Knihobot

Reuven Feuerstein

    Reuven Feuerstein
    Non accettarmi come sono
    The Feuerstein instrumental enrichment program: creating and enhancing cognitive modifiability
    Beyond Smarter
    A Think-aloud and Talk-aloud Approach to Building Language
    Myslet nahlas. Mluvit nahlas
    Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti. Feuersteinův program instrumentálního obohacení

    Prof. Reuven Feuerstein, PhD. (nar. 21.8.1921 v Botosan v Rumunsku, zemřel 29.4.2014 v Jeruzalémě), studoval v Bukurešti učitelství a psychologii. V roce 1944 emigroval do Palestiny, dnešního Izraele. V letech 1946-49 studoval v Ženevě u Jeana Piageta a Andrého Reye. Doktorát z vývojové psychologie získal na Univerzitě v Sorboně v roce 1970.

    Celosvětově uznávaný psycholog v oboru kognitivní psychologie.

    Ředitel institutu v Jeruzalémě International Center for the Enhancement of Learning Propensity (ICELP) (Mezinárodní centrum pro zvýšení učebních možností, viz icelp.info)

    Jako badatel se věnuje otázkám Downova syndromu, traumatickému mozkovému postižení a dětem s autistickými rysy.

    Mnoho let se věnoval dětem a mladistvým, kteří přežili holocaust.

    Profesorem pedagogické psychologie na Univerzitě Bar Ilam a Univerzitě Vanderbilt.

    Prof. Reuven Feuerstein je po celém světě známý jako autor mezinárodně přijímané teorie

    Strukturální kognitivní modifikace a jejích aplikovaných systémů:

    Zkušenost zprostředkovaného učení

    Deficity kognitivních funkcí

    Instrumentální obohacení

    Kognitivní mapa

    Dynamické vyšetření (LPAD – Learning Potential Assessment Device)

    Uskutečňovat prostředí, které umožňuje modifikaci

    Prof. Reuven Feuerstein je jedním z prvních odborníků, kteří tvrdí a své tvrzení opřeli o výzkumnou práci, že intelekt není jednou pro vždy danou vlastností člověka, ale že je modifikovatelný. Byl první, kdo rozvinul systematické programy (Instrumentální obohacení), které teorii o modifikovatelnosti intelektu podporují a kognitivní funkce dětí

    i dospělých rozvíjejí.

    V roce 1992 mu byla udělena Cena Izraele za oblast sociálních věd a roku 2012 byl nominován na Nobelovu cenu míru. Byl profesorem pedagogické psychologie na Bar-Ilanově univerzitě a na Univerzitě Vanderbilt

    www.centrum-cogito.cz