Publikace vydaná při příležitosti stejnojmenné výstavy Nic není problém 17.6. - 1.10.2023 v zóně 8SMIČKA v Humpolci. Tři negativní slova NIC NENÍ PROBLÉM, kterými se lidé paradoxně snaží navodit atmosféru bezstarostnosti. Tři autoři tvořící společně jednu kresbu. Tři týdny práce v bytech obyvatel Humpolce. Tři místnosti s lightboxy, naplněnými pohledy do cizích interiérů. Tři hlavy. Tři štětce. 16 kreseb.
Co je to skica? Jak vznikne něco, co ještě před chvílí neexistovalo? Jak se rodí dílo, za jakých okolností a jak se nápad formuje? Co předchází skice a jak samotná situace vypadá? Výtvarník David Böhm se snaží ve své nové autorské knize tyto otázky zodpovědět prostřednictvím originálních kresebných experimentů, teoretických úvah a rozhovorů se současnými umělci (Jiří Kovanda, Vladimír Skrepl, Kateřina Šedá, Viktor Pivovarov, Alena Kotzmannová, Pavla Sceranková a Vladimír Kokolia).
Jak vypadá čas? Proč si často někdo myslí, že ho nemá? Kdo vymyslel hodinky? Jak dlouho trvá TEĎ? Knížka o čase. O tom, jak se proměňuje jeho vnímání. Co trvá dlouho a co krátce. Co chceme stihnout a co většinu života děláme. Co to je čas pro žraloka, jepici nebo zeměkouli. Knížka o uvědomování si, které se vždycky děje TEĎ, a o tom jak neplýtvat vesmírem.
Knížka ADHD je druhá autorská knížka umělecké dvojice David Böhm, Jiří Franta.Nejedná se o nějakou souvislou informaci o jejich tvorbě, nebo chronologický katalog, jde spíš o pokus, jak popsat strategie soustředění, inspirace a způsoby jejich uměleckého uvažování.Celou knížku otvírá původní text zásadního českého hudebního kritika Karla Veselého o ADHD, kterou lze chápat kromě diagnózy neurovývojové poruchy i jako strategii k přežití. Druhým textem je rozhovor s Böhmem a Frantou, který se nikdy nestal, od umělce a kurátora Pavla Ševce.Graficky upravil Jozef Ondrík a vydal Mikuláš Nevan v galerii Nevan Contepo.
Podle nového leporela originální umělecké dvojice Davida Böhma a Jiřího Franty se děti naučí tvary! Jsou to tvary – hlavy! Kulatá, hranatá, šišatá, pořád je to hlava.
Nejméně známý světadíl, který lidé objevili až jako poslední. Prázdný kontinent, který patří všem a kde můžeme žít s méně věcmi, než máme doma. Dějiště příběhů potvrzujících věčnou lidskou touhu po poznání a překonávání vlastních možností. Antarktida dnes klade znepokojivé otázky, jestli se víc mění svět okolo nás, nebo náš pohled na něj. Unikátní ilustrovaná kniha pro malé i velké čtenáře ukazuje, co se stane, když se na vše podíváme z jiné strany.
Na světě už není moc míst, kde člověk ještě nebyl. Jako by už nebylo co objevovat. A právě to je ten nejnáročnější úkol: objevovat svět znovu a způsobem, jakým jsme ho ještě neviděli. Naučit se užívat jeho bohatství a pestrost tak, abychom po sobě nenechali ekologickou pohromu, aby zůstal fascinujícím místem i za tisíc let a uživil ty, kdo tu budou po nás.
Nesmysl provází člověka odjakživa. V životě, v kultuře, ve společnosti, v politice. V literatuře, zejména v poezii, ať té domácí, nebo překladové, má velmi pěknou a bohatou tradici, kterou není na škodu čas od času připomenout. V novém výboru, s novými ilustracemi. Třeba pro srovnání s výbory staršími, jako Nonsens (1997) nebo Ostrov, kde rostou housle (1987).
Některá jména se nabízela sama a nelze je pominout, za jinými bylo třeba jít a hledat. Výsledek je pak zábavným a užitečným čtením pro děti, mládež i rodiče. Nesmysl má totiž své místo v každém věku, kdekoli na světě. A škoda každého nesmyslu, který padne vedle. Protože bez nesmyslu by se smysl špatně poznal. Originální výbor nonsensové poezie od zkušeného editora Radima Kopáče ilustroval známý výtvarník několikrát nominovaný na Chalupeckého cenu, David Böhm.
Jen při té spanilé jízdě dávejte dobrý pozor: Nesmysl je dobrý sluha, ale zlý pán!
Jednoho rána kráčí finanční rada Dolnopolský do svého úřadu a najde botu. Na tom by nebylo nic podivného, pokud by v té botě nebyla i noha... Nález obuté končetiny a potažmo celého lidského těla naprosto změní panu Dolnopolskému život. Setkává se s mladým inspektorem Hasengapem, který kromě bystrého myšlení a kreativity vládne i neortodoxními vyšetřovacími metodami. Nesourodá dvojice má před sebou dobrodružné vyšetřování netuctového případu a zločinu v nočním expresu. Ve dvou humorných detektivních příbězích Ivo Hudečka narazíte nejen na kvalitní zápletku, ale tu a tam i na nějakou podivnost. Viděl například někdo z vás někdy buvoveverku?
Jaké tajemství skrývá slavný Chudý kraj Maxe Švabinského? Který umělec přijde ve válce o ruku, a přesto se stane světoznámým fotografem? Kdo jsou dva proslulí architekti, kteří u nás během jednoho roku postaví dvě výjimečné stavby? Který malíř maluje svůj nejslavnější obraz rovných padesát let? Kdo z našich výtvarníků inspiruje japonského režiséra k natočení Godzilly? Který český grafik změní způsob telefonování v Americe? A jak to, že znají obyvatelé Londýna tak dobře život v moravských Bedřichovicích?
Odpovědi na tyto a další otázky naleznete v této výpravné publikaci, která jedinečně kombinuje text, ilustraci a komiks. Její autoři – Ondřej Horák a duo výtvarníků Jiří Franta & David Böhm – vás provedou neklidným územím českého výtvarného umění od roku 1900 až do současnosti. Po oceňovaném titulu „Proč obrazy nepotřebují názvy“ přichází nakladatelství Labyrint s další výjimečnou knihou, která srozumitelným a zábavným způsobem přibližuje komplikovaný svět moderního umění
Bohatě ilustrovaná kniha, která zve malé čtenáře do světa muzeí a galerií. Ilustrátor David Böhm spolu s autory textů Ondřejem Chrobákem, Rostislavem Koryčánkem a Martinem Vaňkem otevřou dětem pohled do historie galerií a poví jim, jak se vystavují umělecká díla, čemu všemu galerie slouží nebo jak vzniká výstava. Čtenáři se mimo jiné dozví, jaké poklady schraňoval na Pražském hradě císař Rudolf II. nebo že i rozestlaná psotel a žralok naložený v lihu se dají považovat za svébytná umělecká díla. Zjistí, jak galerie funguje a kdo všechno v ní pracuje. Po přečtení této knihy se děti na galerii přestanou dívat jako na nudnou a nepřístupnou budovu, ale začnou ji vnímat jako místo, kde se děje plno zajímavých věcí a kde mohou zažít nečekaná setkání a odkrývat poutavé příběhy.