Komplexní příručka krizové komunikace v českém prostředí se zaměřuje na efektivní a etické vztahy s veřejností během reputačních krizí a mimořádných událostí. Cílem je pomoci organizacím v potížích a přispět k profesionalizaci české komunikační praxe. Autoři, zkušení odborníci z médií a public relations, zdůrazňují, že žádná organizace není imunní vůči krizím, které mohou rychle přitáhnout pozornost médií. Krizové situace, jako jsou útoky konkurence, havárie nebo živelné pohromy, vyžadují rychlou a efektivní reakci, protože informace se šíří rychleji než kdy dříve. Kniha se zaměřuje na kvalitní manažerská rozhodnutí a komunikační dovednosti, které jsou klíčové pro zvládání krizí. Popisuje příčiny krizí, principy krizové komunikace a pracovní postupy novinářů. Dále se věnuje strategiím a taktikám krizové komunikace, včetně využití různých nástrojů od tiskových zpráv po sociální sítě. Dílo je určeno širokému spektru čtenářů, včetně tiskových mluvčích, PR profesionálů, politiků a studentů oborů jako žurnalistika a marketing. Obsahuje příklady z české i zahraniční praxe a ukazuje, jak se různé subjekty vyrovnaly s vážnými komunikačními krizemi. Kniha rovněž reflektuje zkušenosti z období pandemie covid-19 a vychází jako první svazek edice "ProMedia" Katedry mediálních studií a žurnalistiky na Masarykově univerzitě.
Jan Tomandl Knihy



Public relations a zpravodajství
- 152 stránek
- 6 hodin čtení
Monografie popisuje dopady hluboké proměny zpravodajských médií a žurnalistiky na obor media relations (vztahy s médii). Obor je pojímán jako svébytná disciplína v rámci vztahů s veřejností (public relations) a marketingové komunikace. Autor vychází z předpokladu, že pokud se významným způsobem mění současná zpravodajská média, jejich technologická podstata, jazyk i publikum, musí se měnit také metody práce tiskových mluvčích a PR profesionálů, jejichž cílem je ovlivnit mediální agendu a získat publicitu ve zpravodajských médiích. K hlavním trendům proměny médií autor řadí například internetizaci, boom sociálních sítí, rozvoj interaktivity a multimediality, deprofesionalizaci, zrychlování zpravodajství, důraz na vizuální a zábavnou rovinu zpravodajství a fragmentaci publika i mediální nabídky. Pro každý ze zmíněných trendů formuluje autor soubor doporučení, jimiž by se měli řídit PR profesionálové a tiskoví mluvčí, pokud chtějí nadále efektivně komunikovat s novináři.
Jak účinně oslovit média: Media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru
- 296 stránek
- 11 hodin čtení
Tato kniha je doporučená těm ,kteří mají v plánu komunikovat s českými médii.Cenné poznatky ,názory a postřehy z praxe využijí především pracovníci v oblasti public relations a tiskoví mluvčí.Neméně vhodná je však i pro zástupce medií , kterých detailně představí specifika jejich profese.