Knihobot

Dan Ariely

    29. duben 1967

    Dan Ariely (* 29. dubna 1967) je americký vědec izraelského původu, profesor psychologie a behaviorální ekonomie. Vyučuje na Dukeově univerzitě v Severní Karolíně. Zabývá se především iracionálními rozhodnutími v ekonomice i v osobním životě, upřímností a nepoctivostí.

    Dan Ariely
    Iracionálně váš...úvahy o ztracených ponožkách, šroubech do dívčích hlav a dalších existenciálních záležitostech
    Peníze a zdravý selský rozum
    Jak drahá je nepoctivost : proč každému lžeme, hlavně sami sobě
    Jak drahé je zdarma: Proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí
    Jak drahá je intuice : proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím
    Nesmyslnost
    • Nesmyslnost

      • 360 stránek
      • 13 hodin čtení
      4,7(14)Ohodnotit

      Co lidi vede k tomu, aby uvěřili dezinformacím a konspiračním teoriím? Dezinformace nás ovlivňují každý den, jak v osobní rovině, tak i na společenské úrovni – od světa sociálních sítí po politické debaty, od běžných rozhovorů v supermarketech až po osobní vztahy v rodině. Přestože si uvědomujeme některá nebezpečí, která dezinformace představují, velikost tohoto problému je mnohem větší. Přední sociální vědec Dan Ariely ve své knize Nesmyslnost tvrdí, že pokud chceme pochopit podstatu iracionální přitažlivosti nepravdivých informací, musíme nejprve porozumět problému. Ukazuje se, že dezinformace působí na něco, co je nám všem vrozené – ať už politicky stojíme na pravém nebo levém křídle –, a jedině když tomuto psychologickému jevu porozumíme, můžeme začít bojovat proti jeho dopadům. Kniha Nesmyslnost, která je založena nejen na autorově dlouholetém studiu, ale i na Arielyho osobní zkušenosti, kdy byl sám terčem dezinformací, nám otevírá oči a komplexně analyzuje psychologické faktory způsobující, že jinak racionální lidé přijímají hluboce iracionální přesvědčení. Autor bestselleru Jak drahé je zdarma?

      Nesmyslnost
    • Proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím? Dan Ariely, autor bestselleru Jak drahé je zdarma, se ve své nejnovější knize zaměřuje na iracionální kořeny našich rozhodnutí, které ovlivňují nejen profesní život, ale i romantické vztahy, manželství a charitu. Zkoumá, proč velcí šéfové dostávají obří odměny, proč máme rádi nábytek, který si sami sestavujeme, a proč se nám vlastní nápady zdají lepší než cizí. Ariely odhaluje skryté vlivy a příčiny, které stojí za našimi chybami a úspěchy. V této knize autor opět využívá svou jedinečnou metodu, která zahrnuje zábavné experimenty, jež přivádějí lidi do nezvyklých situací a umožňují studium jejich chování. Ať už se jedná o konflikty v kanceláři, milostná vzplanutí nebo hledání smyslu života, Ariely čtenářům ukazuje, jak se zbavit negativních vlivů z minulosti a lépe se rozhodovat. Jak drahá je intuice slibuje změnit váš pracovní život, partnerské vztahy a celkově váš život.

      Jak drahá je intuice : proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím
    • Iracionální faktory v ekonomice i v životě Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko „zdarma“? Nebo že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější? Tato kniha vám ukáže, že tomu tak není. Při rozhodování nás ovlivňuje spousta skrytých, iracionálních faktorů – od rozbouřených emocí přes společenské zvyklosti a předsudky až po rafinované marketingové triky. Autor této vysoce ceněné knihy vám na konkrétních, překvapivých příkladech, které jsou podloženy jeho výzkumy, předvede, jak se rozhodovat lépe – a jak už nikdy nesednout marketingu na vějičku.

