Když Matteo Zevi náhle odešel do Kalifornie, aby se zbavil dotěrného lichváře, jeho život byl vzhůru nohama. O dvacet let později se vrací do Říma stejně nečekaně, jako před lety odešel. Ale jeho návrat zatřese životy blízkých ještě víc, než když utekl. Během života v Los Angeles měl Matteo několik pochybných „zaměstnání“: zajišťoval catering pro filmovou společnost produkující porno nebo se ženil a rozváděl s ženami, které potřebovaly zelenou kartu. Opuštěná první manželka a děti se zatím snažily jít dál. Jeho nejstarší syn Giorgio otevřel Orient Express, nejpopulárnější klub v Římě, a nyní se těší na prvního potomka. Jeho dcera Martina si vzala povaleče, ale problémy jí začaly v momentu, kdy políbila Benedettu, sestru jejího manžela. Matteova druhá žena Federica je jediná, která na něj nezapomněla, a úzkostlivě čekala na jeho návrat. A zatímco každý má starosti s rozmotáváním nitek svých vlastních životů, historie se náhle přihlásí a všední každodenní rutinu všech zúčastněných převrátí vzhůru nohama hrozným způsobem...
Alessandro Piperno Pořadí knih
Alessandro Piperno je italský spisovatel, jehož díla se vyznačují vytříbeným jazykem a originálním stylem. Jeho romány často zkoumají složitost rodinných vztahů a životní hořkost s ironickým nadhledem. Piperno se nebojí pustit do kontroverzních témat a jeho přístup k psaní je plný detailních popisů a neobvyklých slovních spojení, což čtenářům nabízí hluboký vhled do lidské psychiky. Díky svému jedinečnému autorskému hlasu a literárnímu mistrovství představuje Piperno významnou postavu současné italské literatury.







- 2018
- 2015
S těmi nejhoršími úmysly
- 280 stránek
- 10 hodin čtení
Román Alessandra Piperna lze označit za moderní rodinnou ságu, bildungsromanv a satirickou fresku v jednom. Jeho vypravěč Daniel, literát a fetišista s masochisticko-introspektivními sklony v něm líčí své dětství a dospívání v rozvětvené římské židovsko-katolické rodině s důrazem na svůj komplikovaný vztah k opačnému pohlaví, jeho líčení však zároveň předkládá barvitý obraz římské smetánky v průběhu druhé poloviny 20. století, jakýsi „jarmark marnosti“ naší doby. Příběhem rodiny Sonninových, jejich finančními i společenskými vzlety a pády, se současně táhne zamyšlení nad osudem a podobou moderního sekularizovaného evropského Žida, rozpolceného mezi sionismem a antisemitismem, přijímáním a odmítáním vlastních kořenů a tradic svého lidu. (Paseka)