Neobvyklé nápady a praktické náměty pro nejrůznější hry a činnosti na hřišti i v místnosti, zaměřené na základní pohybové dovednosti - skok, běh - s využitím jednoduchých pomůcek. Kniha nabízí zábavný a nesoutěživý přístup, který zaujme i děti pohybově méně nadané. Jedna kapitola uvádí ucelené projekty přibližující různá sportovní odvětví. Lze je využít při tréninku, v hodinách tělesné výchovy, na škole v přírodě, při sportovním soustředění a na letních táborech nebo při neorganizované činnosti ve volném čase, v okolí školy a na hřišti.
Kniha seznamuje čtenáře s aktuální problematikou rozcvičení ve sportu a ukazuje současný trend v rozcvičování v různých sportovních odvětvích. Efektivní a pestré varianty rozcviček s celou řadou cvičebních pomůcek poskytují trenérům, učitelům a všem zájemcům o cvičení možnost sestavit si vlastní sadu cviků na rozcvičení pro danou pohybovou aktivitu či sport. Rozcvičení by se mělo stát příjemným úvodním rituálem, který by měl sportovce pozitivně naladit či nabudit na následující aktivity!
První vydání.
Kniha je určena především trenérům týmů různých výkonnostních úrovní sportovních her, sportovcům a studentům tělovýchovných fakult i sportovních kurzů. Autoři formulují text tak, aby se jím mohl řídit i každý hráč, u kterého byl zaznamenán individuální deficit v kondičních předpokladech herního výkonu.
V neposlední řadě zde najdou řadu užitečných informací i učitelé tělesné výchovy. Ti všichni v knize naleznou velké množství konkrétních příkladů postupů a cvičení pro zlepšení kondičních předpokladů v rámci herního výkonu. V této podobě se jedná snad o jedno z prvních komplexních zpracování dané problematiky v české odborné literatuře.
Kniha řeší problematiku pohybové neúspěšnosti u žáků a žákyň mladšího školního věku v podmínkách školní tělesné výchovy prostřednictvím podrobné literární rešerše a případové studie. Pohybová neúspěšnost byla identifikována pomocí šesti záměrně vybraných motorických testů (skok do dálky z místa, leh-sed opakovaně po dobu 1 minuty, člunkový běh na 4 × 10 m, hluboký předklon ve stoji, test rovnovážné polohy a test chytání míče) a v kontextu dalších proměnných byly zjišťovány případné determinanty, které mohly vést k pohybové neúspěšnosti u žáka a žákyně mladšího školního věku.
Metodická příručka radí rodičům, učitelům a trenérům se sportovní výchovou dětí mladšího a staršího školního věku. Nastíněn motorický a psychologický vývoj u dětí. Odkazy na sportovní soutěže a kluby. Praktické rady ke kontrétním sportům a hrám.
Publikace je zaměřena na význam sportu v životě dětí s ohledem na jejich věk a na přehled sportovních aktivit využívaných v podmínkách dětského tábora, případně v rámci volnočasových aktivit. Tento přehled je vytvořen na základě dlouhodobé zkušenosti autora s pořádáním dětských táborů Sokola. Knihu ocení trenéři dětí, učitelé tělesné výchovy na 1. a 2. stupni ZŠ i na gymnáziích, cvičitelé v dětských kroužcích, sportovní instruktoři na dětských táborech, studenti pedagogických a tělovýchovných fakult i rodiče. V neposlední řadě jsou v knize nabídnuty užitečné rady a návody pro organizování soutěží a pohybových činností pro děti. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D., MBA, je absolventem oboru tělesná výchova – geografie a specializace trenérství atletiky UK FTVS v Praze. V současné době pracuje jako odborný asistent na katedře atletiky UK FTVS. Od roku 1994 působil jako trenér mládeže v atletických klubech AC Turnov a později USK Praha, pracoval jako kondiční trenér basketbalistek a fotbalistů. V roce 2014 byl certifikován IAAF jako Lecturer Course se specializací na dětskou atletiku. Přednáší v kurzech pro trenéry a cvičitele dětí. Je mj. autorem knihy Skáčeme, běháme a hrajeme si na hřišti i pod střechou (Portál, naposledy 2015).
Mischa Abramavicius is a walking, talking, top-scoring, perfectly well-rounded college application in human form. So when she s rejected not only by the Ivies, but her loathsome safety school, she is shocked and devastated.