      Jak drahé je zdarma: Proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí
    • Podtitul: "Proč každému lžeme, hlavně sami sobě" Mimořádně zajímavá a užitečná kniha – zejména v českém prostředí. Většina z nás si o sobě myslí, že jsme poctiví, ale ve skutečnosti podvádíme všichni. Od Washingtonu po Wall Street, od školních tříd po nejrůznější pracoviště, neetické chování se vyskytuje všude. Nikdo z nás není imunní, ať už jde o nevinné lži, s jejichž pomocí se chceme vyhnout potížím, nebo o vykazování příliš vysokých služebních výdajů. V knize Jak drahá je nepoctivost obrací oceňovaný autor Dan Ariely svoji pozornost, jedinečný vhled a novátorský výzkum k otázce nepoctivosti. Mimo jiné se v knize dočtete: - Má pravděpodobnost dopadení vliv na to, jestli podvádíme? - Jak firmy dláždí cestu nepoctivosti? - Jsme poctivější nebo naopak méně poctiví, když spolupracujeme? - Pomáhá naší poctivosti náboženství? - Můžeme se dostat do problémů kvůli kreativitě? Působivé lidské i odborné závěry knihy Jak drahá je nepoctivost mění způsob, jakým pohlížíme na sebe sama, své jednání i lidi kolem nás.

      Jak drahá je nepoctivost : proč každému lžeme, hlavně sami sobě
    • Peníze vnímáme jako čísla, uvažujeme o jejich hodnotě a množství, ale když v reálném životě peníze utrácíme, ve hře je víc emocí než racionálního přemýšlení. Jinými slovy, emoce hrají velkou roli při formování našeho způsobu, jak s penězi nakládáme. Když se třeba pokoušíme ušetřit, stanovit cenu věcí nebo když chceme zodpovědně utrácet, děláme ve výsledku špatná rozhodnutí. Kniha obsahuje širokou škálu témat z každodenního života – od pasti „bezbolestného“ placení pomocí kreditních karet, přes skrytá nebezpečí řízení domácího rozpočtu až po svůdnou nástrahu, kterou představuje nevázané utrácení během dovolené.

      Peníze a zdravý selský rozum
    • Od autora bestselleru Jak drahé je zdarma. Ilustrováno perokresbami. ?- Jak postupovat nejefektněji při návštěvě restaurace typu „Sněz, co můžeš“? ?- Kolik stojí lidská duše? ?- Jak mám své ženě odůvodnit, že jsem utratil tisíce dolarů za rolexky? -? Jak bych mohla přelstít ostatní návštěvníky veřejných toalet? Ariely ve svých odpovědích využívá zkušeností ze svého převratného výzkumu toho, jak o sobě lidé smýšlejí a jak uvažují nad věcmi každodenního života. Společně s ilustrátorem Haefelim, mistrem kresebné zkratky, v této okouzlující chytré knížce nastavují zrcadlo naší všednodenní omezenosti. Spolehlivě čtenáře pobaví, poučí, ale nabídnou i nový úhel pohledu na problémy, které ho trápí.

      Iracionálně váš...úvahy o ztracených ponožkách, šroubech do dívčích hlav a dalších existenciálních záležitostech
    • Dollars and Sense

      • 288 stránek
      • 11 hodin čtení
      4,5(13)Ohodnotit

      [A] valuable guide... Engaging and funny, rife with anecdotes and advice, the book defangs a difficult topic while teaching a lot. Publishers Weekly

      Dollars and Sense
    • Misbelief

      What Makes Rational People Believe Irrational Things

      • 320 stránek
      • 12 hodin čtení
      3,8(5)Ohodnotit

      Exploring the landscape of misbeliefs and conspiracy theories, Dan Ariely shares his personal and professional experiences to shed light on the factors that foster disinformation and distrust. Through insightful analysis, he provides readers with practical strategies to safeguard social cohesion and combat the erosion of truth. This engaging narrative aims to equip individuals with the tools necessary to navigate a world increasingly influenced by misinformation.

      Misbelief
    • A recent survey of more than 700 CEOs showed that 98% prefer job candidates with a sense of humour and 84% think that funny employees do better work. Psychologist Dr Jennifer Aaker and comedian Naomi Bagdonas' research has shown that humour makes us feel more competent and confident, strengthens relationships and boosts resilience during difficult times. Based on the popular course 'Humour: Serious Business' at Stanford's Graduate School of Business, where Aaker and Bagdonas help some of the world's most hard-driving, blazer-wearing business minds build levity into their organisations and lives, this book will show you how to use humour to: enhance creativity and problem-solving; influence and motivate others; build bonds and defuse tension within teams; create a culture where colleagues feel safe, appreciated and joyful.

      Humour, Seriously