Knihobot

Hana Váňová

    16. duben 1953
    Hudební tvořivost žáků mladšího školního věku
    Praktická homeopatie
    KuliFerda Barevný podzim
    Pěvecká tvořivost na základní škole
    Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací
    Praktická homeopatie : využití dvanácti biochemických solí
    • Doktor Wilhelm Heinrich Schüssler (1821–1898) zjistil, že při léčbě nemocí je podání malých dávek minerálních látek potřebné pro chemicko-fyziologickou rovnováhu organismu. Vyslovil geniální myšlenku, že ředěné a dynamizované roztoky – látky v iontové formě – jsou buňkami lépe asimilovány. Jsou-li to fyziologické látky, mohou se snadno zapojit do metabolického cyklu. Absorpce je zaručena, protože buňka neodmítá látky tělu vlastní. To zcela odpovídá modernímu pojetí klinické homeopatie i fyziologie. Biochemické tkáňové soli, jak tyto látky nazval sám Schüssler, působí jako synergičtí činitelé v kombinaci s jinými chemickými látkami v těle. Obnovují, revitalizují a přeměňují látky přijaté ze vzduchu a potravou v biotickou energii. Jsou zásadní součástí životních procesů.

      Praktická homeopatie : využití dvanácti biochemických solí
    • Hudební pedagožka Hana Váňová se ve své práci zabývá mj. problematikou základních projevů pěvecké aktivity, rozvojem intonačních dovedností, sluchovou analýzou a rozvojem vokálně tvořivých dovedností. Závěr každé kapitoly tvoří shrnutí, kontrolní otázky, cvičení a aktivity a řešení. Příručka je určena především studentům oboru hudební výchova a dalších oborů katedry hudební výchovy a studentům kombinovaného bakalářského studia Hudební pedagogika. Publikace je doplněna notovými příklady a bibliografií.

      Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací
    • Aktivity a činnosti v pracovním sešitě KuliFerda – Barevný podzim hravou formou vybrané dovednosti budoucího školáka. Tematicky zaměřené pracovní listy pro předškoláky: vycházejí ze situací a prostředí, které jsou dětem nejbližší, jako jsou roční období, svátky, tradice a pohádky, rozvíjejí grafomotoriku, zrakové a sluchové vnímání, řeč a myšlení, předmatematické dovednosti a poznatky o okolním světě, Součástí sešitu jsou i barevné vystřihovací přílohy, které rozvíjejí jemnou motoriku dítěte. Pracovní sešit je vhodný pro domácí přípravu, pro práci s dětmi v mateřské škole a v 1. třídě ZŠ, ale může sloužit i jako nápadník pro přípravu tematického třídního projektu. Pracovní sešit je připraven pro předškoláky a prvňáčky. Pracovní sešit je určen dětem ve věku od 4 do 7 let.

      KuliFerda Barevný podzim
    • Publikace Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí poslouží jako užitečná příručka k podpoře vzdělávacích oblastí Dítě a jeho psychika – poznávací schopnosti a funkce a Dítě a společnost nejen v mateřských školách. Vedle potřebného metodického zázemí nabízí spoustu originálních námětů a zábavných aktivit podněcujících zejména dětskou výtvarnou kreativitu a fantazii. Aktivity jsou ověřeny praxí a garantovány editorským kolektivem z řad odborníků na předškolní výchovu a vzdělávání. I přes větší zaměření k vybraným vzdělávacím oblastem neztrácejí činnosti svůj integrovaný charakter a přispívají k celostnímu rozvoji dítěte.

      Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí
    • Učební text je určen studentům hudební výchovy všech typů studia na pedagogických fakultách a doktorandům v oboru hudební teorie a pedagogika s cílem orientovat je v základních etapách vědeckovýzkumné práce a připravit je po stránce metodologické na řešení závěrečné práce s výzkumným zaměřením. Učebnice poskytuje mezioborové i specifické informace k celé šíři aktivit – od činností studijního rázu (stanovení problému, osvojení technik informační přípravy, teoretické uchopení řešeného tématu) přes činnosti organizační a výzkumné povahy k sepsání závěrečné výzkumné zprávy z hlediska strukturální a obsahové výstavby, formálních náležitostí a vědeckého stylu. Velká pozornost je věnována uplatnění výzkumných metod ve specifických podmínkách hudebně výchovné praxe a systematice tištěných i elektronických informačních zdrojů

      Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice
    • Hudební psychologie pro učitele

      • 406 stránek
      • 15 hodin čtení

      Monografie Hudební psychologie pro učitele poskytuje výběr a strukturalizaci těch základních poznatků, které pomohou pedagogům diagnostikovat a rozvíjet vnitřní předpoklady žáků pro vnímání, prožívání a vytváření hudby a ovlivňovat průběh i kvalitu těchto procesů. Důraz je kladen zejména na psychologii hudebních schopností a činností. Monografie je přepracováním a aktualizací dřívější publikace Františka Sedláka Základy hudební psychologie (SPN, 1990) s autorským podílem jeho dcery Hany Váňové. Autorka konfrontuje původní text se současným stavem poznání a zařazuje nové kapitoly, v nichž posiluje kognitivní přístup k analýze psychických procesů a věnuje se průnikům hudebněpsychologických poznatků do pedagogické praxe.

      Hudební psychologie pro učitele