Eric Gill se narodil v roce 1882 v anglickém Brightonu a už v útlém dětství projevoval zájem o písmo a architekturu i nadání pro tyto obory. Na popud W. R. Leihabyho z Centrální školy umění a řemesel začal vyřezávat písmena a navštěvovat výuku Edwarda Johnstona. V roce 1903 odešel na volnou nohu a započal svou celoživotní dráhu jako řemeslník. V roce 1924 jej požádal Stanley Morison, aby napsal článek o typografii do typografického časopisu Fleuron. Odmítl s tím, že typografie „není jeho světem“. Už v roce 1925 však Gill rozpracoval několik abeced (z jedné z nich se nakonec stala Perpetua) a také formuloval zásady, které později sebral do svého slavného „Eseje“. Eric Gill měl nadání pro bezpočet věcí. Do své smrti v roce 1940 si osvojil mnoho řemesel: byl sochařem, kameníkem, rytcem, filozofem, ilustrátorem a typografem. V srdci však zůstával pokrokovým radikálem a sociálním reformátorem, v jehož práci se vždy odrážela jeho filozofie a jehož ruka se řídila jeho morálním přesvědčením.
Eric Gill Knihy
Arthur Eric Rowton Gill byl anglický sochař a tvůrce písma, spojený s hnutím Arts and Crafts. Jeho práce se vyznačuje hlubokým porozuměním materiálu a řemeslu. Prozkoumával spojení mezi uměním, spiritualitou a každodenním životem. Jeho ikonické návrhy písma dodnes ovlivňují design a typografii.




Focusing on the human form, Eric Gill's Twenty-five Nudes serves as both an artistic manifesto and a visual collection. The book outlines his philosophy on the portrayal of the body, emphasizing his belief in a specific aesthetic approach. Through a blend of text and imagery, Gill articulates his vision, making it a significant exploration of art and representation.
Eric Gill, a multifaceted artist known for his sculpting and typeface design, was also a radical religious and social philosopher. He believed that life transcended art, viewing it as the ultimate expression of humanity. His holistic perspective integrated art, work, and spiritual values, reflecting his commitment to a life of purpose and meaning beyond mere aesthetics.