Publikace se zabývá problematikou mentoringu a budování mentorských kapacit a má ambici být příručkou pro implementaci mentoringu a budování mentorských kapacit, včetně zvládání edukačních změn, jakými jsou posilování významu aktivizačních metod a ICT ve výukovém procesu. Nejdůležitější a nejužitečnější část publikace tvoří kapitoly týkající se praktického uplatnění technik mentoringu v praxi a kapitoly zabývající se trendy v oblasti moderních přístupů zatraktivnění výuky s využitím ICT a aktivizačních metod výuky. Záměrem autorů bylo vytvořit „praktickou příručku“ obsahující rady, doporučení a návody, které se osvědčily v praxi. Konečným cílem je podpora praktického zavádění mentoringu jako profesní podpory jednotlivců a pracovních týmů. Mentoring jako nástroj kolegiální podpory je užitečným způsobem sdílení zkušeností a rozvíjení nových trendů, které moderní přístup ve vzdělávání podporují.
Lubor Lacina Pořadí knih






- 2016
- 2015
Tato kniha patří na stůl každého moderního pedagoga. Přínos aktivizačních metod ve výuce spočívá v tom, že přeměňuje pasivní studenty (posluchače) v rovnocenné partnery, kteří se přímou zkušeností (svojí aktivizací) naučí mnohem více než při jednostranném použití tradičních výukových postupů. Aktivizační metody kladou důraz na samostatné řešení problémů, týmovou práci, diskusi a spolupráci s pedagogem, což vede nejen k vyšší participaci studentů, ale ve výsledku i k větší efektivitě výuky. Úspěšná a ověřená publikace nabízí ucelený přehled aktivizačních metod, které autoři popisují nejen teoreticky, ale především z praktického pohledu, na základě vlastních dlouholetých pedagogických zkušeností. Kniha je příručkou moderního pedagoga, jejímž cílem je podpořit proces zavádění a využívání aktivizačních metod na školách všech stupňů v České republice.
- 2013
Kniha Evropské křižovatky nabízí čtenáři zajímavý pohled na strukturu i zákulisí institucí Evropské unie. Zároveň se snaží odpovědět na otázky, jaké je v tomto systému postavení občana / voliče a jakými cestami se může Evropská unie ubírat v dalších letech. Na základě toho, jak a v jaké politické atmosféře se Evropská unie v průběhu uplynulých desetiletí utvářela, lze vysvětlit některé její dlouhodobé problémy. Určitá řešení těchto problémů nabízí také tato kniha. Autoři přitom pro své závěry využívají politologické, historické i ekonomické argumenty.
- 2011
Aktivizační metody ve výuce
- 185 stránek
- 7 hodin čtení
Kniha je příručkou moderního pedagoga, jejímž cílem je podpořit proces zavádění a využívání aktivizačních metod na školách všech stupňů v České republice. Tato kniha by měla patřit do lektorského kufříku každého moderního pedagoga. Přínos aktivizačních metod ve výuce spočívá v tom, že přeměňuje pasivní studenty (posluchače) v rovnocenné partnery, kteří se přímou zkušeností (svojí aktivizací) naučí mnohem více než při jednostranném použití tradičních výukových postupů. Aktivizační metody kladou důraz na samostatné řešení problémů, týmovou práci, diskusi a spolupráci s pedagogem, což vede nejen k vyšší participaci studentů, ale ve výsledku i k větší efektivitě výuky. Úspěšná a ověřená publikace nabízí ucelený přehled aktivizačních metod, které autoři popisují nejen teoreticky, ale především z praktického pohledu, na základě vlastních dlouholetých pedagogických zkušeností.
- 2010
Euro: ano/ne?
