Autorky, zkušené logopedky a současně matky, radí všem rodičům, jak správně podporovat osvojování řeči jejich dítěte. Srozumitelnou formou popisují vývoj řeči a komunikace dítěte od narození do tří let a doporučují, jak ho stimulovat, jak každodenně rozvíjet schopnosti dítěte – během hry, pomocí knih a v běžných aktivitách – bez toho, aby dělali něco „navíc“, co je samé nebo jejich dítě bude zbytečně zatěžovat. Řada efektivních komunikačních strategií, praktických návodů a rad se prolíná s osobními výpověďmi rodičů. V závěrečných kapitolách se rodiče dozvědí, jak poznat, že vývoj řeči neprobíhá správně, a co v tomto případě dělat. Autorky také v samostatné kapitole odpovídají na nejčastější otázky rodičů. Mgr. Katarína Horňáková je logopedka; vede kurzy komunikace pro rodiče dětí s poruchami řeči v raném věku. Mgr. Svetlana Kapalková, Ph.D., je logopedka; na UK Bratislava přednáší vývoj řeči, diagnostiku a poruchy řeči v raném věku. Doc. PhDr. Marína Mikulajová, CSc., je psycholožka; vyučuje na UK Bratislava. Na poli svého oboru se věnuje výzkumné i publikační činnosti; vede trénink rodičů dětí s poruchami řeči.
Marína Mikulajová Knihy






Čítanie, písanie a dyslexia
- 296 stránek
- 11 hodin čtení
Čítanie, písanie a dyslexia (s testami a normami) je nová kniha dlhoročného tímu autoriek (M. Mikulajová, M. Caravolas, B. Váryová, L. Vencelová a najnovšie G. Škrabáková), ktoré vydali už viacero prác z oblasti gramotnosti. Je to na Slovensku prvá kniha na danú tému založená na výskume. Text je členený do dvoch častí. Všeobecná časť je venovaná definíciám a modelom čítania a písania, dyslexii ako vývinovej poruche, jej prejavom v medzijazykovom porovnaní a vzťahom medzi dyslexiou a dysfáziou. Popisuje tiež rozličné diagnostické prístupy a záverom ponúka informatívnu schému diagnostického rozhodovania pre diagnostickú prax. Špeciálna časť je členená na sedem kapitol. Šesť z nich obsahuje diagnostické testy a skúšky a je spracovaných manuálovým spôsobom. Sú určené pre široké vekové pásmo: od predškolského veku po adolescenciu. Ide o test prediktorov gramotnosti, skúšky čítania a pravopisu a dotazníky pre učiteľov na hodnotenie gramotnosti. Všetky metodiky majú spracované percentilové normy. Záverečnú kapitolu tvoria ilustratívne kazuistiky. V prílohách na CD-ROM sa nachádzajú testové materiály (testové a záznamové hárky, predlohy atď.) na rozmnožovanie. Kniha je určená širokému okruhu odborníkov: psychológom, logopédom, špeciálnym pedagógom, učiteľom ako aj študentom týchto odborov.
Kniha o detskej reči
- 155 stránek
- 6 hodin čtení
Kniha ponúka prehľad a podrobný opis efektívnych komunikačných stratégií, o ktorých sa u nás doteraz nepísalo. Je určená všetkým rodičom, príbuzným, učiteľom detí od 0 – 3 rokov. Zároveň ponúka detailný opis vývinu reči, ponúka praktické návody, rady, hry a pokúša sa odpovedať na najčastejšie otázky rodičov ohľadom vývinu reči ich detí.