Tento oceňovaný americký filmař, scenárista a herec proslul svým intelektuálním filmovým stylem, který mísí satiru, vtip a humor. Jeho rozsáhlé dílo a jedinečný přístup z něj činí jednoho z nejrespektovanějších tvůrců moderní éry. Inspiraci čerpá z literatury, filozofie, psychologie, judaismu, evropského filmu a života v New Yorku, který ho celoživotně formoval. Téměř ve všech svých filmech píše scénáře, režíruje a sám také hraje, čímž vytváří osobité a provokativní umělecké dílo.
Divadelní hra z roku 1966, později v roce 1994 i zfilmována. Příběh pojednává o americké rodince z Newarku, která se v průběhu své turistické cesty do nejmenované východoevropské země octne v nesnázích a záchranu vyhledá na americké ambasádě.
„Opět jsem se pokusil spáchat sebevraždu. Tentokrát jsem si navlhčil nos a strčil jej do zástrčky. Naneštěstí nastal zkrat a pouze jsem vykopl ledničku. Stále posedlý myšlenkou na smrt, ustavičně přemítám. Jestlipak je posmrtný život? Pokud ano, rozmění mi tam dvacku?“ V Obhajobě šílencově, téměř souborném vydání povídkového díla Woodyho Allena (obsahuje sbírky Vyřídit si účty, Bez peří a Vedlejší účinky) narazíte nejen na šílenou filozofii, ale též filozofické šílení. Je to totéž? A jak to poznat? Jak se vyrovnat s géniem, který pod vámi neustále podtrhává sesli? Obhajoba šílencova potěší každého fanouška Woodyho Allena. A koho nepotěší, ten je prostě šílenec.
Hovory o filmu (1971–2007) Kniha rozhovorů s americkým filmovým režisérem, scenáristou, hercem a dramatikem Woody Allenem vznikala v letech 1971–2007 a obsahuje kapitoly o psaní, filmech, filmové režii a Allenově kariéře.
Stav beztíže je pátá sbírka humoristických próz z pera Woodyho Allena; podobně jako čtyři předchozí knihy Vyřídit si účty, Bez peří, Vedlejší účinky a Čirá anarchie nabízí i Stav beztíže to, na co jsme od Woodyho Allena zvyklí z jeho nezapomenutelných filmů: osobitý, inteligentní a absurdní humor, kombinovaný s jistou plachostí a notnou dávkou nervózní sebereflexe.Kniha se přitom vyznačuje pozoruhodnou tematickou šíří; ať už však autor píše o koních, kteří malují, o autech, která myslí, o sexuálním životě celebrit, nebo o čínské kuchyni, vždy zůstává nezaměnitelným originálem.Osobitý, inteligentní a absurdní humor!
Povídky zde obsažené vznikaly v letech 1975 a 1980, než autora film zahltil natolik, že už mu na psaní nezbýval čas. Čestné místo mezi pracemi tohoto souboru patří takovým povídkám, jako je Postava Kugelmasse či sokratovská parodie Obrana Allenova.
Tato kniha vyšla Allenovi jako první v roce 1971 a byla kompilací sedmnácti nejlepších povídek, které napsal od r. 1966 pro časopis The New Yorker. Kromě své milované ruské literatury četl Allen samozřejmě i literaturu americkou, z básníků má rád Whitmana, Frosta, Sandburga, Dickinsonovou, Cummingse a ze svých kolegů Arta Buchwalda a Saula Bellowa. Přesto Allen psal své povídky čistě pro zábavu.
Slavný režisér, komik, herec a spisovatel ve svých pamětech odhaluje své bouřlivé životní osudy s humorem. Popisuje dětství v Brooklynu a jak získával autorské zkušenosti psaním pro varietní show Sida Caesara. Vypráví o těžkých začátcích na standupových pódiích, než dosáhl úspěchu a uznání. Svým šťavnatým vypravěčským stylem nás provede dlouhou režisérskou kariérou, od komediálního debutu přes klasické filmy jako Annie Hallová a Manhattan až po poslední snímky. Průběžně se vyjadřuje ke svým manželstvím, láskám a přátelstvím, mluví o jazzu, knihách a divadelních hrách, které napsal za více než půlstoletí. Otevírá se o svých démonech, omylech a hrdosti, o lidech, které miloval, s nimiž pracoval a od nichž se naučil mnohé. Woody Allen, vlastním jménem Allen Stewart Konigsberg, je světově proslulý režisér a scenárista, který se prosadil jako autor ryze autorských snímků. I přes nedokončené studium na Newyorské univerzitě se stal významným intelektuálem s citlivostí pro moderní společnost. Jeho osobní život plný výstřelků a eskapád inspiroval jeho bohatou tvůrčí kariéru, což reflektuje v této vzpomínkové knize, která vzbudila rozruch před vydáním.
Osmnáct nových povídek od nezaměnitelného newyorského autora, který už čtyřicet let baví diváckou (jako autor i jako herec v kině a v divadle) i čtenářskou veřejnost svým osobitým, inteligentním a absurdním humorem. Jeho podoba – nesmělý, nervózní a ukecaný intelektuál v brýlích – i způsob jeho uvažování vešly do dějin. Nová sbírka povídek tak naváže po pětadvacetileté odmlce na jeho čtenářsky úspěšné předchozí sbírky povídek.