Knihobot

Liv Strömquist

    3. únor 1978
    Liv Strömquist
    Der Ursprung der Liebe
    The Fruit of Knowledge
    Nejrudější růže rozkvétá
    Hovoří Pýthie
    V zrcadlové síni
    Ovoce poznání
    • Ovoce poznání

      • 144 stránek
      • 6 hodin čtení
      4,7(2161)Ohodnotit

      Žádná jiná část lidského těla nevzbuzuje po staletí tolik vášní jako to, čemu se říká „ženský pohlavní orgán“. Co to vlastně je? A proč máme právě k němu tak extrémně problematický, vyhraněný, láskyplný i nenávistný vztah? Švédská autorka dráždivých komiksů Liv Strömquistová přivádí na scénu ženy doby kamenné, staré Řeky, Sigmunda Freuda, Šípkovou Růženku, vynálezce kukuřičných lupínků, hinduistické bohyně, rappery, zdravovědné příručky i Kateřinu Janouchovou a vytváří impozantní portrét orgánu, který malíř Gustave Coubert nazval Původem světa. Z této jediné učebnice biologie, kterou si skutečně musíte přečíst, se dozvíte nejen o tajemství ženského orgasmu a menstruačních mýtech, ale třeba také to, proč si Marie Bonapartová nechala operativně upravit klitoris nebo proč je na měděné destičce, kterou lidstvo vyslalo do vesmíru, ženské přirození cenzurováno.

      Ovoce poznání
    • V zrcadlové síni

      • 176 stránek
      • 7 hodin čtení
      4,4(779)Ohodnotit

      Žijeme v říši obrazů. S chytrým telefonem v ruce se bavíme, nakupujeme, chodíme na rande, usínáme, a především šmírujeme sami sebe. Jenže zatímco péče o vlastní vzhled se stala jednou z nejdůležitějších částí našich životů – vždyť kdo by nechtěl vypadat dobře na fotce? –, samotná krása se ocitla v ohrožení, neboť se jí zmocnil kapitalistický trh a vyrobil z ní spotřební produkt. Švédská komiksová superstar a pronikavá glosátorka moderního světa ve své první celobarevné komiksové knize zkoumá, kdy jsme se stali paparazzi vlastních těl. Jak souvisí láska se vzhledem? Co mají společného poslední snímky Marilyn Monroe a selfíčka Kim Kardashian? Která z císařoven měla nejtenčí pas? A co se můžeme naučit od Sněhurčiny macechy?

      V zrcadlové síni
    • Hovoří Pýthie

      • 248 stránek
      • 9 hodin čtení
      4,4(5)Ohodnotit

      Kdo by netoužil zdokonalit svůj život? Svět je plný koučů a všemožných rádců, kteří nám slibují, že vědí, jak na to. Už v antice chodili lidé do věštíren, nicméně svého osobního astrologa měl třeba i Ronald Reagan. V současnosti potřeba vyhledávat nejrůznější „odborníky“ přerůstá v masovou mánii, na jejíž digitální vlně se vezou instagramoví psychoterapeuti s miliony sledujících, samozvaní experti na lásku i guruové dokonalého sexu či úklidu. Jak z toho ven? A jak se vyrovnat s tím, že nakonec všichni zemřeme? Švédská komiksová superstar přichází se self-help příručkou pro všechny, kdo self-help příručky nenávidí. S vtipem i s filozofickým přesahem nahlíží naši posedlost kulturou wellness, víru v internetová orákula i řadu dalších neuróz dnešní doby.

      Hovoří Pýthie
    • Slovo láska na nás dnes vyskakuje ze všech stran, z románů, filmů, časopisů i webů, ale čím častěji ho užíváme, tím snadněji opouštíme jeden druhého. Jak je to možné? Liv Strömquistová, švédská autorka úspěšných a provokativních komiksů, si ve své knize pokládá jednu z nejtěžších otázek: Jsme v čase konzumu a sociálních sítí ještě vůbec schopni se zamilovat? Nebo jen, stejně jako Leonardo DiCaprio, který střídá partnerky jako modelky plavky, hledáme v tom druhém zrcadlo pro vlastní ego? Beyoncé, Kierkegaard, Šmoulové, Sokrates, Ariad na i Ježíš Kristus, v tomto chytrém komiksu se sešla vskutku vybraná společnost. Tak se konečně pojďme bavit o lásce vážně. Bude to nesmírně zábavné.

      Nejrudější růže rozkvétá
    • 'How I loved reading Fruit of Knowledge ... Clever, angry, funny and righteous, also informative to an eye-popping degree' Rachel Cooke, OBSERVER GRAPHIC NOVEL OF THE MONTH From Adam and Eve to pussy hats, people have punished, praised, pathologised and politicised vulvas, vaginas, clitorises, and menstruation. In the international bestseller Fruit of Knowledge, celebrated Swedish cartoonist Liv Strömquist traces how different cultures and traditions have shaped women's health and beyond. Her biting, informed commentary and ponytailed avatar guides the reader from the darkest chapters of history (a clitoridectomy performed on a five-year-old American child as late as 1948) to the lightest (vulvas used as architectural details as a symbol of protection). Like Alison Bechdel and Jacky Fleming, she uses the comics medium to reveal uncomfortable truths about how far we haven't come. 'Just the thing for all the feminists in your life' Observer Books of the Year 'This book made me laugh in public (and also cry a little). It is the book I gave to my younger sister the next time I saw her because of its anger and brilliance and because it is an overwhelming source of knowledge about things we should all already know' Daisy Johnson, author of the Man Booker Prize-shortlisted Everything Under 'There are moments of genuine hilarity, as when Strömquist pictures the dinner party chatter of men living under a matriarchy, and others of fierce anger in this wild, witty and vital book' Observer Books of the Year

      The Fruit of Knowledge
    • „What is love?“, fragte sich der deutsche Eurodance-Star Haddaway bereits im Jahre 1993. In Der Ursprung der Liebe sucht Liv Strömquist neue Antworten auf diese allgegenwärtige Frage. Ihre Suche führt sie von der Prüderie des 19. Jahrhunderts, über nordische Göttinnen, Anti-Romantik und soziologische Theorien, bis hin zur Psychoanalyse. Dabei geht sie auch einer Reihe weiterer Fragen nach, wie: Was ist innerhalb einer Beziehung erlaubt und was nicht? War Ronald Reagans Frau Kommunistin? Und war Prinz Charles in Diana verliebt? Die Politikwissenschaftlerin Liv Strömquist ist eine der bekanntesten Comickünstlerinnen und wichtigsten feministischen Stimmen Schwedens.

      Der Ursprung der Liebe
    • In „I’m every woman" setzt sich Liv Strömquist mit dem Mythos vom männlichen Genie auseinander, indem sie die Geschichte aus weiblicher Perspektive umschreibt. Die Leser*innen begegnen darin diversen Frauen, die sich im Schatten ihrer allseits gelobten und bewunderten Männer bewegen mussten. Strömquist nimmt die Figuren von Jenny Marx, Priscilla Presley und Yoko Ono, die trotz ihrer Beiträge zu den Erfolgen ihrer Ehemänner zu Fußnoten in den Geschichtsbüchern reduziert wurden, und unterzieht sie einer wohlverdienten Rehabilitation. Liv Strömquists Gesellschaftskritik beruht auf Fakten und kombiniert unbändige Freude an Sprachwitz und berechtigter Wut mit ihren ausdrucksstarken Zeichnungen.

      I'm every woman