Publikace se zabývá základními aspekty předškolního vzdělávání se zřetelem na specifika dítěte předškolního věku. Autoři se věnují tradičním tématům didaktiky v kontextu předškolního vzdělávání. Řeší aktuální problémy současné praxe. Propojují tak teoretické a praktické poznatky s informacemi potřebnými pro každodenní činnost učitele předškolního zařízení a rozvoj jeho profesních kompetencí. Publikace je určena především pro pracovníky předškolních zařízení, ale i pro studenty oborů zaměřených na předškolní vzdělávání. V rámci jednotlivých kapitol nalezne čtenář případové studie, jejichž rozbor vede k integraci znalostí předškolní didaktiky, obecné pedagogiky, pedagogiky předškolního věku, pedagogické psychologie, školského managementu a dalších disciplín vstupujících do předškolního vzdělávání. Jednotlivé kapitoly jsou doplňovány příklady a případovými studiemi, které se vztahují k praxi předškolních zařízení. Celkové pojetí publikace nepřesahuje rámec didaktiky předškolního vzdělávání.
Michaela Prášilová Knihy
2. červen 1951







Zkonstruování vzdělávacího programu předpokládá zvládnutí řady odborných dovedností, zejména tzv. pedagogického projektování. V rámci své profesní přípravy se učitelé s nácvikem této dovednosti většinou nesetkali a nesetkávají. Učebnice by jim proto měla poskytnout všechny informace potřebné k sestavení vzdělávacího programu, a to v nanejvýš hutné, přehledné a praktické formě doplněné řadou příkladů a cvičných úkolů.
Projektování v mateřské škole
- 246 stránek
- 9 hodin čtení
Kurikulum, řízení změn a tvorba vize školy
(studijní text k modulu: Řízení pedagogického procesu)
- 49 stránek
- 2 hodiny čtení
Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky
- 212 stránek
- 8 hodin čtení
Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele
- 164 stránek
- 6 hodin čtení