Radim Šíp
5. červenec 1975
Pedagog a filosof, který prošel řadou různorodých profesí a v současné době působí jako docent v Centru výzkumu Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a výzkumný pracovník PdF MU. V minulosti působil v redakční radě několika periodik a je předním odborníkem na pragmatismus (především Ch. S. Peirce, W. James, J. Dewey). Jeho výzkumná činnost, teoretická i empirická, se dá rozdělit do tří oblastí: 1. pragmatismus a pragmatistická pedagogika, 2. teorie poznání a její dopad na trendy v současné pedagogice, 3. vývoj českého školského systému a inkluze. Tyto tři oblasti jeho zájmu se prolínají v jeho díle „Proč školství a jeho aktéři selhávají: Nacionalismus a kognitivní krajiny".
Je autorem řady publikací, jako například: Richard Rorty: Pragmatismus mezi jazykem a zkušeností; Kalokagathia jako informativní model osobnostního rozvoje?; Kalokagathia: ldeál, nebo faltus vocis?; Dewey's and Rorty's Thoughts on Education; a mnohé další.