Jedinečný turistický průvodce vytrácející se šumavskou historií Okouzlila vás dokumentární série Zmizelá Šumava? Tak nazujte výletnické boty a vydejte se po stopách polozapomenutých šumavských příběhů! Vašimi průvodci budou režisér Jan Fischer a svérázný vypravěč Emil Kintzl. Jednotlivé trasy a příběhy doplňují současné i archivní fotografie, díky nimž můžete porovnávat, jak jednotlivé části Šumavy vypadaly dříve. Zmizelá místa šumavské historie svým způsobem stále existují a čekají jen na vás, až je objevíte.
Emil Kintzl očima svých přátel a spoluautora cyklu Zmizelá Šumava. Emil Kintzl na Šumavě strávil celý život a neúnavně sbíral příběhy míst, která se už ztratila z mapy. Jeho osobité vyprávění a vtipné i laskavé historky v podání režiséra Jana Fischera vykreslují obraz tohoto legendárního šumavského patriota. Vzpomínají na něj také jeho blízcí, přátelé a osobnosti jako Zdeněk Svěrák, Ivan Hlas nebo Václav Kopta. Vznikla tak malebná koláž nesmírně pestrého osudu, který trval bezmála devadesát let. Text doprovází velké množství archivních fotografií.
Odhalte další příběhy starých, dnes již zaniklých osad a osudy obyvatel Šumavy. Budete svědky zániku samoty Torfstich, dozvíte se, jaké legendy obestírají hrad Kašperk, objevíte Sterzmühle, šumavský skvost v údolí říčky Pstružné, i osadu Vogelsang, kterou Švédové nikdy nedobyli. Dvacet nových příběhů z tohoto mnohdy drsného kraje doprovázejí dobové i současné fotografie.
Kniha Zmizelá Šumava vypráví 21 příběhů o životě a místech, která na dnešních mapách Šumavy už nenaleznete. Do osudů obyvatel na pomezí českoněmecké hranice totiž nemilosrdně zasáhly „velké“ dějiny 20. století, nejprve obě světové války, poté odsun německých obyvatel, neprodyšné uzavření hranice a vytvoření vojenského výcvikového prostoru Dobrá voda, kterému musely ustoupit nuceně vysídlené obce i osady. Výborní vypravěči Emil Kintzl, pro nějž je Šumava celoživotní láskou, a Jan Fischer, režisér stejnojmenných dokumentů internetové televize Stream.cz, poutavě a jadrně líčí těžký a svérázný život horalů na samotách a v chudých osadách, popisují činorodý život lidí ve větších obcích a v neposlední řadě připomínají bohatou průmyslovou a kulturní historii tohoto regionu.
Každý z příběhů doprovází unikátní dobové fotografie z archivu Emila Kintzla. Současnou krajinu a úchvatnou šumavskou přírodu zachycují plnobarevné fotografie Janka Rubeše a Leoše Skokana.
Příběhy Zmizelé Šumavy nejsou nostalgickým vyprávěním po časech minulých, ale především vybízí čtenáře k návštěvě míst, která leží v nádherné šumavské krajině a jsou svědky její jedinečné historie.
V Česku nenajdete místo, jako je Šumava – unikátní scenérie se zde prolínají s bohatou a pohnutou historií. Legendární Šumavák a svérázný vypravěč Emil Kintzl spolu s režisérem Janem Fischerem pátrají po životě lidí a příbězích míst, které pohltil čas. Objevte prostřednictvím poutavého vyprávění osudy šumavských léčitelů, pytláků, skláren, pivovarů nebo mlýnů! Autentické dobové fotografie oživují atmosféru Šumavy, která už nadobro zmizela z map.
Oblíbená třídílná série v dárkovém balení. Odhalte příběhy starých, dnes již zaniklých šumavských míst a seznamte se s osudy tamních obyvatel. V populární třídílné sérii plné autentických dobových snímků vás vyprávění šumavské legendy Emila Kintzla a režiséra Jana Fischera přenese do kraje, kde se krása přírodních scenérií prolíná s bohatou a pohnutou historií.
Publikace se snaží postihnout historický vývoj projektování a stavby pražských mostů a uličních tunelů od prvního kamenného mostu přes Vltavu do 80. let 20. stol. Autory knihy jsou stavební inženýři-konstruktéři, kteří však vedle řady konstrukčních podrobností doplněných detaily o pozadí výstavby moderních pražských mostů přibližují i historii, dopravní řešení či výzdobu těchto technických staveb. Zároveň posuzují, jak jednotlivé mosty slouží svému účelu, jak vyhovují svému prostředí a jaké místo zaujímají v celkovém obrazu Prahy. - Vlastnímu historickému nástinu předchází kapitola vysvětlující základní pojmy z mostního stavitelství. V další části se autoři věnují středověkým prostředkům k překonávání dopravních překážek (brody, přívozy, dřevěné mosty) a poté plynule přecházejí nejprve ke středověkým a posléze k novověkým kamenným mostům. I v dalších kapitolách jsou popisované mosty rozděleny podle materiálů a způsobu konstrukce (železné mosty visuté, železné mosty trámové a obloukové, mosty betonové, mosty ze železobetonu, mosty z předpjatého betonu, moderní mosty ocelové). Poslední dvě kapitoly pojednávají o pražských uličních tunelech a několika drobnějších mostních stavbách.