiné hry: o starém dobrém dovádění a o tom, proč je děti potřebují. Ojedinělá publikace dvojice autorů přináší soubor her a aktivit vycházejících z přirozených, spontánních, improvizovaných aktivit, k nimž většinou nepotřebujeme žádné zvláštní pomůcky či podmínky, jen radost z pohybu a hravost. Hry rozvíjejí známé a intuitivní motivy polštářových bitev, velké množství různých druhů „zápasů“, ale především přinášejí množství nových inspirací – hromadné kradení ponožek přímo z cizí nohy jen za pomocí vlastního chodidla, hry na „záchrany“ na vrcholku vulkánu, „lezení na věž v Pise“ apod. Hry prohlubují kontakt dítěte a dospělého, pocit vzájemné důvěry, spolupráce, komunikace, v dětech rozvíjejí pohybové dovednosti, emoční inteligenci, sebedůvěru, představivost, tvořivost. Publikace obsahuje základní metodické pokyny, každá hra je označena doporučeními věku, stupněm obtížnosti, případně poznámkami o bezpečnosti, pomůckách apod. Knihu ocení především rodiče a pedagogové dětí předškolního věku, inspirativní je však i pro práci se staršími dětmi.