Knihobot

Jana Pilátová

    Abeceda účetnictví pro podnikatele 2023
    Zákon o preventivní restrukturalizaci Praktický komentář
    Daňová evidence 2012
    Účtová osnova a České účetní standardy pro podnikatele: vyhláška č. 500
    Daňová evidence
    Hnízdo Grotowského
    • Hnízdo Grotowského

      • 581 stránek
      • 21 hodin čtení
      5,0(2)Ohodnotit

      Práce vychází z autorčiny dlouholeté teoretické práce i z její osobní zkušenosti. V roce 1968 absolvovala stáž v Teatru Laboratorium, spojení s Grotowského centrem udržovala i později, stejně jako kontakty s jeho kolegy i žáky, kteří navázali na jeho metodu a výzkum (na prvním místě mezi ně patří Odin Teatret Eugenia Barby). Těžištěm knihy je partie o Grotowském, obsahující u nás ještě nepublikované zápisky ze stáže a svědectví o paradivadelních projektech, i zasazení do polské tradice a souvislostí antropologických. S kapitolou o Eugeniu Barbovi a Mezinárodní škole divadelní antropologie tvoří hlavní náplň knihy, doplněné v kapitole Kontexty ukázkami z obsáhlé literatury o Grotowském i ze souvisejících disciplin.

      Hnízdo Grotowského
    • Daňová evidence 2012

      • 359 stránek
      • 13 hodin čtení

      Komplexní řešení problematiky daňové evidence pro OSVČ.

      Daňová evidence 2012
    • První komentář ke zcela novému zákonu o preventivní restrukturalizaci, jenž nabyl účinnosti 23. 9. 2023 a byl do našeho právního řádu zařazen povinnou transpozicí evropské směrnice o restrukturalizaci a insolvenci.

      Zákon o preventivní restrukturalizaci Praktický komentář
    • Peter Brook patří k nejvýznamnějším divadelním režisérům a experimentátorům v celosvětovém měřítku. Inscenoval od roku 1950 desítky představení a režíroval uznávané filmové adaptace. V roce 1981 nazkoušel v divadle Bouffes du Nord v Paříži Tragédii Carmen, kterou převedl i do filmové podoby. Deník pořizovaný Michelem Rostainem během zkoušení hry je autentickým svědectvím režisérovy otevřené a pečlivé práce se souborem. Popisuje především, jak se Brook snaží zbavit operní pěvce veškerých manýr a hereckých stereotypů například permanentní cvičení hlasu, pohybů a gest, využití fotografií či filmu pro evokaci prostředí a charakterů. Na konkrétních příkladech popisuje i jednotlivá herecká cvičení, improvizace a překážky, s nimiž Brook při zkoušení zápasil, promýšlení jejich jednání či improvizované přehrávání scén a interakcí postav. Finální podoba inscenace se rodí z intenzivní spolupráce celého souboru.

      Deník zkoušek Tragédie Carmen Petera Brooka