Knihobot

Martin Cipro

    1. leden 1968
    Martin Cipro
    Delegování jako způsob manažerského myšlení
    Psychoanalytické koučování
    • 2015

      Psychoanalytické koučování

      • 264 stránek
      • 10 hodin čtení
      4,0(1)Ohodnotit

      Psychoanalytické koučování se zaměřuje na hlubší sebepoznání manažera, zkoumá vliv nevědomé motivace na pracovní a osobní vztahy a celkovou životní spokojenost. Tento přístup hledá příčiny současného stavu v minulosti a propojuje nevědomé jednání s budoucími plány a vizemi. Čtenář se seznámí s psychoanalytickým pojetím koučování, jeho čtyřmi základními pilíři a aplikačními metodami vycházejícími z psychoanalýzy. Dále pozná moderní směry psychoanalýzy, které tvoří základ pro tento přístup. V praktické části autor uvádí konkrétní případové studie, které slouží jako model rozhovorů. Manažerům nabízí pomoc s nastavením přístupu ke kolegům a pochopením jejich nevědomě motivovaného chování. Na příkladech z praxe je ukázáno, jak řešit konflikty, vztahy, agresi a psychopatologii na pracovišti. Kouč či manažer může využívat techniky psychoanalýzy, jako je analýza obranných mechanismů, interpretace, volné asociace, přenos a protipřenos, zrcadlení či analýza snů. Cílem publikace je propojit psychoanalýzu a management, což dosud nebylo běžné. Kniha je určena nejen profesionálním koučům a manažerům, ale také širší veřejnosti, která se zajímá o porozumění člověku v jeho nevědomém rozměru. „Kdo nepozná a nepochopí chyby ve své osobní historii, je odsouzen k jejich opakování i v budoucnosti.“

      Psychoanalytické koučování
    • 2009

      Většina manažerů považuje delegování za standardní přístup při předávání odpovědností a pravomocí, ale ve skutečnosti manažeři málokdy skutečně delegují. Nejčastější výhradou vůči delegování je, že než aby manažer podřízeným vše složitě vysvětloval, tak si práci raději udělá sám s jistotou vlastní kontroly kvality. Publikace se zaměřuje na skryté příčiny této neochoty delegovat, na analýzu manažerovy motivace k delegování a na hledání východiska z tohoto problému. Objasňuje přínosy delegování pro manažera, pracovníka a firmu, ukazuje jak správně delegovat a jaké jsou znaky špatného delegování, radí jak vybrat správného pracovníka pro delegování, jak poskytovat zpětnou vazbu či jak delegování využít k motivování pracovníka. Kniha nenabízí laciné návody, ale hlubší zamyšlení nad souvislostmi mezi delegováním, motivováním lidí, řízením priorit a koučováním. Delegování v této souvislosti chápeme spíše jako součást leadershipu a manažerovy sebereflexe než jako pouhé mana žerské řemeslo. Publikace provádí manažera úskalím sebepoznávání a základní "filosofie" úspěšného řízení.

      Delegování jako způsob manažerského myšlení