- 319 stránek
- 12 hodin čtení
Publikace objektivně a vyváženě analyzuje všechny podstatné faktory pro posouzení výhodnosti a reálnosti zavedení eura. Každá kapitola je výborný podklad pro seznámení se s jednotlivými tématy. Martin Šuster, ředitel, odbor výzkumu, Slovenská národní banka Cílem knihy je shromáždit a vyhodnotit pestrou škálu argumentů, jejímž průsečíkem je dát nezaujatou odpověď na otázku, jak rychle by Česká republika měla přijmout společnou evropskou měnu euro. Oldřich Dědek, národní koordinátor pro zavedení eura v ČR, Ministerstvo financí ČR
- 2009
Praktické využití aktivizačních metod ve výuce
- 186 stránek
- 7 hodin čtení
Aktivizační metody kladou důraz na samostatnou práci studentů a jejich kooperaci s učitelem, což vede k jejich vyšší participaci ve výuce. Primárním cílem těchto metod je přeměna pasivních studentů (posluchačů) v partnery, kteří se přímou zkušeností naučí mnohem více než při jednostranném použití tradičních frontálních výukových metod. Kniha se zabývá aktivizačními metodami, jež autoři nepopisují pouze z teoretického hlediska. Najdete v ní příklady z praxe, praktické návody a doporučení k realizaci jednotlivých metod. Cílem autorů bylo napsat učitelskou příručku, která podpoří proces zavádění a využívání aktivizačních metod na školách všech stupňů v České republice. Publikace čerpá z pedagogické praxe autorů a ze zkušeností získaných během projektu Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce, realizovaného občanským sdružením EURION. Autoři působili v pozici šéflektora (metodika) a lektora. Zbývá jen dodat, že kniha byla napsána učiteli pro učitele.
- 2007
Evropská unie : trendy, příležitosti, rizika
- 260 stránek
- 10 hodin čtení
- 2007
Měnová integrace
- 539 stránek
- 19 hodin čtení
Kniha se zabývá problematikou měnové integrace, zejména popis nákladů a přínosů členství v měnové unii, zejména analýzoupotenciálních rizik a přínosů spojených se zavedením společné měny. Kniha podrobně názorně vysvětluje problematiku federálního rozpočtu měnové unie, harmonizaci daňových soustav, ale také velmi přístupně i roli eura v rámci světového měnového systému.
- 2006
Učebnice evropské integrace
- 402 stránek
- 15 hodin čtení
Učebnice evropské integrace vás provází celým spektrem témat od počátků a motivů evropské integrace až po její dnešní podobu a nástin možného budoucího vývoje s ohledem na probíhající krizi eurozóny. Ve 3. přepracovaném a rozšířeném vydání jsou také plně zohledněny změny související s ratifikací Lisabonské smlouvy. Od ostatních prací tohoto zaměření se publikace liší způsobem, jakým je téma evropské integrace čtenářům představováno. Jednotlivé politiky, instituce, ale i legislativa Evropské unie jsou vysvětleny a přiblíženy na velkém množství konkrétních příkladů, které spolu s jednoduchým jazykem přispívají k čtivosti a srozumitelnosti vysvětlovaných témat. Autoři vám předkládají knihu, jejíž obsah a forma podání jsou ověřeny na tisících posluchačů a účastníků prezenčního a e-learningového vzdělávání středních i vysokých škol v celé ČR. Přidanou hodnotou Učebnice evropské integrace je také průběžně aktualizovaná a doplňovaná webová stránka obsahující vícejazyčné verze právních dokumentů Evropské unie včetně vybraných rozsudků Evropského soudního dvora, ale též mnoho mezinárodních smluv, strategických dokumentů a studií, na které se autoři v knize odvolávají. Stránka je tak přímou studijní oporou čtenářů této knihy a díky vícejazyčnému provedení může sloužit i při výuce cizích jazyků.
- 2004
Rozpočet a politiky Evropské unie
- 374 stránek
- 14 hodin čtení
Jedná se o první knihu na našem knižním trhu, která se podrobně a ve všech souvislostech zabývá problematikou rozpočtu EU. Zachycuje vývoj a význam rozpočtu pro evropskou integraci. Podává charakteristiku příjmů, jsou zmíněny i hlavní nedostatky současného systému i možnosti budoucího vývoje rozpočtových příjmů. Těžiště práce spočívá ve výdajové oblasti rozpočtu EU - ať již v souvislosti s fungováním Evropského zemědělského záručního a podpůrného fondu, strukturálních fondů, kohezního fondu, či s vnitřní politikou EU (vzdělání, kultura, životní prostředí atd.), vnějšími vztahy, popř. administrativou nebo předvstupní pomocí. Zdroj: alescenek.cz




