Karel Makovský Knihy






Asterion je rozsáhlý svět určený pro široké spektrum hráčů, podobně jako světy AD&D. Autoři se snažili vytvořit prostředí, které umožní hráčům i Pánům jeskyně umísťovat dobrodružství vyžadující více přípravy. Základní popis světa zahrnuje geografické údaje, které PJ potřebuje k tvorbě příběhu, s volností pro vlastní myšlenky a postavy. Dobrodružství se odehrávají v civilizovaných oblastech, divokém hvozdu, poušti nebo na moři mezi piráty, na novém kontinentu, jehož většina je stále pod kontrolou nepřátelských národů, zejména skřetů. Historie Asterionu je bohatě popsána, s mocnými Arvedany, jejichž říše padla pod náporem Khara Démona. Pevnina se rozdělila na severní část s civilizací a jižní část s skřety. Obyčejní lidé i potomci Arvedanů se snaží znovu dobýt zapomenutou pevninu. Popis Asterionu vychází po částech, přičemž tato část se zaměřuje na historii, legendy a filozofii světa. Další moduly přinesou detailní popisy měst, vesnic, divočiny, důležitých nestvůr a cizích postav, stejně jako návrhy na dobrodružství. Součástí budou mapy a kartičky s důležitými symboly. Doufáme, že Asterion přinese radost a vzrušení v bojích s draky a tajnými agenty Khara Démona.
Nemrtví a světlonoši
- 184 stránek
- 7 hodin čtení
Stránky tohoto modulu nejsou zbroceny krví nevinných, přestože nemrtví zmařili nejvíce životů na Asterionu. Nenajdete v něm cestu k absolutní moci nad životem ani návod k nesmrtelnosti, i když by se to mohlo zdát. Kniha se točí kolem touhy, hledání, odhodlání, bolesti a obětování. Lidské hledání dlouhověkosti přivedlo mnohé kouzelníky k nekromancii, otevírané v naději i zoufalství. Snaha zbavit se bolestné ztráty vedla k obětování ideálů dobra a pokory ve jménu moci. Z ušlechtilých cílů se stala touha po moci, a z původních služebníků se stali nelítostní vládci nad životem a smrtí. Místo nesmrtelnosti se objevily hrůzné karikatury života – kostlivci, zombie a ghúlové. Psychika nekromantů se pokřivila, zdravý rozum nahradilo šílenství. Na druhé straně stojí světlonoši, kteří chrání život a civilizaci. Jejich poslání je nyní důležitější než kdy jindy, neboť se snaží zastavit moc nekromantů. Hledají Nadané, kteří by mohli obnovit jejich ztracenou moc. Každý si může zvolit svou stranu a obětovat čas, zdraví, život nebo duši. Rozhodnutí přichází v nejméně vhodný okamžik, a proto je dobré vše pečlivě zvážit – život nebo smrt, obětování se nebo moc. Nikdo se nedokáže dostatečně připravit, ale měl by to zkusit.
Dálavy
- 105 stránek
- 4 hodiny čtení
Asterion je rozsáhlý svět určený pro široké spektrum hráčů, podobný světu AD&D jako Forgotten Realms. Autoři se snažili vytvořit prostředí, do kterého lze umísťovat dobrodružství vyžadující více přípravy. Popis světa zahrnuje geografické údaje, které poskytují PJ volnost pro vlastní myšlenky, postavy a lokace. Dobrodružství se odehrávají v civilizovaných oblastech, divokém hvozdu, pouštích nebo na moři mezi piráty, na novém kontinentu, který je ještě z velké části neprozkoumaný a pod kontrolou nepřátelských národů, zejména skřetů. Historie Asterionu je bohatě popsána, s mocnými Arvedany, jejichž říše padla pod náporem Khara Démona. Pevnina se rozdělila na severní, kde se udržela civilizace, a jižní, kde zůstali skřeti. Po mnoha vzestupech a pádech se lidem podařilo začít znovudobývat téměř zapomenutou zemi. Popis Asterionu vychází po částech, přičemž tato část se zaměřuje na historii a filozofii světa. Další moduly nabídnou detailní popisy měst, vesnic a divočiny, včetně důležitých nestvůr a postav, zajímavých informací a návrhů na dobrodružství. Součástí budou mapy a kartičky s symboly, stejně jako bestiáře a aplikace pravidel Dračího Doupěte. Doufáme, že Asterion přinese radost a vzrušení v bojích s draky a tajnými agenty Khara Démona.
Asterion vstupuje do času, kdy kohorty skřetů táhnou ze svých držav na jihu, kdy povrch plundrují rasy z Podzemní říše a kdy bohové chodí po světě a vedou války proti vyznavačům falešných kultů a prastarých božstev. Na kraji známého světa, tam, kde je to, co je jinde ve světě šílené a nemožné, stálo v těchto casech pyšné mesto Sarindar. Město pirátů a obchodníků s nekromanty zničené armádami Žlutého drakočlověka. Město, jehož lid byl rozehnán do celého světa. Toto je příběh jeho pádu… Modul Sarindarské výsostné vody je určen pro hry na hrdiny a je první samostatně hratelnou částí geografického modulu Hranice šílenství. Tato kniha je první z řady a popisuje město Sarindar a jeho okolí. Obsahuje všechny informace potřebné k tomu, abys mohl město Sarindar uvést v život, ať už v připraveném, nebo ve svém vlastním dobrodružství. V dobách jeho slávy, nebo jako ruiny plné nemrtvých.
Sympatizant
- 432 stránek
- 16 hodin čtení
V tomto románu sledujeme osudy dvojitého agenta sloužícího rozvědce socialistického vietnamského státu i tajné službě jihovietnamského režimu, s jejímiž exponenty se po pádu Saigonu vydá do amerického exilu. Kniha citlivě vnímá nejen politické intriky na vysoké úrovni, ale i jejich dopad na lidské osudy, ať už jde o celý národ nebo jednotlivce vtažené bez své vůle do víru událostí. Snaží se zachovávat objektivní pohled bez předpojatosti vůči jedné či druhé straně, tento pohled však ani náhodou není nezúčastněný. Protkává se zde hluboká znalost historických reálií se zápletkou ze světa tajných služeb, která v mnoha ohledech odkazuje na klasiky žánru, jejichž agenti jsou spíše než super hrdinové obyčejní lidé, jež se ocitli v nesprávnou dobu na nesprávném místě. Román z exotického prostředí spojující špionážní zápletku i vhled do méně známých událostí nedávné historie. Vítěz Pulitzerovy ceny 2016