Knihobot

Roman Pešek

    Roman Pešek
    Kognitivně-behaviorální terapie v praxi. Pro terapeuty, studenty a poučené laiky
    Co často zajímá rodiče a učitele dětí s Aspergerovým syndromem
    Kyslíková maska pro rodiče dětí s Aspergerovým syndromem
    Kognitivně-behaviorální terapie v praxi
    Drogová závislost, aneb, Rychlý běh po krátké trati
    Jak se blázní v době blahobytu aneb okno do duše psychoterapeuta
    • Publikace je souborem úvah, fejetonů, příběhů a sebereflexí zkušeného psychoterapeuta a supervizora. Autor, s lehkou nadsázkou a mírným cynismem, zkoumá různá témata ze svého profesního i soukromého života. Vedle příběhů svých klientů se zamýšlí nad vlastní motivací pro psychoterapii, rostoucím počtem duševně nemocných v naší společnosti, fungováním psychoterapie a jejími limity. Otevřeně sdílí své zkušenosti s drogami a dotýká se spirituálních témat, včetně úvah o konečnosti života a strachu ze smrti. Autor, patřící k mladší generaci, se vyhýbá patosu a přistupuje k otázkám týkajícím se našeho životního stylu s dávkou sebeironie a humoru. Zkoumá, zda skutečně přibývá duševních poruch, jakou roli hraje stres, a proč „blbá nálada“ nekoreluje s naším objektivním stavem. Tato pozoruhodná kniha, která se nebojí nekorektních témat, nabízí inspiraci jak pro odborníky v pomáhajících profesích, tak pro laickou veřejnost. Z příběhů z psychoterapeutické praxe a autorovy sebereflexe si čtenáři mohou odnést nejen čtivý zážitek, ale i cenné sebepoznání. Text doprovázejí elegantní a vtipné ilustrace Miroslava Bartáka.

      Jak se blázní v době blahobytu aneb okno do duše psychoterapeuta
    • Publikace je určena především rodičům, učitelům a jiným odborníkům, kteří pečují o děti a dospívající s Aspergerovým syndromem. V úvodu čtenář nalezne charakteristiku těchto osob. Následně se autor zabývá častými problémy, které se u lidí s Aspergerovým syndromem objevují. Poté navazují doporučení, jak jim pomoci tyto potíže zvládnout. V knize se autor mimo jiné zaměřuje na to: – Jak dítěti sdělit diagnózu – Jak zvládat stres a emoce u dětí s Aspergerovým syndromem – Jak dítě účinně motivovat – Jak děti učit sociálním dovednostem – Jak zvládat zlost a nadávání u dětí s Aspergerovým syndromem – Jak pomoci dítěti s Aspergerovým syndromem najít si kamaráda – Jak zvládnout období puberty a dospívání – Jak pracovat s dítětem ve škole – Jak zlepšit atmosféru ve třídě, kde se nachází dítě s Aspergerovým syndromem

      Co často zajímá rodiče a učitele dětí s Aspergerovým syndromem
    • Autoři, kteří pracují jako kognitivně-behaviorální terapeuti, se do své knihy snažili vybrat informace, jež z hlediska psychoterapeutické praxe pokládají za důležité pro své začínající i pokročilejší kolegy. V knize čtivým způsobem pojednávají o základech KBT, zabývají se terapeutickým vztahem, přenosy a protipřenosy, vyvrací častou domněnku, že se KBT nezajímá o osobní minulost klienta, a pojednávají o hlavních terapeutických dovednostech při práci s kognitivními přesvědčeními, automatickými negativními myšlenkami, emocemi a tělem. Pro větší názornost jsou uváděné zkušenosti a doporučení demonstrovány na krátkých příbězích z praxe.

