Kniha vydaná u příležitosti XXXI. výročního sjezdu České kardiologické společnosti a blížícího se stého výročí narození významného českého kardiologa. Jako jeden z mála českých kardiologů se Jiří Widimský prosadil výrazně i ve světovém kontextu, a to zejména problematikou plicní cirkulace.
Být dobrým v kterémkoliv oboru lidské činnosti znamená neustále hledat a objevovat to, co ještě neznám. Nikdy jsem se proto nespokojil s tím, co jsem se již naučil a co umím. Pro restaurátora uměleckých památek se tato pravda stává v podstatě i zákonem. Je s ní konfrontován pokaždé, kdyžřeší nový a dosud neznámý úkol. Každý úkol je totiž zkouškou charakteru restaurátora. Ten nesmí dílo jakkoli ošidit, nesmí jej dotvářet dle vlastní fantazie a uvážení, nesmí tímto způsobem lhát, a to zejména sám sobě. Dobrý restaurátor neustále skládá účty ze svých vědomostí historie i řemeslného a výtvarného umu. Musí mít cit a musí respektovat historickou hodnotu restaurovaného díla ve vztahu k původním technologiím starých mistrů a autorů. Jejich dílo má svěřené do svých rukou, jako má lékař v péči nemocného pacienta, jenž je odkázán na jeho odbornou pomoc. Pro širokou veřejnost však zůstává restaurátor v anonymitě. Uměleckým dílům minulosti tak přináší svou oběť, ale i dar současně. Obohacuje naše kulturní dědictví, objevuje a zpřístupňuje nám poselství mistrů věků minulých, které by jinak mohlo upadnout v zapomnění ...
Jedná se o monografii o rozsahu 376 stran s přibližně 140 vyobrazeními a množstvím přehledných tabulek, která je členěna do 25 kapitol. Kniha ve stručnosti probírá celou problematiku kardiologie – od anatomie, fyziologie a vyšetřovacích metod až po speciální kapitoly, které pojednávají o jednotlivých srdečních chorobách. Závěrečná kapitola je věnována stručnému přehledu kardiovaskulární farmakoterapie.
Strukturu, zaměření a pojetí knihy objasňuje autor takto: „Téměř čtvrtstoletí jsem sedával u atestačních zkoušek z kardiologie. Kromě toho, že jsem se hodně poučil, jsem také pozoroval, jak často i zkušeným chybí teoretické základy a unikají základní principy. Principy jsou základem každé odbornosti, jsou pevnou půdou, po které se pohybujeme. Proto bylo mou snahou v této knize upozorňovat spíše na principy nežli na detaily nebo na nové teorie a poznatky, které nemusí přežít její vydání.“
Kniha je určena pro praktické lékaře a internisty, ale i pro studenty a pro první orientaci lékařům, kteří se chtějí specializovat v kardiologii. Zajímavé postřehy dozajista přinese i lékařům, kteří se kardiologii věnují profesionálně.
Víte...?- zda vám účetní data dávají správné informace?- kolik stojí jednotlivé procesy a činnosti?- kde vytváříte a kde ztrácíte hodnotu?- jak účelně kalkulovat, rozpočtovat a hodnotit ziskovost? Procesní řízení nákladů (Activity Based Costing/Management – ABC/M) je progresivní manažerská metoda pro zlepšení výkonnosti organizace. Na trhu ojedinělá publikace vysvětluje přednosti této metody oproti tradičním nákladovým systémům, popisuje možnosti zlepšení kvality manažerských informací, ukazuje, jak ABC/M využít pro správné rozhodování o šířce sortimentu, o stanovení cen pro externí i interní zákazníky, o práci se zákazníky a dodavateli, o vývoji nových produktů a služeb, řízení kapacity, o outsourcingu, investicích atd., a také o tom, jak ABC/M využít pro vytvoření motivačního systému.
Průvodce interpunkcí pro střední školy a veřejnost. Příručka vychází z Pravidel českého pravopisu (1993), ale rozšiřuje a doplňuje soubor pravidel tam obsažených o další případy psaní čárek, s nimiž se uživatel jazyka v písemné praxi může setkat. Kniha obsahuje také četná cvičení pro procvičení pravidel. Kontrolu procvičovaných jevů usnadňuje klíč připojený k příručce.
Interní klinika. Kardiologie. Gastroenterologie. Endokrinologie. Diabetologie. Vnitřní lékařství. Cukrovka. Nemoci krvetvorných orgánů, srdce a krevního oběhu, vnitřních orgánů a trávicího systému. Hormonální poruchy. Poruchy metabolismu.
Cvičebnice pro ekonomické školy, pro studium při zaměstnání na středních školách a pro pětileté souvislé studium na odborných učilištích a učňovských školách.