Knihobot

Nirmalya Kumar

    Nirmalya Kumar
    Clash
    Marketing as strategy. Understanding the CEO's agenda for driving growth and innovation
    Time to Lead
    Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu
    • Světově uznávaná kniha, k níž předmluvu napsal Philip Kotler, poskytuje manažerům a ředitelům firem vynikající návod jak úspěšně řídit firmu na dnešním roztříštěném a rychlém trhu. Marketérům kniha ukazuje, že aby opět získali své důležité postavení ve firmě, musí se soustředit na to, co zajímá majitele - na růst. Na mnoha zajímavých praktických příkladech uvidíte, že je potřeba nově se zaměřit například na strategické segmenty namísto tržních segmentů, že namísto prodeje zboží je nutno poskytovat zákaznická řešení, že je potřeba využívat správné distribuční ziskové kanály namísto vyhýbání se novým možnostem distribuce, že je nutné místo inovací vzniklých na základě marketingového výzkumu generovat radikálně nové nápady, které ovlivní trh, a vytvořit tak organizaci, která řídí trh, namísto toho, aby byla řízena trhem. Knihu doporučuje řada podnikatelů a manažerů známých firem a její výhodou je také to, že vychází z evropského, nikoliv amerického prostředí. Philip Kotler, světový guru marketingu, o knize řekl: "Profesor Kumar úspěšně započal novou kapitolu v teorii a praxi marketingu."

      Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu
    • Time to Lead

      • 388 stránek
      • 14 hodin čtení
      4,5(35)Ohodnotit

      What can today's corporate leaders learn from decisions of leaders who changed the course of world history? Jan Benedict Steenkamp, Knox Massey Distinguished Professor of Marketing, and one of the world's leading thinkers on global strategy and branding, is passionate about history, and his book offers important answers to that question.

      Time to Lead
    • CEOs are more than frustrated by marketing's inability to deliver results. Has the profession lost its relevance? Nirmalya Kumar argues that, although the function of marketing has lost ground, the importance of marketing as a mind-set--geared toward customer focus and market orientation--has gained momentum across the entire organization. This book challenges marketers to change their role from implementers of traditional marketing functions to strategic coordinators of organization-wide initiatives aimed at profitably delivering value to customers. Kumar outlines seven cross-functional and bottom-line-oriented initiatives that can put marketing back on the CEO's agenda--and elevate its role in shaping the destiny of the firm.

      Marketing as strategy. Understanding the CEO's agenda for driving growth and innovation
    • Clash

      Amazon Versus Walmart

      • 272 stránek
      • 10 hodin čtení

      The book explores the competition between established companies and disruptors, using in-depth case studies of notable pairs like Volkswagen and Tesla, and Marriott and Airbnb. It highlights the challenges faced by incumbents in adapting to new business models and the shift towards omnichannel retail, emphasizing the necessity for physical stores to coexist with online platforms. Professor Nirmalya Kumar provides insights into the strategies and dynamics of this evolving market landscape.

      Clash