      Kognitivně-behaviorální terapie v praxi. Pro terapeuty, studenty a poučené laiky
    • Publikace shrnuje výsledky dotazníkového průzkumu, který proběhl v APLA Praha v únoru a březnu 2012. Průzkum sledoval zkušenosti rodičů s integrací jejich dětí s AS a VFA do škol a vzdělávacího procesu. Motivací pro realizaci tohoto průzkumu byly mj. zpětné vazby z rodičovských skupin pro rodiče dětí s VFA a AS.

      Integrace dětí s aspergerovým syndromem a vysokofunkčním autismem do vzdělávacího procesu
    • Vyhoření se v naší společnosti stává stále častějším jevem. Je možné tomuto stavu nějak předcházet? Co už je vyhoření a co je ještě „pouhá“ únava? Publikace se snaží čtivým, srozumitelným a přehledným způsobem předat důležitá a praktická doporučení, jak předcházet stresu, nebo jak ho lépe zvládat. A to nejen na pracovišti, ale i v oblasti partnerských a přátelských vztahů, a také v oblasti našeho myšlení a emočního prožívání. Kniha se zaměřuje na hlavní faktory, které vedou k vyhoření. Mnoho těchto rizikových faktorů je nahlíženo z pohledu kognitivně behaviorální terapie, což je rychle se rozvíjející psychoterapeutický přístup, jehož účinnost byla prokázaná i v souvislosti se syndromem vyhoření. Autoři všem zájemcům přináší praktické a srozumitelně formulované rady jak změnit svůj život, své navyklé způsoby uvažování a chování tak, abyste stavu vyhoření uměli předcházet, nebo dokázali svůj stav vyhoření zvrátit a znovu se „zapálit“.

      Syndrom vyhoření : jak se prací a pomáháním druhým nezničit : pohledem kognitivně behaviorální terapie
    • Kniha je určená lidem, kteří mají problémy s alkoholem. Čtivým a srozumitelným způsobem popisuje důležité aspekty léčby závislosti na alkoholu z pohledu kognitivně behaviorální terapie (KBT), což je účinný a stále se rozvíjející psychoterapeutický směr. Autor, zkušený psychoterapeut, se zaměřuje na konkrétní a prakticky využitelná doporučení, postupy a metody, které se osvědčují v terapeutické praxi. Publikace obsahuje i podnětné otázky a tipy na cvičení, které čtenáři, jenž má problém s alkoholem, pomáhají přesněji si formulovat své specifické problémy a najít účinnější cestu ze spárů ničivého alkoholu. Tato publikace dobře poslouží jako studijní text pro studenty a začínající odborníky v oboru adiktologie, ale i zkušený profesionál v ní může najít řadu zajímavých podnětů a inspirací, a to i tehdy, když se abúzem alkoholu a závislostí na něm přímo nezabývá. Nevím, zda autor měl při psaní tento širší záběr vůbec na mysli, nicméně úskalí publikace „s více adresami“ zvládnul docela suverénně. Čtivost a srozumitelnost nejde v tomto případě na úkor odbornosti. Přál bych čtivé a erudované knížce Romana Peška mnoho čtenářů ve všech okruzích, jimž může něco říci. Podle mého názoru může tato „populárka“ být pro širší laickou i odbornou veřejnost užitečnější než mnohé „evidence-based“ vědecké práce. Doc. MUDr. PhDr. Kamil Kalina, CSc.

      Jak se zbavit závislosti na alkoholu
    • Publikace je určena především lidem s různými úzkostnými a depresivními problémy, a také jejich blízkým osobám. Obsah je založený na výpovědích více jak třiceti klientů, kteří odpovídali na otázky, co jim během psychoterapie pomohlo a co jim stále pomáhá, aby své úzkostné a depresivní obtíže lépe zvládali. Uvedené faktory terapeutické účinnosti jsou doplněny o profesní zkušenosti autora, zkušeného psychoterapeuta. Kniha je psaná stylem, aby zmiňované informace, metody a doporučení byly pro čtenáře srozumitelné a dobře využitelné v praxi.

      Sám sobě psychoterapeutem aneb Co opravdu pomáhá zvládat úzkosti a deprese: Pohledem kognitivně behaviorální terapie